Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetiden og galskap


Cairmal

Recommended Posts

Ja,da var jenta vår kommet i sin første løpetid. Broren hennes fra da et annet kull tar helt av. Han er på henne konstant. Han er jo kastrert da. Det jeg reagerer på er at de blir hengende fast i hverandre etter de har holdt på. Nokså lenge også. Er dette normalt? Har hørt det er det,men. Og er det vanlig at han som er kastrert for et halvt år siden, egentlig aldri sluttet å markere seg,og er i hundre nå etter tispa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si hva som er normalt ang kjønnsdriften til hannen din, men det er IKKE normalt å la de holde på med parring! Når han prøver seg, fjern ham! Det er like før jeg påstår at dette er ren voldtekt.

Og heng er både normalt og ønsket etter parring, for da er sjansen større for at tispa blir drektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke holdt de fran hverandre?? Ville ikke latt han holde på slik, selv om han er kasterert.

Vi har selv en kasterert golden her hjemme og han kunne ikke brydd seg mindre :icon_cry: Verken lukter eller gir frøkna no mer oppmerksomhet enn ho pleier å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojojo! Fjerner han jo med eneste gang,men det er da de henger sammen. Hun går selv å dulter baken mot han og flytter halen til siden.

Er ikke lett å ikke skulle kunne ha de i sammen rom under hele løpetiden. Men det er det dere foreslår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojojo! Fjerner han jo med eneste gang,men det er da de henger sammen. Hun går selv å dulter baken mot han og flytter halen til siden.

Er ikke lett å ikke skulle kunne ha de i sammen rom under hele løpetiden. Men det er det dere foreslår?

ja enten det, bytte på å ha den ene i bur eller sette bort den ene. Hvis du kjenner noen som vil passe en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ha den ene i kort bånd som er festet til deg, slik at du raskt kan reagere. Tispa stiller seg selvsagt opp når hun står, men hun vet ikke bedre, det er hormonene som rår. Det er du som eier som skal ha kontroll. Skal hun få lov å stille seg opp for enhver hanne dere treffer ute også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok gjøre som oss andre med tispe og hannhund, holde de adskilt, enten ved hjelp av bur eller grinder mellom romma. Her ligger de i bur, på skift. Nå er jeg så heldig at hannhunden bare er interessert de dagene hun står, men skal de være aleine så ligger den ene i bur. Dagene hun står så er det alltid en av dem som må ligge i bur, han er rolig så lenge han har kontroll på frøkna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk misforstod jo helt. Og tror vi lar han holde på som en galning. Passer jo på hele tiden,og er der med eneste gang hvis det skjer noe.

Ville bare vite om det var normalt for en kastrert hund.

Og du Tulip, må jo roe deg ned litt,og se hva jeg har skrevet. At han fjernes på flekken. Er ikke helt idiot å lar alle få hoppe på henne. Ble bare for dumt det du skrev der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmail: Du kan jo tydeligvis ikke fjerne ham med en gang han tenker på å prøve seg, siden de faktisk henger sammen når du prøver å fjerne ham. Du må iallefall ikke dra dem fra hverandre når de henger, det kan skade både hannen og tispen. Det de fleste her mener med å fjerne ham, er å fjerne ham så snart han viser interesse for å hoppe på. Ikke mens han holder på..

Så, skill dem! Det er nok den beste løsningen, for begge hundene. Bare plagsomt for tispa å bli jukket på hele tiden, og stress for hannhunden. Det beste hadde nok vært om du fikk satt bort en, siden han tydeligvis er veldig påvirket av løpetiden.

Lykke til!

Edit: Ser nå at det begynte i går, jeg leste det første innlegget ditt som at de hadde gjort dette en del ganger, beklager! Men ja, man må nok skille dem de dagene han er SÅ interessert iallefall, så får du jo bare se når det roer seg ned igjen. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk misforstod jo helt. Og tror vi lar han holde på som en galning. Passer jo på hele tiden,og er der med eneste gang hvis det skjer noe.

Ville bare vite om det var normalt for en kastrert hund.

Og du Tulip, må jo roe deg ned litt,og se hva jeg har skrevet. At han fjernes på flekken. Er ikke helt idiot å lar alle få hoppe på henne. Ble bare for dumt det du skrev der.

