Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal valpen MIN hete?


simira

Recommended Posts

For endelig er det min tur! Valpen er født, vi er godkjent som kjøpere, depositum betalt og overlevering avtalt. Hva KAN gå galt? Hysj, ikke si det høyt!

Jeg har bestemt meg for navn (for lenge siden!), men gubben er ikke helt enig, så vi vil gjerne ha noen flere forslag. Det er altså en liten hannhund. Rase og all annen info kommer når hunden er i hus!

Navnet bør oppfylle flest mulig av følgende kriterier:

Tostavelsesord

Gjerne på R

Mytologisk skikkelse/gud (har jo Odin fra før, etter guden, men trenger ikke å være norrønt for nestemann)

- eller afrikansklydende

So... gode forslag?

Edit: La til kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det rasen du først annonserte? Eller ble det en helt annen rase? Hvis du fremdeles skal ha rasen du har lagt ut på et annet forum, så er jo afrikanske navn en slager da :banana: Fineste jeg vet om er Chango, selv om det ikke akkurat er på R *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et navn som kan passe til noen av kriteriene dine er RAMA, en gud fra hinduismen...

Ellers har du RAJA eller RAJAH (sanskrit, m., राज, rāja, [ɽɑːʤʌ], «konge, fyrste, hersker») er tittelen til en indisk eller hinduisk hersker. Den kvinnelige formen er rani. Ikke helt gud, men hersker er jo ikke så langt unna :P

Det var det jeg kunne komme på. Canis har en ganske fin side for navn hvor du kan velge både kjønn og bokstav, så kan det jo hende du kan finne noe der :P:P

Canis - hundenavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...