Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring med shipping av hund utenlands?

Anette

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Jeg og sambo undersøker muligheten for 2-3 år i Australia og vi vil jo selvfølgelig ha med gullklumpen. Har lest om immigreringsregler for hund etc og det virker helt ok, men det er veldig mye rundt booking,levering,etc etc. Og det foreslåes å bruke Proffessional Pet Shipping ( http://www.ipata.com/ ). Når jeg slår opp Norge får jeg bare sas som bare har ground services i skandinavia.

Derfor hendvender jeg meg til o store sonen orakelet, har noen brukt eller kjenner til en god pet company som kan shippe min hund fra a til å og sørge for at alt går smertefritt og fint?

Har tatt kontakt med airpets uk, men problemet er å få den inn i england(uten karantene..) for at de skal få den videre. Aner ikke hvordan det løses. Vil jo helst slippe 30 dager i england før hun blir shippet til australia for karantene der også..

Any ideas?

Guest Belgerpia
Skrevet

Du kontakter SAS og så hjelper de deg derfra. De samarbeider med ett eller annet firma som har spesialisert seg på frakt av dyr.

Helt greit og de vet hva de driver med og alle jeg vet om som er sendt til Australia har det gått aldeles glimrende med. Dessuten så er det garantert at de kjenner reglene for frakt til Australia og det gjøres ikke feil underveis som gjør at hunden strander ett sted.

Det du MÅ huske på er å bestille karantene i GOD tid.

Jeg antar at du har rabiesvaksinert og at blodprøver og sånn er i orden - det er også ett heftig regime med markkurer osv.

Skrevet

Du kontakter SAS og så hjelper de deg derfra. De samarbeider med ett eller annet firma som har spesialisert seg på frakt av dyr.

Helt greit og de vet hva de driver med og alle jeg vet om som er sendt til Australia har det gått aldeles glimrende med. Dessuten så er det garantert at de kjenner reglene for frakt til Australia og det gjøres ikke feil underveis som gjør at hunden strander ett sted.

Det du MÅ huske på er å bestille karantene i GOD tid.

Jeg antar at du har rabiesvaksinert og at blodprøver og sånn er i orden - det er også ett heftig regime med markkurer osv.

Skal begynne nå med det, vi drar om et år. Så skulle gå fint fikk jeg høre.

Skal ta å ringe SAS etterpå og høre, stod nemlig bare at de hadde ground services,og bil til australia blir langt ;P

Guest Belgerpia
Skrevet

Skal begynne nå med det, vi drar om et år. Så skulle gå fint fikk jeg høre.

Skal ta å ringe SAS etterpå og høre, stod nemlig bare at de hadde ground services,og bil til australia blir langt ;P

Ground services står vel egentlig bare for jobben som gjøres på bakken - ikke nødvendigvis bil - men de fikser i alle fall biffen og ordner det meste, du får en oversikt over hvor hunden din er når osv.

Skrevet

HER finner du info om transport av dyr fra Norge.

Jeg har vært i kontakt med dem for transport av hund til/fra UK og USA og det var ikke noe problem. Men det koster. Nå ble det ikke til at jeg brukte deres tjenester så jeg har ingen personlig erfaring, men venner har brukt dem og er fornøyd.

Lykke til :wub:

Skrevet

Har pratet med trust idag og det virket helt ok. Prisen var stiv dog.

18700 for hund i XL bur til Sydney.

Hundene flyr oslo ->frankfurt -> singapore (overnatter et døgn) også til australia.

Det var vist ikke hast med å bestille,du får ikke bestilt før 30 dager før du vil dra.

Er selvfølgelig mye skjemaer, men det må man jo regne med. Ironisk at hunden koster ca like mye som jeg og sambo tilsammen reiser dit for :wub:

men foretrekker nok å sende hunden min med et firma enn å ha den med og håpe flybytter etc går ok :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...