Gå til innhold
Hundesonen.no

Tredepute mangler delvis


fideco

Recommended Posts

Var nettopp ute med Misha på morgentur. Kastet litt ball på plenen, men den slapp hun straks hun hadde tatt den og satte heller i gang med å slikke ene poten sin. Jeg sjekka baklabben, og mellom tærne, mangler det litt av den ytterste tredeputen. Det er sårt og rødt, men ingen tegn til blod der.

Har ingen forklaring på hvordan dette har skjedd, og ikke merket noe på hunden før vi var ute nå, og det i maks fem minutter. Er det en typisk glasskår-skade eller kan det ha kommet av andre ting?

Hva kan vi bruke til å rense såret med og holder det med potesokk, eller bør vi forbinde det på annet vis? Hvor lang tid bruker slikt på å heles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har også fått et slikt kutt, som om man har tatt en kniv og bare skjært seg en skive, tror det var fra glasskår, masse rundt der vi bodde... Jeg bruker pyrisept (eller hva det nå heter), sårensk iallefall, så sånne firkantede plaster som ikke kleber, legger det på såret og surrer det fast med teip og bandasje, så en babysokk, surrer med teip, og ute en potesokk over. Dette har jeg brukt når han har hatt blødende sår da, om såret ikke blør eller væsker så holder det nok med en potesokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har fått klippa litt pels på poten, rensa såret med pyriseptløsning, lagt på bandasje med salve og tapet godt sammen. Vi får ikke tar i potesokker før i morgen, og nå regner det ute.. Får prøve oss med et par plastposer rundt poten når vi går ut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...