Gå til innhold
Hundesonen.no

Ojsann - plutselig en valp i hus!

SusanneL

Recommended Posts

Var du bare tilfeldigvis i Danmark eller dro du helt dit for å bare titte på valpene ? Hehe.. da er man hundegal :whistle:

Gratulerer så mye med Boston Terrier, en fantastisk herlig rase som jeg garantert skal ha igjen.

Marit Sunde sitt oppdrett ? Boxerene her er etter Bogerudmyra's Elin, gøy med samme kennelnavn på de små og store ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du bare tilfeldigvis i Danmark eller dro du helt dit for å bare titte på valpene ? Hehe.. da er man hundegal :whistle:

Gratulerer så mye med Boston Terrier, en fantastisk herlig rase som jeg garantert skal ha igjen.

Marit Sunde sitt oppdrett ? Boxerene her er etter Bogerudmyra's Elin, gøy med samme kennelnavn på de små og store ;)

Jeg var på Verdensutst. i Herning uansett - og valpene bodde tilfeldigvis bare 12 mil unna. LITT flaks skal man jo såklart ha også, da.. Ja, hun er fra Marit Sunde - et hundemenneske jeg har kjempestor resekt for.

Faren til valpene så jeg i fjor, og fikk hilse og kjenne hvor utrolig herlig hund han er. Likte han kjempegodt + at han jo var dritlekker. Han er fra Italia, men med amerikanske linjer.

Moren til min valp er fra Amorada kennel, hun har en Bogerudmyra mor, og en peruviansk importert far.

Har omsider kommet fram til et kallenavn, da - som hele familien var enige om skulle funke.. Moxy ble det.

Betydningen fra Urban Dictionary: "When someone has guts or balls, they have moxy" eller: "Self possessed confidence. An attitude of fearlessness in everyday circumstances. The capacity to stand alone in favor of an unpopular opinion or course of action with a casual demeanor" - det MÅ da passe...

(Jobber med bilder - men lille tisse- og bærsjevalp krever "litt" oppmerksomhet... Bortsett fra akkurat nå - hun sover på fanget mitt)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Verdensutst. i Herning uansett - og valpene bodde tilfeldigvis bare 12 mil unna. LITT flaks skal man jo såklart ha også, da.. Ja, hun er fra Marit Sunde - et hundemenneske jeg har kjempestor resekt for.

Faren til valpene så jeg i fjor, og fikk hilse og kjenne hvor utrolig herlig hund han er. Likte han kjempegodt + at han jo var dritlekker. Han er fra Italia, men med amerikanske linjer.

Moren til min valp er fra Amorada kennel, hun har en Bogerudmyra mor, og en peruviansk importert far.

Har omsider kommet fram til et kallenavn, da - som hele familien var enige om skulle funke.. Moxy ble det.

Betydningen fra Urban Dictionary: "When someone has guts or balls, they have moxy" eller: "Self possessed confidence. An attitude of fearlessness in everyday circumstances. The capacity to stand alone in favor of an unpopular opinion or course of action with a casual demeanor" - det MÅ da passe...

(Jobber med bilder - men lille tisse- og bærsjevalp krever "litt" oppmerksomhet... Bortsett fra akkurat nå - hun sover på fanget mitt)

Susanne

Så artig, Boston er kule hunder!:(

Hehe, så gøy, Bogerudmyras Elin er mormor til ene min også;)

Lykke til, gøyal tid med tissing du har foran deg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Mille er veldig søtt, dessuten kjenner jeg en boston terrier som er helt herlig :whistle: som heter det ;)

Min beardistispe heter Milla, am.cockeren jeg hadde for noen år siden het Millie - så ja det er navn jeg liker godt også - ordentlig søte navn...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par bilder på hennes egen side nå.. http://taildown.com/Hundene/Moxy.html

I dag fikk jeg kjøpt inn babymat (rååååsa fôr: Eukanuba, såklart) + en råååsa bitteliten hundeleke... Gjennomført dette, altså. ;)

Snart blir det skåler, bæreveske, små klær, og ikke minst en råååsa joggesko til henne.... :whistle:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med den lille, hva skal en med dansk tobakk, spiritus og flæsk, når en kan kjøpe sånn en søtsnoperi!

Jeg tenkte på Major som navn, til jeg leste hun skal hete Moxy. Da vi fikk en liten shih tzu inn i bernerflokken fikk han navnet Admiralen, og vokste lett inn i navnet :D (Også bryr jeg meg skikkelig ikke om at Major for mange er et hannhundnavn, alle kan få grader i marinen i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hun vokser så det knaker.. Ørene begynner å peke oppover (sånn omtrent samtidig), og hun farer nå opp trappen inn ihuset som en vind...

Nedover trappen går heller dårlig - mistenker det er for at hun tipper overende pga sit kjempestore hode (er jo halve hunden, jo!) :D

I går kveld var hun med på beardistreff.

Man skulle jo tro at etter 100 mil og myyye hyl og skrik i bilburet forrige helg burde bil være et sårt tema også nå. Men neida - hun krøllet seg sammen og sovnet så søtt allerede før vi var ute av gårdsplassen.

5 beardiser og en wannabe beardis (schäfer) + lille Moxy som fant det hele meget fasinerende. Ikke redd ett sekund, men utrolig sliten etterpå.

Utrolig psyke på den lille der, altså.

I dag morges møtte hun regnvått gress for første gang - og da var det selvsagt helt utelukket å gå ett eneste steg på gresset - er jo ikke gal heller!?

Så kanskje hun ikke er så tøff i trynet likevel...?

Så denne blir lett å få renslig, tenker jeg...

Til helgen stiller hun sterkt som tilskuer på NKK Trondheim - 100 nye mil i bilen og hotellovernatting. "Skal tidlig krøkes..." osv.

Kom gjerne bort og hilse på det rare lille dyret!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det enda dummere at vi ikke skal til Trondheim... :D Skjønne lille tøffitryne valpen :P

Åh, hun dukker nok opp litt her nede også... Vålerbanen, Nesbyen, Oslo Double, osv, osv.. God trening for liten kommende "showdog".. ha ha ha!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...