Gå til innhold
Hundesonen.no

Idèer til ny frisyre


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg er så lei av å ha håret mitt sånn som det er nå. Jeg har så rett hår og nesten umulig å få volum i det. Og lei av å ha langt rett hår.

Enten blir det å klippe meg, eller ta permanent, men vet ikke helt.

Så hvorfor ikke spørre på sonen? :frantics:

Legger ut et bilde med sånn ca hvordan jeg ser ut nå

monica.jpg

Her har jeg panneluggen i spenne, og her har jeg faktisk føhnet og fikset håret, og det er maks volum jeg kan få (Om jeg ikke skal tuppere det da :ahappy: )

Så hva mener sonisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å ha håret mitt sånn som det er nå. Jeg har så rett hår og nesten umulig å få volum i det. Og lei av å ha langt rett hår.

Enten blir det å klippe meg, eller ta permanent, men vet ikke helt.

Så hvorfor ikke spørre på sonen? :frantics:

Legger ut et bilde med sånn ca hvordan jeg ser ut nå

monica.jpg

Her har jeg panneluggen i spenne, og her har jeg faktisk føhnet og fikset håret, og det er maks volum jeg kan få (Om jeg ikke skal tuppere det da :ahappy: )

Så hva mener sonisene?

Du har utrolig likt hår som en barndomsvenninne av meg. Hun tok permanent, og angret MYE :D Hun måtte jobbe MASSE med håret hver morgen for at hun ikke skulle se ut som en krølltopp diluxe edition. Tror ikke hun gjør det igjen før hun blir 80 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har utrolig likt hår som en barndomsvenninne av meg. Hun tok permanent, og angret MYE :D Hun måtte jobbe MASSE med håret hver morgen for at hun ikke skulle se ut som en krølltopp diluxe edition. Tror ikke hun gjør det igjen før hun blir 80 :ahappy:

låt kjent ut. jeg har ca likt hår som deg som er umulig å få volum i og egentlig få gjort noe med. tok permanent, hvor de måtte ta en dobbel 1 pga tykt og vanskelig hår. deretter så jeg ut som sau i et år...

anbefaler å gå til en god salong og si at hva du ønsker, jeg bare satte meg ned og sa jeg ville ha de oppklipt i lag og de gjorde det drit fint. de finner ofte noe som passe ansiktsform ol. mitt er nå litt kortere bak en forran og i mange lag :frantics: er jo ikke verre enn å prøve, det gror ut igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det fins mange nettsider som er oppdatert på de nyeste trendene innen frisyre.

Sist jeg klippet meg kort så printet jeg ut 3-4 frisyrer som jeg likte også fikk frisøren velge den som passet best til mitt ansikt.

Selv har jeg vel funnet endel frisyrer her inne.

Da kom jeg inn med dette bildet:

28.jpg

Og kom ut igjen med denne frisyren (stylet selv), tilpasset meg med lugg o.l. (jeg har en lugg som bare vil en vei og liker ikke helt å tilpasse seg mine meninger. Ting som er kjekt å informere frisøren om)

36681_10150215818135072_834435071_13356066_3194955_n.jpg

Først må du egentlig bestemme deg for hvor mye du vil klippe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "pleier" å melde meg som modell til fagprøve eller noe hos frisør, der jeg gir eleven frihet innen visse grenser (må få håret i hestehale, lettstelt, e.l.). Det pleier å bli bra.

Hvordan gjør man dette?

Og antar at man da får det "gratis" eller? Hadde vært litt spennende :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen du alltid synes er fin på håret og som bruker en fast frisør? Gå dit, og gi frisøren frie hender (evt med noen restriksjoner). De er fagfolk, som skal ha mye bedre peiling på dette enn hva vi har. De skal se hva som kler deg, og hva som passer din type hår :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man dette?

Og antar at man da får det "gratis" eller? Hadde vært litt spennende :frantics:

Frisører averterer ofte etter prøvekaniner. Prøv også evt. frisørlinjer på vgs rundt om. Man får det enten gratis eller bare veldig billig (hender man må betale for farge og sånt). Fikk en utrolig fin hårfarge en gang, med gradering fra guloransje til mørk rød, som en solnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan permanent fungerer, avhenger helt av hårets kvalitet og struktur.

