Gå til innhold
Hundesonen.no

Langedrag og akvariet

laikamor

Recommended Posts

Skrevet

Her kommer noen bilder fra årets ferie. Først var vi på Langedrag, så reiste vi videre, til Eidfjord (min bestemor kommer derfra, så har noe familie der), og til slutt reiste vi til Bergen. Der var vi på besøk til mitt søskenbarn, og vi var på akvariet.

Langedrag:

291191k.jpg

Elgen

2njf4ls.jpg

Ulv

2w7fwcl.jpg

Gaupe

2irkn7p.jpg

Fjellrev

28v5bmw.jpg

Tuva inne hos ulvene

4szoyb.jpg

På besøk i ulvegården

2moa1yb.jpg

2lwumpt.jpg

e7dk79.jpg

Steinsdalsfossen

2cpbx3a.jpg

Akvariet:

2iq0zs.jpg

dd1j6v.jpg

xbw93.jpg

k01yll.jpg

242iv5z.jpg

Skrevet

Fikk dere komme inn til ulvene? :lol:

Er det noe alle får? :D

Har ikke vært på langedrag siden leirskolen i 6.klasse, hehe, så dit må vi virkelig ta turen neste sommer tenker jeg :D

Skrevet

Ja, man må betale 500 for å komme inn til ulvene, og 350 for å komme inn til gaupene :lol: I tillegg så må det være minst tre påmeldte for at det blir noe av.

Skrevet

Har alltid hatt lyst til å besøke ulvene^^ Og vi skal til akvariet i Bergen neste uke! =D Gleder meg! :lol: Alltid vært glad i forskjellige parker jeg,. barnslig som jeg er :D

Skrevet

Har alltid hatt lyst til å besøke ulvene^^ Og vi skal til akvariet i Bergen neste uke! =D Gleder meg! :wub: Alltid vært glad i forskjellige parker jeg,. barnslig som jeg er :wub:

Da er vi to :wub:

Skrevet

Hehehe bra det ikke bare er meg! :wub: Synes det er kjempekoselig jeg! :)

Meg også :wub: Føler meg av og til litt rar, spesielt i dyreparker, fordi jeg er MINST like engasjert som alle barna som er der... Er jo bare 16 selv, men likevell :wub:

Skrevet

Får man klappe ulvene?? :ahappy:

Absolutt ta oss turen neste sommer skjønner jeg :ahappy:

Nei, det er de ulvene som ikke er sosialisert man er inn til :hyper:

Skrevet

Har jobbet der en stund før men det var før de tenkte kun økonomi...

Den beste tiden var da Edvin drev den etter sin drøm og nå er alt bare butikk

det var nok best da ja :rolleyes2:

savner gjengen fra den gangen :whistle::whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...