Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags for bruker dere?

Prinsesse

161 stemmer

1. 1.

• Labb
      3
    • Appetitt
      2
    • Eukanuba
      27
    • Royal Canin
      53
    • Hills
      23
    • Vom og Hundemat
      75
    • Norwegian Polar
      8
    • Pro Plan
      24
    • Flatazor
      0
    • Josera
      1
    • Lone Star
      0
    • Kingsmoor
      0
    • Iams
      2
    • Orijen
      3
    • Troll
      3
    • Pedigree
      2
    • Frolic
      1
    • Friskies
      1
    • Sportsmans pride
      4
    • Specific
      6
    • Olivers
      1
    • Happy Dog
      1
    • Precept
      0
    • Bozita
      0
    • Kaisa
      0
    • Doggy Original
      0
    • Husse
      0
    • Kobuk
      0
    • Cenaturio
      2
    • Chappi
      0
    • Robur
      2
    • Råforing
      11
    • Brit
      1
    • Annet
      12

Recommended Posts

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Her fôrer vi for tiden med blanding av labb pluss og noe høyenergifôr fra Hills da vi har ett litt sånn restelagerprosjekt pga akkurat flytting. Labb har vært hovedfôret vårt de siste 2 årene ca og jeg er egentlig godt fornøyd, Fin pels, god appetitt, masser av energi (kunne jo fo rmin del hatt litt mindre i eksamenstiden :) ) og ikke minst: han klarer å holde seg på ett normalt hold (ikke skrangle-setter hold). Eneste jeg ikke er 100% fornøyd med er at han røyter litt mer enn jeg vil at han skal røyte så vi har fôrskifte oppe til vurdering nå før neste sekk må kjøpes inn:)

Og så skal vi gjenninnføre v&h i kosten hans, så da kryser jeg av der også. Gode erfaringer med kombinasjonen tørrfôr og v&h :)

(forresten imponert over antall fôrmerker du har klart å finne! Ikke rart man blir forvirra til tider:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært innom Eukanuba, Pro Plan, Royal Canin og Norwegian Polar.. Ble aldri fornøyd med dem dyrt er det samtidig som man føler seg lurt! Eks Eukanuba, leser i de fleste jakt og friluftsliv blader at man kan kjøpe en sekk og få en gratis samtidig! Bare bull ass! Norwegian Polar har jeg gode erfaringer med, men så utrolig upraktsikt da!

Så snubla jeg over ett danskt hundefôr under navn Prof. Dog! Helt fantastisk! Hunda har flott pels, lite avføring da opptakligheten er på over svimmlende 80% og en pris som man ikke blir blakk av!

Utrolig deilig å endelig ha ett Hundefôr som både jeg og mine 8 firebente venner trives med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært innom Eukanuba, Pro Plan, Royal Canin og Norwegian Polar.. Ble aldri fornøyd med dem dyrt er det samtidig som man føler seg lurt! Eks Eukanuba, leser i de fleste jakt og friluftsliv blader at man kan kjøpe en sekk og få en gratis samtidig! Bare bull ass! Norwegian Polar har jeg gode erfaringer med, men så utrolig upraktsikt da!

Så snubla jeg over ett danskt hundefôr under navn Prof. Dog! Helt fantastisk! Hunda har flott pels, lite avføring da opptakligheten er på over svimmlende 80% og en pris som man ikke blir blakk av!

Utrolig deilig å endelig ha ett Hundefôr som både jeg og mine 8 firebente venner trives med :)

Beklager om det ble dobbelpost her. Hvor kjøper du dette Prof.Dog-fôret da? Er vel ikke billig å importere fra Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Babs har spist og gumlet Eukanuba siden hun begynte å spise annet enn melk fra mor. Innimellom vanker det selvsagt middagsrester og ymse annet. Det siste året har jeg også blandet tørrfor med V&H - hvilket også har fungert utmerket, men jeg synes det er vanskelig å regulere holdet når jeg bruker V&H.

Willy har spist V&H siden han var valp - ikke på jevnlig basis, men det siste året har han vel fått 50/50 V&H og ProPlan m laks (bare for å prøve noe annet enn Eukanuba) hver dag. Dette har fungert utmerket, men den siste 1,5 mnd har han kun fått tørrfôr - og merkelig nok synes jeg pelsen hans har blitt mer elastisk og bra UTEN V&H enn med... Kanskje er det bare innbilning, kanskje er det pga at han nå begynner å ha utviklet pelsen slik den skal være og ikke er i "unghundfasen" lenger - men åkke som: pelsen er iallefall bedre nå enn for et par mnd siden.

Begge hundene får i tillegg litt solsikkeolje og egg i maten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vi har byttet ut Hills med Eukanuba.

Bikkjedyret fungerte absolutt ikke på Hills... lot det gå en mnd før vi forkastet det for å se om det bare var overgangen mellom fôrbytter (han fikk Labb før han kom til oss) men det var nok ikke det. Så når han omtrent ikke spiste, men allikevel gjorde fra seg 4-5 ganger daglig, var veldig løs i magen og røyta som et uvær så måtte vi prøve no annet.

Og vi ser allerede stor forskjell. Nå gjør han fra seg 1-2 ganger daglig, røyter ikke like mye (kan jo også ha noe med fiskeoljen å gjøre) og han har fått opp matlysten. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker eukanuba lam og ris og høyenergiforet/jaktforet dems. På vinteren bruker jeg og tileggsfore med norwegian polar. Har tidligere brukt Royal canin og Orijen og det har fungert supert på mine hunder, men pga oppdretteravtale og god pris på eukanuba er det det jeg hovedsaklig bruker nå. Det fungerer også veldig bra på hundene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...