Gå til innhold
Hundesonen.no

Bull Terrier, ulovlig hunderase?


Minadachs

Recommended Posts

Her en dag sitter jeg og søsteren til samboeren min og snakker om hunderaser. Plutselig sier hun at Bull Terrieren, Amerikansk Staffordshire Terrier, Dogo Canario og Bullmastiff skal bli ulovlig i Norge. Jeg kunne ikke tru det, så jeg ble litt forbanna, for (hu er litt påståelig på alt). Det jeg mener er at, jeg tviler på at disse rasene skal bli ulovlig i Norge, men jeg blir jo usikker når hu sier slikt. Noen fler som har hørt dette? Hun sa hun hadde lest det i det nye medlemsbladet til Dyrebeskyttelsen!

Eller what??

Dogo Canario

Amerikansk staffordshire terrier

Bull terrier

Bullmastiff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista ikke opp Amstaffen. Men den vet jeg jo om. Men synes bare det er så rart med disse "familie"hundene. Som jeg vet flere har. Og de driver jo utstilling og hva det måtte være. Og de har ikke hørt om dette. Derfor kan jeg ikke skjønne det. Men håper kanskje noen vet litt mer enn meg om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag sitter jeg og søsteren til samboeren min og snakker om hunderaser. Plutselig sier hun at Bull Terrieren, Amerikansk Staffordshire Terrier, Dogo Canario og Bullmastiff skal bli ulovlig i Norge. Jeg kunne ikke tru det, så jeg ble litt forbanna, for (hu er litt påståelig på alt). Det jeg mener er at, jeg tviler på at disse rasene skal bli ulovlig i Norge, men jeg blir jo usikker når hu sier slikt. Noen fler som har hørt dette? Hun sa hun hadde lest det i det nye medlemsbladet til Dyrebeskyttelsen!

Eller what??

Dogo Canario

Amerikansk staffordshire terrier

Bull terrier

Bullmastiff

Lista ikke opp Amstaffen. Men den vet jeg jo om. Men synes bare det er så rart med disse "familie"hundene. Som jeg vet flere har. Og de driver jo utstilling og hva det måtte være. Og de har ikke hørt om dette. Derfor kan jeg ikke skjønne det. Men håper kanskje noen vet litt mer enn meg om akkurat dette.

Du gjorde jo det :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en dag sitter jeg og søsteren til samboeren min og snakker om hunderaser. Plutselig sier hun at Bull Terrieren, Amerikansk Staffordshire Terrier, Dogo Canario og Bullmastiff skal bli ulovlig i Norge. Jeg kunne ikke tru det, så jeg ble litt forbanna, for (hu er litt påståelig på alt). Det jeg mener er at, jeg tviler på at disse rasene skal bli ulovlig i Norge, men jeg blir jo usikker når hu sier slikt. Noen fler som har hørt dette? Hun sa hun hadde lest det i det nye medlemsbladet til Dyrebeskyttelsen! Eller what??Dogo CanarioAmerikansk staffordshire terrierBull terrierBullmastiff

Amstaff er forbudt. Forbudte raser står inne på politi.no som er:

Uansett blandingsforhold, anses disse hunderasene som farlige og dermed forbudte:

pit bull terrier

amerikansk staffordshire terrier (amstaff)

fila brasileiro

toso inu

dogo argentino

Disse andre rasene du nevner skal ikke bli forbudt. Det er noen som forsøker å få diverse raser til å bli det, men de har en lang vei igjen. Men i Danmark har det blitt forbudt 13 raser nå. Ihnt det har denne uttalelsen kommet 05. juli ; "Ifølge Justisdepartementet foreligger det i dag ingen umiddelbare planer om endringer i hundeloven."

Rasene som er forbudt i DK per 01. juli 2010 er(noen har ett annet navn på norsk):

Pittbull Terrier

Tosa Inu

Fila Brasileiro

Dogo Argentina

Amerikansk Staffordshire-terrier (amstaff)

Boerboel

Amerikansk bulldog

Kangal

Centralasiatisk ovtcharka

Kaukasisk ovtcharka

Sydrussisk ovtcharka

Tornkaj

Sarplaninac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt nå. Mener jeg Amerikansk Stafford shire terrier. Eller Amerikansk staffordshire BULL terrier? eller er jeg helt på bærtur nå? hahaha :hmm:

Det er ingen rase som heter amerikansk staffordshire BULL terrier. Så amstaff er amerikansk staffordshire terrier. Så har vi bullmastiff, bullterrier, stafforshire bull terrier ("engelsk" staff) amerikansk pit bull terrier (pit/pitbull), amerikansk bulldog, engelsk bulldog, fransk bulldog osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt nå. Mener jeg Amerikansk Stafford shire terrier. Eller Amerikansk staffordshire BULL terrier? eller er jeg helt på bærtur nå? hahaha :hmm:

Amstaff = American Staffordshire terrier.

Men mange legger til BULL på grunnlag av Staffordshire Bull Terrier, "miniversjonen" som er tillat og som er opprinnelig fra England. Regner med du ser hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaff = American Staffordshire terrier.

Men mange legger til BULL på grunnlag av Staffordshire Bull Terrier, "miniversjonen" som er tillat og som er opprinnelig fra England. Regner med du ser hvorfor?

Jepp ser det nå, nei jeg skrev faktisk i utgangspunktet amerikansk staffordshireBULL terrier. men så tenkte jeg, nei det er vel ikke riktig. Men det var jo det da. Beklager det :hmm: Hvertfall. hehe :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...