Jeg har tatt hjemmepermanent i...telle...15 år? Vanligvis har jeg et flatt og tungt hår som virker fett 12 timer etter hårvask, og jeg har en ansiktsform som ikke kler kort hår. Derfor bør det være litt lengde på håret mitt - og permanenten gjør at det får mer luft og fylde. Håret mitt er såpass tungt at vi bruker to pakker og lar det være i ekstra lenge for at det i det hele tatt skal holde litt. Hos meg er krøllene litt heftige de første fjorten dagene, men etter å ha fått dusjet og sovet seg gjennom disse dagene ser det mer normalt ut, ikke sau. Jeg har ikke tid til å style hår, så mitt hår lever mye i en hårklype eller hårstrikk, eller hengende rett ned - derfor er det ekstra viktig at det har volum i seg selv, at jeg ikke må gjøre noe med det.

Hår reagerer forskjellig, så akkurat permanent er det vanskelig å få tips fra amatører på sonen om, det må du trolig spørre en frisør som kan kjenne på håret ditt om, i verste fall bare prøve det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisører averterer ofte etter prøvekaniner. Prøv også evt. frisørlinjer på vgs rundt om. Man får det enten gratis eller bare veldig billig (hender man må betale for farge og sånt). Fikk en utrolig fin hårfarge en gang, med gradering fra guloransje til mørk rød, som en solnedgang.

Takk, skal kikke litt rundt på det. Må gjør noe med håret jeg også :frantics: men sparer til langt hår da, så blir kanskje litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har utrolig likt hår som en barndomsvenninne av meg. Hun tok permanent, og angret MYE :ahappy: Hun måtte jobbe MASSE med håret hver morgen for at hun ikke skulle se ut som en krølltopp diluxe edition. Tror ikke hun gjør det igjen før hun blir 80 :lol:

Tatt permanent 2 ganger før, så det tør jeg fint å gjøre igjen, men skal jeg det nå blir det litt større krøller enn de to gangene.

Hvis jeg hadde hatt din hårstruktur, Monica, så ville jeg klippet meg i denne frisyren! SUPERlekker, tøff, søt og feminin på en gang. Alice-Cullen-Wallpaper-twilight-series-7275441-1920-1200.jpg

Hehe, nesten klipt meg sånn før, og fysj! Jeg kledde det virkelig ikke, fordi håret mitt er så rett og det er umulig å få noe volum (hatt det kort kort så det funket med voks også)

Hvis du ser bort i fra den radmagre kroppen på dama... Jeg synes denne frisyren er veldig pen jeg :frantics: Hadde du turt å klippe det så kort? Ser forslaget mitt likner litt på Aya's også.

kh-hair.jpg

Joda, fin den, og ja jeg hadde turt det. Før har jeg egentlig hatt "kort" hår for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må du ha så mye volum, da? Altså - løsningen for å få volum er jo å klippe opp håret. Og det kan du jo gjøre på mange måter.Jeg har og helt flatt hår av natur, men har ingen problemer med å få volum når jeg klipper opp håret ordentlig. Jeg ville gått til en bra frisør og hørt hva de synes du kan passe. Fortell hva du ønsker og hva du tenker. Jeg kan anbefale deg "Spaghetti" og "På håret" i Bogstadveien. Alltid kjempefornøyd der. Klippet bob på spaghetti etter anbefaling, ble kjempefornøyd faktisk! Og klippet meg kort hos På håret, ble veldig fornøyd der og, begge ganger ganske drastiske tiltak :ahappy:

Og gode produkter er viktig. Prøvd dust-it fra schwartzkopf? Works like magic! :frantics: hehe

Min mening forøvrig.. permanent er ikke det peneste jeg vet om akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare husker et par bilder fra jeg hadde relativt kort og slett hår (veldig klipt opp også), og da MÅ jeg ha i masse drit i håret hele tiden for at jeg kan gå ut av døra. for fy søren så stygt det var om jeg ikke gjorde noe med det. Jeg har lyst på en frisyre som fungerer selvom man har kommet rett ut av senga :frantics: Kravstor? Neh :ahappy:

Men hva slags ansiktsform har jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skulle hatt denne frisyren!

