Gå til innhold
Hundesonen.no

Bil til hund og barn


Recommended Posts

Klipper fra annen tråd, og starter egen for å ikke kuppe:

Etter at guttungen kom til verden byttet jeg ut Golfen til en Ford Mondeo Stasjonsvogn. Den har funket utmerket so far. Fått stappet inn ett barnesete, to voksne, barnevogn, 4 hunder og bagasje på det meste- men da var den fyllt til randen og vel så det.

Nå venter vi mini nr 2, og må muligens krype til korset og kjøpe Hiace e.l.

*Sukk*

Liker liksom å kjøre "personbil", jeg da.

Men skal man ha plass er det vel ikke så mange andre muligheter?

Vi må ha plass til:

*To voksne

*To barneseter

*To barnevogner

*4 medium bur

*Bagasje

--------

Sånn ellers skal jeg bruke bilen til jobb-pendling, og da trengs det jo ikke så mye mer enn meg og matpakka mi, liksom.

Hvor mye tar slike på mila?

Jeg ser på noe i prisklasse rundt 140000-170000.

Gode forslag? Jeg blir ør i hodet og finner ikke fram på Finn :)

Skal helst være:

*5 seter

* Nyere enn 2003-mod

* Gjerne Diesel, men intet krav

* Gjerne 4 wd, men intet krav

* Ikke rød!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-ace er det i hvertfall god plass i, spesielt hvis du kjøper den lange utgaven :) Men skal du ha nyere modell med 4x4 er det dårlig svingradius på dem :) Den korte utgaven er noe bedre der :)

VW caravelle er jo i samme ulla :)

Lykke til med nytt bilkjøp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt? Tror du vil få mer "personbilfølelse" i denne, enn i en caravelle/hiace-sak. En ekstremt stor fordel med denne er at den har flatt gulv, og i kombinasjon med at passasjersetene bak kan tas ut, så kan du altså møblere bilen nøyaktig slik du vil ha den, dvs at du kan kjøre med kun de fire setene du trenger, resten lagrer du på loftet. Barnas seter kan plasseres på hver sin side, fram eller bak, osv - alt ettersom hva som er mest praktisk. Passe god høyde under taket, så du får plass til endel bagasje oppå/under bur.

Når det gjelder prisen på denne, så finnes de også rimeligere, uten at de nødvendigvis er så mye eldre. Sikkert også billigere å kjøpe privat. :)

Vi har en lignende bil, men noe mindre, dog fremdeles 7 seter. To store bur går glatt bak (dvs Varikennel Large/Atlas 60) + litt småutstyr på sidene, sånn for å illustrere bredden du har å jobbe med. Hvis du er typen som liker å bygge bur i høyden, så er det nada problemo med 4 basenjibur pluss masse annet rart i disse bilene. Den vi har tar ca 0,5-6 på mila, bensin, 150hk. Om den passer dere sånn ellers vet jeg ikke, men siden du - i likhet med meg - heller ikke vil bli en "sånn der med caravelle/hiace", så er dette altså et mulig alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha comfort så se etter caravelle, der får du mest comfort og "luksus", med meget god plass til alt...

Siden du sier du kan strekke deg mot 170.000 så er det håp om å finne en bra caravelle!

Pekepinne : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21137397

Vi ville ikke høyrer en 120.000 å fant tingen som var ny nok vs billig nok...

Så vi endte opp med grand-vitara som er en annen type bil igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...