Gå til innhold
Hundesonen.no

Søknad om int. championat C.I.B


Yodel

Recommended Posts

Dennis oppnådde det siste CACIBET nødvendig for Int. championattittel i fjor høst.

Cacibet kom i posten for noen mnd siden, men jeg har ikke fått sumlet meg til å sende inn noen søknad enda, da jeg rett og slett ikke er sikker på hvordan?

Han har en liten samling med CACIB fra Norge, to fra Finland og ett fra Danmark. Skal alle sendes inn, eller kun de 2+1+1 som er nødvendig? Er det CACIBENE i original som skal sendes? Hvor? FCI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at jeg sendte inn bare de nødvendige CACIB'ene sammen med søknadsskjema til NKK så tok de det videre til FCI (men siden jeg var litt skeptisk til å sende fram meg CACIB'ene tok jeg kopi av dem som jeg beholdt selv :)). Deretter var det bare å smøre seg med tålmodighet inntil det kom stort, fint diplom i posten fra FCI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte NKK nå. Det var som du sa, Siri :)

Man må fylle ut dette skjemaet:

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=2679

Og sende inn sammen med Cacibene. Tok visst lang tid. Måtte regne med ca 6 mnd...

:)... jeg burde vel ikke nevne at JEG ventet i mange år på bekreftelsen (men det var pga masse tull med bruksmeritteringer og slikt noe - mener Lotta fikk sitt championat bekreftet etter sin død faktisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender alltid inn søknaden så kjapt som mulig etter siste CACIB er vunnet. Har aldri sendt med ett eneste av disse små papirlappene (FCI har selvsagt all denne info'en på data), og det har fungert helt utmerket, det.

For noen få år siden fikk jeg faktisk godkjenningen på det Int. Champ. fra FCI dagen FØR jeg fikk det siste tellende CACIB-kortet..

Forsåvidt ikke så rart hvis man tenker seg om:

CACIB'ene blir utdelt på utstillingen.

NKK sender liste over alle hunder som har vunnet CACIB til FCI

FCI godkjenner CACIB'ene og trykker sånne små kort som sendes til NKK

NKK sender ut disse kortene sammen med et brev

Innimellom der sendte jeg inn søknaden til NKK, som videresender dette til FCI. En eller annen på FCI sjekker CACIB + puncher inn championater .. Får min søknad på bordet et par/tre uker etter NKK-utstillingen, sjekker CACIB'ENE på data'n. Tittelen godkjent - brev sendes meg.

Samtidig sender NKK ut disse små lappene og sitt tullebrev ang dette.

Sist gang i fjor høst fikk jeg godkjent min Milla som int champ - uten å sende med disse lappene...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...