Å hallo, se hva du selv skriver. Vi vet bare det du forteller, og må reagere derfra! Når du ikke kan hindre en hund du eier i å hoppe på, hvordan skal du da hindre en ukjent hund?

Han er på henne konstant. Det jeg reagerer på er at de blir hengende fast i hverandre etter de har holdt på. Nokså lenge også.

Ergo passer du ikke godt nok på, og du får heller ikke fjernet ham med en gang, for da hadde de ikke rukket å henge..

Du vet at tispa di er en trettenåring som har sex med en 18-20 åring?, om man sammenligner med mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at før hun kom i løpetiden så har begge av og til hoppet på hverandre. Dette har jeg lest er for å dominere. Å at man ikke skal avbryte det. Naturens gang. Ikke det at han er inni henne da. Det kan man se tydelig. Jeg skrev det nok litt uklart hele situasjonen. Feil å si konstant. Det er vel helst når de først har bestemt seg at det tar så av,men har jo forstått at det ikke er akseptabelt uansett.

Har ikke muligheten til å sette vekk en av dem hos noen andre.

Tror jeg i første omgang skal være 110% oppmerksom på dem hele tiden. Slik at de ikke kommer igang. Ser at jeg var for dårlig med det.

Noe jeg synes er litt dumt,ikke det at jeg har vært medlem her så lenge,men det er at man skal føle seg helt angrepet om man gjør en feil. Er det noe jeg bryr meg om,som sikkert alle andre her inne,så er det at hundene mine skal ha det godt. Da vil man helst slippe at andre skal få en til å føle seg som verdens verste hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,blir ikke kastrering på henne. Da får vi heller skille dem helt. Kommer til å gjøre det hvis ikke det roer seg. Men først er planen å passe grundig på for å se om det nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si hva som er normalt ang kjønnsdriften til hannen din, men det er IKKE normalt å la de holde på med parring! Når han prøver seg, fjern ham! Det er like før jeg påstår at dette er ren voldtekt.

Og heng er både normalt og ønsket etter parring, for da er sjansen større for at tispa blir drektig.

Hvordan er det voldtekt, mens parringer til vanlig ikke er voldtekt? Hvor man til tider "presser" hundene til å parre seg, da det er den absolutte drømmematchen som *skal* utføres...? Hva definerer voldtekt innen hundeverdenen liksom? Tror det er et relativt menneskeskapt ord, så lenge man ikke blander seg inn i hundenes frie vilje er det neppe noe som kan defineres som voldtekt for dem. Men om vi mennesker presser dem, da kan man begynne å snakke om "vold" - ufrivillig bli tvunget til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å skrive så mye informasjon som mulig, sånn at ingen bare går utifra noe annet :whistle:

Men det ser bare ut som om du har fått informasjon tidligere om dominasjon, og bare fortsatt på det rådet videre også. Man kan jo ikke alltid vite at ting er feil, før man faktisk ser at det er et problem :banana: Og da er det bra du prøver å få hjelp.

Og du har jo en fin plan nå, passe på enda bedre. Bruke bur, kort bånd, alle virker det som gode gode råd. Evt. hvert sitt rom osv.

Med andre ord, det er likegreit å behandle dem som om ingen var kastrert :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra sagt, du Lagrange! Enig med deg der.

Merker allerede nå at han slutter med det med en gang jeg sier ifra. Glad hvis jeg kan slippe å splitte dem så mye,for de har så mye glede av å kunne være sammen. Men klart,blir det for ille,så har man ikke noe valg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel ikke la hunder ri på hverandre uansett. Det skal alltis avbrytes og forhindres, ved mindre det er planlagt parring. Om du ikke klarer å passe på nok til å hindre at han ikke kommer i nærheten av å hoppe på henne så hold de adskilt.

Syns forøvrig det er unødvendig å bli helt på krigsstien og kalle dette voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det skal gå greit,og at jeg slipper å skille dem. Han hører etter hvis vi sier ifra med eneste gang. Eneste han gjør nå er å slikke henne nedentil da. Men de har alltid vasket og slikket hverandre ellers. Ser ikke det kan være noe galt med det. Satser på at ikke noen klarer å prestere å kalle også det en form for voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...