Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp til valg av mobil

Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg er en av de som har samme mobil i mange år, før jeg bytter når jeg må. Så jeg er ikke særlig oppdatert innen mobil verdenen.. :P Vet at det har blitt veldig populært med berøringsskjerm, men det er noe jeg ikke ønsker selv. Kanskje noen som har noen tips til en bra mobil med følgende kriterier:

Ikke berøringskjerm. Kun vanlige taster

Skal ikke bruke den til å se på nett, men kun ringe og sende meldinger, samt mms.

Ha kamera med bra kvalitet

Helst ikke åpne lukke deksel

Max pris rundt om 1500 uten abo.

Ganske enkel i bruk. Ser for meg Sony Eriksson eller Nokia.

Må ikke være nyeste modell (de er jo ganske dyre uansett)

Ellers burde den jo være i bra kvalitet og sånn.

Så noen som kan anbefale noe? Har jo sett mye på nett, men det er så mye å velge mellom, og man blir usikker på hva som er bra av det og ikke osv. Går seg litt bort i mobil jungelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville titta litt på Cybershot modellene til SE, har selv en C905 og er veldig fornøyd med den. Ligger over din prisklasse tror jeg og har åpne/lukke deksel så er kanskje utelukket uansett?

Har hørt kun gode ting om disse modellene ivertfal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med min SE W595 :P

Ikke berøringskjerm. Kun vanlige taster

Vanlige taster

Skal ikke bruke den til å se på nett, men kun ringe og sende meldinger, samt mms.

Funker fint til det synes jeg.

Ha kamera med bra kvalitet

3,2 mp uten blitz. Grei mms kvalitet, men krever normalt med lys og rolig motiv.

Helst ikke åpne lukke deksel

Skyemobil. Vet ikke om det er greit?

Max pris rundt om 1500 uten abo.

Nå husker ikke jeg hva jeg betalte for min, men mener det var rundt 2000 kr uten abonnement.

Ganske enkel i bruk. Ser for meg Sony Eriksson eller Nokia.

Synes den er grei å bruke.

Må ikke være nyeste modell (de er jo ganske dyre uansett)

Begynner vel å bli ganske gammel nå. Kjøpte min på expert i fjor høst, og da hadde den allerde vært en stund.

Litt slark, plastikkfølelse, kan være treig i "vendingene" hvis man gir den mye å gjøre om gangen, ikke noe kamera å skryte av, tette menytaster.

Har tålt fall, støt og saft. Gode taster for meg med små fingre, og batteriet varer i nesten en hel uke for meg. Ringer litt, sender masse sms og mms og tar bilder relativt ofte.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...