Gå til innhold
Hundesonen.no

Ojsann - plutselig en valp i hus!

SusanneL

Recommended Posts

Skrevet

Var du bare tilfeldigvis i Danmark eller dro du helt dit for å bare titte på valpene ? Hehe.. da er man hundegal :whistle:

Gratulerer så mye med Boston Terrier, en fantastisk herlig rase som jeg garantert skal ha igjen.

Marit Sunde sitt oppdrett ? Boxerene her er etter Bogerudmyra's Elin, gøy med samme kennelnavn på de små og store ;)

Skrevet

Var du bare tilfeldigvis i Danmark eller dro du helt dit for å bare titte på valpene ? Hehe.. da er man hundegal :whistle:

Gratulerer så mye med Boston Terrier, en fantastisk herlig rase som jeg garantert skal ha igjen.

Marit Sunde sitt oppdrett ? Boxerene her er etter Bogerudmyra's Elin, gøy med samme kennelnavn på de små og store ;)

Jeg var på Verdensutst. i Herning uansett - og valpene bodde tilfeldigvis bare 12 mil unna. LITT flaks skal man jo såklart ha også, da.. Ja, hun er fra Marit Sunde - et hundemenneske jeg har kjempestor resekt for.

Faren til valpene så jeg i fjor, og fikk hilse og kjenne hvor utrolig herlig hund han er. Likte han kjempegodt + at han jo var dritlekker. Han er fra Italia, men med amerikanske linjer.

Moren til min valp er fra Amorada kennel, hun har en Bogerudmyra mor, og en peruviansk importert far.

Har omsider kommet fram til et kallenavn, da - som hele familien var enige om skulle funke.. Moxy ble det.

Betydningen fra Urban Dictionary: "When someone has guts or balls, they have moxy" eller: "Self possessed confidence. An attitude of fearlessness in everyday circumstances. The capacity to stand alone in favor of an unpopular opinion or course of action with a casual demeanor" - det MÅ da passe...

(Jobber med bilder - men lille tisse- og bærsjevalp krever "litt" oppmerksomhet... Bortsett fra akkurat nå - hun sover på fanget mitt)

Susanne

Skrevet

Jeg var på Verdensutst. i Herning uansett - og valpene bodde tilfeldigvis bare 12 mil unna. LITT flaks skal man jo såklart ha også, da.. Ja, hun er fra Marit Sunde - et hundemenneske jeg har kjempestor resekt for.

Faren til valpene så jeg i fjor, og fikk hilse og kjenne hvor utrolig herlig hund han er. Likte han kjempegodt + at han jo var dritlekker. Han er fra Italia, men med amerikanske linjer.

Moren til min valp er fra Amorada kennel, hun har en Bogerudmyra mor, og en peruviansk importert far.

Har omsider kommet fram til et kallenavn, da - som hele familien var enige om skulle funke.. Moxy ble det.

Betydningen fra Urban Dictionary: "When someone has guts or balls, they have moxy" eller: "Self possessed confidence. An attitude of fearlessness in everyday circumstances. The capacity to stand alone in favor of an unpopular opinion or course of action with a casual demeanor" - det MÅ da passe...

(Jobber med bilder - men lille tisse- og bærsjevalp krever "litt" oppmerksomhet... Bortsett fra akkurat nå - hun sover på fanget mitt)

Susanne

Så artig, Boston er kule hunder!:(

Hehe, så gøy, Bogerudmyras Elin er mormor til ene min også;)

Lykke til, gøyal tid med tissing du har foran deg :whistle:

Skrevet

Synes Mille er veldig søtt, dessuten kjenner jeg en boston terrier som er helt herlig :whistle: som heter det ;)

Min beardistispe heter Milla, am.cockeren jeg hadde for noen år siden het Millie - så ja det er navn jeg liker godt også - ordentlig søte navn...

Susanne

Skrevet

Et par bilder på hennes egen side nå.. http://taildown.com/Hundene/Moxy.html

I dag fikk jeg kjøpt inn babymat (rååååsa fôr: Eukanuba, såklart) + en råååsa bitteliten hundeleke... Gjennomført dette, altså. ;)

Snart blir det skåler, bæreveske, små klær, og ikke minst en råååsa joggesko til henne.... :whistle:

Susanne

Skrevet

Åh næmmenhardusettfornoenusseliglitenoe :whistle: Tipper den der har fart i rompa og kommer til å gjøre sitt beste for å gi deg grå hår. ;)

Skrevet

Grattis med den lille, hva skal en med dansk tobakk, spiritus og flæsk, når en kan kjøpe sånn en søtsnoperi!

Jeg tenkte på Major som navn, til jeg leste hun skal hete Moxy. Da vi fikk en liten shih tzu inn i bernerflokken fikk han navnet Admiralen, og vokste lett inn i navnet :D (Også bryr jeg meg skikkelig ikke om at Major for mange er et hannhundnavn, alle kan få grader i marinen i dag).

Skrevet

Ja, og hun vokser så det knaker.. Ørene begynner å peke oppover (sånn omtrent samtidig), og hun farer nå opp trappen inn ihuset som en vind...

Nedover trappen går heller dårlig - mistenker det er for at hun tipper overende pga sit kjempestore hode (er jo halve hunden, jo!) :D

I går kveld var hun med på beardistreff.

Man skulle jo tro at etter 100 mil og myyye hyl og skrik i bilburet forrige helg burde bil være et sårt tema også nå. Men neida - hun krøllet seg sammen og sovnet så søtt allerede før vi var ute av gårdsplassen.

5 beardiser og en wannabe beardis (schäfer) + lille Moxy som fant det hele meget fasinerende. Ikke redd ett sekund, men utrolig sliten etterpå.

Utrolig psyke på den lille der, altså.

I dag morges møtte hun regnvått gress for første gang - og da var det selvsagt helt utelukket å gå ett eneste steg på gresset - er jo ikke gal heller!?

Så kanskje hun ikke er så tøff i trynet likevel...?

Så denne blir lett å få renslig, tenker jeg...

Til helgen stiller hun sterkt som tilskuer på NKK Trondheim - 100 nye mil i bilen og hotellovernatting. "Skal tidlig krøkes..." osv.

Kom gjerne bort og hilse på det rare lille dyret!

Susanne

Skrevet

Nå ble det enda dummere at vi ikke skal til Trondheim... :D Skjønne lille tøffitryne valpen :P

Åh, hun dukker nok opp litt her nede også... Vålerbanen, Nesbyen, Oslo Double, osv, osv.. God trening for liten kommende "showdog".. ha ha ha!

Susanne

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...