17068.jpg

:ahappy:

Ja, veldig kledelig den der :lol:

http://www.visual-makeover.com/face.htm

1. sett deg foran et speil

2. Ta en brukt lepomade eller lebestift

3. Lukk igjen det ene øyet (du får bedre fokus) og tegn ansiktsformen din på speilet

4. Se på konturen og sammenlign med ansiktsformene i artikkelen

Jeg vil tippe du ender opp med oval.

Ah, smart! :frantics: Takk :D

Jeg står vel mellom å klippe av en del og få kort (litt ovenfor skuldrene), eller ta permanent med store myke krøller. Men får vel gå til en frisør og høre litt der. Vil gjerne kle frisyren jeg skal ha også.

Kortere hår med permanent som gjør at jeg får litt mer volum er vel noe jeg kunne tenkt meg, men som sagt, får forhøre meg litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel få "frisyrer" som "funker" rett etter man har stått opp med sovesveis? Det eneste jeg kan se for meg at "funker" da er jo sånn langt og enkelt hår som du har nå omtrent. Alt annet vil jo bli "føcka til" når man sover f.eks?

Jeg har også veldig flatt hår, men jeg har ikke problemer med å få volum når jeg vil ha det. Dusj hvor man bare såper inn hodebunnen, skyller med kaldt vann og føner håret mens man står "opp ned" :ahappy: Så bruker jeg hårspray eller hva nå enn jeg har tilgjengelig "under" håret, og holder klumpene med hår jsom jeg sprayer under opp i noen sekunder etter å ha sprayet for at det skal holde seg. Jeg kan også stå opp ned og spraye, men da ser jeg skikkelig over-fluffy ut etterpå :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel få "frisyrer" som "funker" rett etter man har stått opp med sovesveis? Det eneste jeg kan se for meg at "funker" da er jo sånn langt og enkelt hår som du har nå omtrent. Alt annet vil jo bli "føcka til" når man sover f.eks?

Jeg har også veldig flatt hår, men jeg har ikke problemer med å få volum når jeg vil ha det. Dusj hvor man bare såper inn hodebunnen, skyller med kaldt vann og føner håret mens man står "opp ned" :ahappy: Så bruker jeg hårspray eller hva nå enn jeg har tilgjengelig "under" håret, og holder klumpene med hår jsom jeg sprayer under opp i noen sekunder etter å ha sprayet for at det skal holde seg. Jeg kan også stå opp ned og spraye, men da ser jeg skikkelig over-fluffy ut etterpå :frantics:

Noen fungerer i det minste. Men det jeg mener er at man ikke må være avhengig av å dusje og style håret helt på nytt for å få det til å se "greit" ut.

Hvis du ser bort i fra den radmagre kroppen på dama... Jeg synes denne frisyren er veldig pen jeg :lol: Hadde du turt å klippe det så kort? Ser forslaget mitt likner litt på Aya's også.

kh-hair.jpg

Er en frisyre som fungerer, men skal jeg ha det sånn, må jeg få inn litt krøller :D Ellers ligger håret bare helt klistret inntil hodet, noe jeg ikke syns kler meg i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er en frisyre som fungerer, men skal jeg ha det sånn, må jeg få inn litt krøller :frantics: Ellers ligger håret bare helt klistret inntil hodet, noe jeg ikke syns kler meg i det heletatt.

Jeg har veldig "mye" hår, tungt og tykt. Men når jeg er til frisør så sier jeg det og de "ser" det også. Så jeg får endel støttehår og endel tynning.

Hårpudder er GENIALT til slikt hår. Du kan kjøpe på daglivaren til under 100,- eller hos frisør til rundt 200,- Men det er kvalitets forsjell på det. Det på daglivaren må jeg dusje neste dag om jeg bruker. (Tips, ta shampo i håret FØR du bløter det når du skal vaske ut hårpudder.)

Forøvrig også genialt hvis du har glatt hår som skal settes opp. Du slipper tupere og håret blir "stritt og stivt" om du tar det i hele lengden. Men ikke sånn gele/hårspray stivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...