Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring med shipping av hund utenlands?


Anette

Recommended Posts

Hei

Jeg og sambo undersøker muligheten for 2-3 år i Australia og vi vil jo selvfølgelig ha med gullklumpen. Har lest om immigreringsregler for hund etc og det virker helt ok, men det er veldig mye rundt booking,levering,etc etc. Og det foreslåes å bruke Proffessional Pet Shipping ( http://www.ipata.com/ ). Når jeg slår opp Norge får jeg bare sas som bare har ground services i skandinavia.

Derfor hendvender jeg meg til o store sonen orakelet, har noen brukt eller kjenner til en god pet company som kan shippe min hund fra a til å og sørge for at alt går smertefritt og fint?

Har tatt kontakt med airpets uk, men problemet er å få den inn i england(uten karantene..) for at de skal få den videre. Aner ikke hvordan det løses. Vil jo helst slippe 30 dager i england før hun blir shippet til australia for karantene der også..

Any ideas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Du kontakter SAS og så hjelper de deg derfra. De samarbeider med ett eller annet firma som har spesialisert seg på frakt av dyr.

Helt greit og de vet hva de driver med og alle jeg vet om som er sendt til Australia har det gått aldeles glimrende med. Dessuten så er det garantert at de kjenner reglene for frakt til Australia og det gjøres ikke feil underveis som gjør at hunden strander ett sted.

Det du MÅ huske på er å bestille karantene i GOD tid.

Jeg antar at du har rabiesvaksinert og at blodprøver og sånn er i orden - det er også ett heftig regime med markkurer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kontakter SAS og så hjelper de deg derfra. De samarbeider med ett eller annet firma som har spesialisert seg på frakt av dyr.

Helt greit og de vet hva de driver med og alle jeg vet om som er sendt til Australia har det gått aldeles glimrende med. Dessuten så er det garantert at de kjenner reglene for frakt til Australia og det gjøres ikke feil underveis som gjør at hunden strander ett sted.

Det du MÅ huske på er å bestille karantene i GOD tid.

Jeg antar at du har rabiesvaksinert og at blodprøver og sånn er i orden - det er også ett heftig regime med markkurer osv.

Skal begynne nå med det, vi drar om et år. Så skulle gå fint fikk jeg høre.

Skal ta å ringe SAS etterpå og høre, stod nemlig bare at de hadde ground services,og bil til australia blir langt ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Skal begynne nå med det, vi drar om et år. Så skulle gå fint fikk jeg høre.

Skal ta å ringe SAS etterpå og høre, stod nemlig bare at de hadde ground services,og bil til australia blir langt ;P

Ground services står vel egentlig bare for jobben som gjøres på bakken - ikke nødvendigvis bil - men de fikser i alle fall biffen og ordner det meste, du får en oversikt over hvor hunden din er når osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER finner du info om transport av dyr fra Norge.

Jeg har vært i kontakt med dem for transport av hund til/fra UK og USA og det var ikke noe problem. Men det koster. Nå ble det ikke til at jeg brukte deres tjenester så jeg har ingen personlig erfaring, men venner har brukt dem og er fornøyd.

Lykke til :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med trust idag og det virket helt ok. Prisen var stiv dog.

18700 for hund i XL bur til Sydney.

Hundene flyr oslo ->frankfurt -> singapore (overnatter et døgn) også til australia.

Det var vist ikke hast med å bestille,du får ikke bestilt før 30 dager før du vil dra.

Er selvfølgelig mye skjemaer, men det må man jo regne med. Ironisk at hunden koster ca like mye som jeg og sambo tilsammen reiser dit for :wub:

men foretrekker nok å sende hunden min med et firma enn å ha den med og håpe flybytter etc går ok :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...