Krelise Skrevet 1. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2012 Denne tråden har blitt glemt bort ser jeg. Pax har blitt 2 år gammel! Stor gutt nå. Men ikke voksen På søndag stilte vi på Vårutstillinga på Sunndalsøra. Det gikk over all forventning, og Pax fikk sitt første CERT Kjempegøy! Ikke så mye mer å skrive egentlig, så får bli mest bilder. To år gammel Med Cert- og BIM - rosettene sine I hagen i dag 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 1. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2012 Han er kjempefin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 2. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Han er kjempefin! Tusen takk Helt enig, hihi. Jeg blir aldri lei av å se på han, syns han er så vakker. Myrsnipa, oh yes 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Helt nydelig! Jeg synes Pincher er en av de aller peneste rasene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 2. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Helt nydelig! Jeg synes Pincher er en av de aller peneste rasene Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Fine bilder Pax er så søt og pen han, og det skinner gjennom at han er sånt et herlig lite lykketroll man ikke kan unngå å bli sjarmert av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 2. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Fine bilder Pax er så søt og pen han, og det skinner gjennom at han er sånt et herlig lite lykketroll man ikke kan unngå å bli sjarmert av Å så koselig sagt Ja han er et lykketroll, noen ganger med stor vekt på troll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Pfft, pinschere skal være pinschertroll, ellers hadde det jo ikke vært noe artig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 2. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Hehehe, sant det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 2. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Tror jeg såg dere på sunndal Pax er virkelig en nydelig Pinscher, en drømmerase for fremtiden kanskje! Fortsett å post bilder, virkelig nydelig er han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 2. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2012 Tror jeg såg dere på sunndal Pax er virkelig en nydelig Pinscher, en drømmerase for fremtiden kanskje! Fortsett å post bilder, virkelig nydelig er han Hvis du så en pinscher hannhund så var det nok oss Tusen takk, blir nok flere bilder framover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 8. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Mai 2012 I helga var vi en tur på Melhus. Samboer og hans nevø felte trær (som skal bli ved), mens jeg og Pax gikk tur, fyrte bål og koste oss i sola. Pax stortrives der. Han kan løpe løs så mye han vil og koser seg skikkelig. Ble noen bilder: Full fart! Trær er ingen hindring. Spaner litt. Er da vakthund. Drepe pinner er viktig. Løpe litt mer.. og slappe av litt mens vi griller pølser. Noe av det morsomste var visst å få komme inn i førerhuset på traktoren. Han ville nesten ikke ut igjen, tror han likte utsikta 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 8. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 8. Mai 2012 så mange flotte bilder. Morro han likte å sitte inni traktoren da ser ut som en flott traktorfører Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 11. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mai 2012 så mange flotte bilder. Morro han likte å sitte inni traktoren da ser ut som en flott traktorfører Tusen takk Joda, traktoren var visst kjempestas den. Han ville inn igjen etterpå også, men det var litt for høyt å hoppe så han kom seg ikke opp. Kanskje like greit, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Så nydelig han er! Jeg har nettop oppdaget pinscheren skjønner du og gud for en skjønn rase. Så elegante og fine! Virker som veldig greie hunder gemytt- og helsemessig også? Rart de ikke er mer populære, man ser de ikke SÅ ofte akkurat. Tror jeg må ta meg en tur bortom pinscherringen neste gang jeg er på utstilling og kikke litt Jeg stemmer for oppdatering her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Wow! Herlig hund og herlig vær! Så nydelig han er! Jeg har nettop oppdaget pinscheren skjønner du og gud for en skjønn rase. Så elegante og fine! Virker som veldig greie hunder gemytt- og helsemessig også? Rart de ikke er mer populære, man ser de ikke SÅ ofte akkurat. Tror jeg må ta meg en tur bortom pinscherringen neste gang jeg er på utstilling og kikke litt Jeg stemmer for oppdatering her Pinscherklubben har et veldig bra forum. Pinscheren er en veldig fin rase, relativt god helse og stort sett godt gemytt. Det som er å utsette er vel noen individer med dårlig gemytt, usikkerhet og noe stress. Det er en vakthund med alt det innebærer, og de har MYE energi i unghundtiden. Men om man vil ha en hund man man gjøre "alt" med uten å nødvendigvis ha ønske om å gå eliteklasser så er pinscher en fin rase. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 30. Januar 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 (endret) Så nydelig han er! Jeg har nettop oppdaget pinscheren skjønner du og gud for en skjønn rase. Så elegante og fine! Virker som veldig greie hunder gemytt- og helsemessig også? Rart de ikke er mer populære, man ser de ikke SÅ ofte akkurat. Tror jeg må ta meg en tur bortom pinscherringen neste gang jeg er på utstilling og kikke litt Jeg stemmer for oppdatering her Tusen takk, så koselig sagt Pinscheren er en flott rase De fleste er veldig greie hunder, men en skal være obs på hvem en kjøper fra. Folk kan legge forskjellig i hva et godt gemytt er, og da er det viktig at valpekjøper og oppdretter har en god dialog og er enige om dette. F.eks. kan det være forskjellig oppfatning av hva "reservert mot fremmede" eller "høy intergritet" betyr. Begge deler er egenskaper pinscheren kan ha. Synes en dette er uønsket kan pinscheren være feil rase, eller evt bør en være nøye med linjene en velger. Mentalitet er er hett og omstritt tema i rasemiljøet for tida Dette kom mye i kjølvannet av at folk satte fokus på endel avlivinger av unge hunder pga dårlig mentalitet. Men for det meste er det gode hunder Helsemessig regnes pinscheren som en frisk rase. Det en skal være obs på er HD, øyesykdommer og litt allergi/ hudproblemer og demodex. Ingen av delene er spesielt utbredt, har jeg inntrykk av i hvert fall, men en skal som sagt være obs. I tillegg bør en lese seg opp på pinscherens noe særegne reaksjon på 12-ukersvaksinen. Enkelte valper får denne reaksjonen, men de fleste slipper unna. Pax reagerte f.eks ikke Edit: Hvis du ser oss rundt ringen en gang er det selvsagt bare å komme å hilse på! Advarsel: hilser du på Pax blir du mest sannsynlig hoppet på og rundsleiket Endret 30. Januar 2013 av Krelise Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. Januar 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Januar 2013 Så flott, høres absolutt ut som en rase jeg vil vurdere som min hund nummer to om et par år Ser at raseklubben også har satt opp krav til avlsdyr, det liker jeg veldig godt! Ang hopping og rundsleiking - jeg har en overlykkelig staff selv, så det skal jeg nok takle Hvis dere skal på til Hellerudsletta i februar kommer jeg gjerne en tur bortom og hilser jeg altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts