Gå til innhold
Hundesonen.no

Førstegangshund


Ane

Recommended Posts

Hvis hun ikke liker bjeffing, bør hun utelukke spisshundsraser generelt. De er kjent for å være ganske løsmunnet. Det trenger ikke være et problem, men iom. at hun ikke er interessert i særlig trening vil det ikke være et særlig lurt valg. Whippet høres da (som nevnt over)ut en fin rase. En får seg en god latter noen ganger til dagen med en whippet i hus!

Uansett hvilken rase hun velger, bør hun lese litt om den. Danne seg et bilde om hvordan rasen er og får litt basic kunnskaper om hund. Å lese boka "100% positiv hverdagslydighet" og som nevt tidligere "På talefot med hunden" vil være en bra ting. Hun vil da få med seg det mest nødvendige, da normal hverdagslydighet må til for å få et velfungerende hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har finsk lapphund som 1. gangs hund, og anbefaler rasen virkelig! De lager lite lyd, min egen bare boffer en shelden gang, noe som er mer søtt enn plagsomt :)

De er ikke slike sim springer rundt og raser ned ting, inne er de svært rolige. Ilag med andre hunder er de selvfølgelig lekne, men det er ikke så vanskelig å sette dem på plass. De passer fint i både hus og leilighet.

Nå vet ikke jeg hva som er blitt sagt i denne tråden, for jeg orket ikke lese gjennom alt, men bare spør om ting viss du lurer på ting som du ikke har fått svar på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det med lyden jeg er redd for. Hun kan absolutt ingenting om hunder, og jeg er redd den vil bli en hund som får gjøre som den vil.. Og pommene bjeffer jo en del?

I såfall kan både pomme og sheltie bli litt uheldig, man må vite hva man gjør for ikke å ende opp med en gneldrebikkje. Hva med cavalier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...