Gå til innhold
Hundesonen.no

Skulle dere gi 25 000,- kr til veldedighet, hvem hadde dere gitt til ?

Jane

Recommended Posts

Hjelp meg her, kjære nettvenner!

Hvilken organisasjon/veldedighet ville dere gitt penger til ? Eneste kravet jeg har er at de driver med dyr, spesiellt hund.

Selv har jeg tenkt på Food Gården, men jeg er ikke så oppdatert på andre, hvem ville du ha gitt til og hvorfor ?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fod har jeg hørt for mye dårlig om til at jeg ville støttet dem. Da heller kattehuset til Dyrebeskyttelsen i Oslo og Akershus, eller en av de andre lokallagene (eller dyrebeskyttelsen generelt).

Ellers av de som driver med hund tror jeg at jeg ville vurdert å gi penger til de som utdanner servicehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nodat er det vel som driver med å utdanne terapihunder eller som over til dem som driver å utdanne servicehunder er to som jeg ville sett på om jeg ville gitt penger til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fod er da uansett ikke landsdekkende. :flowers:

Nei, men det er noe "alle" har hørt om. Gunhild i Alta og Torgeir i Kragerø, om du forstår.

Kan jeg spørre om hva du syns er så dårlig med FOD ? Har bare hørt positive ting derfra og gode erfaringer med de.

De holder til i Oslo, men tar inn hunder fra andre deler av landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er noe "alle" har hørt om. Gunhild i Alta og Torgeir i Kragerø, om du forstår.

Kan jeg spørre om hva du syns er så dårlig med FOD ? Har bare hørt positive ting derfra og gode erfaringer med de.

De holder til i Oslo, men tar inn hunder fra andre deler av landet også.

Hvis du søker etter FOD på forumet her, så finner du noen historier som ikke alle er like positive. Klart at et sånt sted noen ganger får folk som er vanskelige, eller er uheldige med en omplassering, men jeg har likevel ikke helt god følelse for det stedet.

Ok, så det MÅ være hund, og kan være lokalt så lenge "alle" har hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det MÅ være hund, og kan være lokalt så lenge "alle" har hørt om det?

Ja, på begge! Er ikke jeg personlig som skal gi fra min formue, men en pengegave fra en landsomfattende hundeklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe forskning på hund? I Sverige forskes det på jursvulst hos hund, man kan sikkert donere til de. Jeg hadde nok valgt noe jeg syntes var interessant, eller som gjaldt min rase. Det er jo ikke helt veldedighet da, men de er avhengig av pengestøtte for å få ting til å gå rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting jeg kunne tenkt meg til å søttte opp mtp på forskning, da spesielt på aussien. Det er mye info som finnes og mange hunder/eiere som er obs på ting, men det er lite midler til å forske noe på det. F.eks plutselige dødsfall uten noen forklaring, epilepsi og øye-sykdommer (katarakt f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...