Gå til innhold
Hundesonen.no

Request Secret Spot / Timmi


Snickers
 Share

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har vi flyttet til Bergen og hunden trives ganske godt her. Myye mindre mark å ferdes i syns han, hjemme i Finnmark hadde vi jo marka rett utfor døra. Det er litt trist, kjedelig å måtte gå så mye

Tid for litt bilder av boffsen! Gladgutt! Bli me a muttern! Ser ut som alt annet enn en sheltie! Haha! Merkelig grimase I'll kill you! Tur på Fanafjellet Komm

Ja , da har gutten rundet 3 år siden siste oppdatering. Gratulerer, besteste boffsen!

Så nydelig han er!:) Sheltie-jenta mi blei litt betatt nå gitt.. Også så fin han blei uten den teite gipsen. Tenker han syns det var deilig og få av seg den ja :innocent:

Kjekt at du syns det, tusen takk. :lol: Tviler ikke på at Timmi hadde syntes det samme om din, hihi :lol:

Han syntes det var kjempedeilig ja! Kunne se det på hele ham, han ble mye mer bekvem. :lol: Og nå får han røre seg fritt i huset igjen også, DET er morsomt syns han! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, nå er det gått mange siden jeg har skrevet hit. Nå har Timmi sin fot blitt helt bra igjen, han belaster den som normalt; Han går, løper og hopper som før. Vi har økt lengder og intensivitet på turene gradvis, og i går gikk vi en tur på ski i én hel time. Da sprang han løs selvfølgelig og koste seg masse. Han liker seg glugg ihjel når han får løpe løs og herje, det er tydelig at det var sårt savnet i tiden han gikk med bandasjen. Ellers så leker han masse med en av nabohundene, en samojed som kalles Vilge. Vi trener også mye freestyle og litt lydighet. :)

Han har fått mye pels nå, og på foten som brakk er det også grodd mer pels.

Siden det er så mørkt hos oss for tiden blir det ikke mye vellykkede bilder, men noen har jeg jo. :)

silhuett8mnd.jpg

Her ser man i allefall litt hvor bra foten er blitt. :P

Timmi8mnd005_2.jpg

Gladgutten!

Timmi8mnd021_2.jpg

Så poserer man litt..

Timmi8mnd023_2.jpg

Timmi8mnd036_2.jpg

Timmi8mnd039_2.jpg

Nydeligste mirakelhunden min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her følger litt 9mnd bilder av Timmi, sammen med Vilge, nabohunden vår. Vilge er en snill og god samojed som gjerne blir med å herjer litt :lol: Timmi prøver så godt han kan å holde følge, men det er ikke alltid like lett :lol: -20 grader når bildene ble tatt.

Sorry for bildespam, hehe.. :lol:

Timmi9mnd041.jpg

Timmi9mnd030.jpg

Timmi9mnd052.jpg

Timmi9mnd087.jpg

Timmi9mnd089.jpg

Timmi9mnd045.jpg

Timmi9mnd081.jpg

Timmi9mnd055.jpg

Timmi9mnd133.jpg

Timmi9mnd148.jpg

Timmi9mnd219.jpg

I finnmark har hunder ofte kun 3 bein!

Timmi9mnd250.jpg

Timmi9mnd109.jpg

Timmi9mnd165.jpg

Her i huset er vi veldig glad i pipeleker. :lol:

Timmi9mnd209.jpg

Timmi9mnd193.jpg

Timmi9mnd225.jpg

Kaldt, ja..

Timmi9mnd251.jpg

Timmi9mnd136.jpg

Timmi9mnd078.jpg

Timmi9mnd100.jpg

Timmi9mnd246.jpg

Selv om jeg ikke har allverdens peiling, så syns jeg han har fått en ganske fin figur.

Timmi9mnd241.jpg

Timmi9mnd216.jpg

Timmi9mnd233.jpg

Nydeligste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmy er så vakker :lol:

kjempekul samojed da, spesielt når timmy fløy i nakken på han. så veldig kjent ut corgi stil her i huset :D

*Timmi, Ble sånn pga at det er mye lettere å rope! :lol:

Tusen takk. :lol: Joda, Vilge er kjempekul, det syns i allefall Timmi. Vilge er det store forbildet hans vettu. :lol:

Godt å se at han utvikler seg normalt. Han har fått en flott pels! Synes han er fin til å være 9 mnd. jeg :lol:

Ja, det syns jeg og. Utrolig at bruddet ikke påvirket benet på noen måte.

Takk! Kjempestas å høre fra en som kan sheltie! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pen hund du har!

Godt at benet er blitt helt bra igjen og :innocent:

Tuusen takk, varmer et "mammahjerte" :icon_confused: Ja, ikke sant!

Han har jo blitt kjempeflott! Artig med "hund-i-leik" bilder! :hmm:

Takker, hyggelig å høre! Ja, for en gangs skyld var det nok lys ute til å ta litt actionbilder. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tid for noen nye bilder av gullet. :D

Merker på ham at han har blitt MYE mer voksen nå - 8-9 mnd gammel var han veldig "ungdom", med masse nykker, feks satt ikke inkallingen så bra på denne tiden. Nå har han blitt bedre igjen og er en veldig lydig gutt. Vi trener mye freestyle, synes han er ganske flink!

Han ser kanskje litt trist ut på disse bildene? Men god kvalitet på de, syns jeg.

bildervinter2011161.jpg

bildervinter2011155.jpg

bildervinter2011179.jpg

Lille poten :D

bildervinter2011150.jpg

Base i snøen er...

bildervinter2011213.jpg

Morsomt! :P

bildervinter2011215.jpg

Halvhjerta forsøk på oppstillingsbilde.

bildervinter2011278.jpg

bildervinter2011279.jpg

Timmi når han bukker :)

bildervinter2011282.jpg

Og til slutt.. Noen som vil se en våt sheltie? :P

bildervinter2011149.jpg

bildervinter2011033.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I går ble Timmi et år. Wihuu, gratulerer med dagen! :D Det måtte vi feire med noen nye bilder: Vi prøvde oss på oppstillingsbilder. Ikke så lett når man er alene om det, men pyttsann. Det var litt vind og ikke var han nybørstet heller. :whistle:

timmi1r025.jpg

timmi1r020.jpg

timmi1r034.jpg

timmi1r062.jpg

Nydeligste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...