Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS og spesialer i Danmark

Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Her kan dere legge inn resutlater. Veldig morro om dere vil gjøre det for oss som sitter hjemme. :flowers:

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna
Skrevet

Da legger jeg det her også:flowers: Bailey ble plassert som nummer 4 i åpen klasse med CK av 21 :banana: Venter på resten..

Det er jo knall bra!

Guest Jonna
Skrevet

Jeg kan sladre litt jeg (på lovlig grunnlag)

Siri sine resultater:

Willy ble nr.3 i sin klasse.

Hans Pappa Boss fikk Cacib og dermed WW10! (Veteran hannhunden ble BIR så han skal ikke i store ringen)

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over :flowers:

Gratulerer Siri!

Guest Belgerpia
Skrevet

Siri sine resultater:

Hans Pappa Boss fikk Cacib og dermed WW10! (Veteran hannhunden ble BIR så han skal ikke i store ringen)

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over :flowers:

Gratulerer Siri!

Hvordan regler er det da?

Jeg er da av den oppfatning at det er BESTE HANNHUND/TISPE som får WW tittelen. Veteraner kan ikke få CACIB, men de kan jo bli BIR og samle titler.

Merete

Guest Belgerpia
Skrevet

Det er noe som ikke henger på greip i forklaringen på DKK sin hjemmeside - der skriver de at WW blir tildelt CACIB vinnene hann og tispe - men at det er Beste hanne og beste Tispe som får tittelen. De har ikke tatt høyde for at en veteran kan bli BIR tror jeg. Det vil jo være veldig rart om 2. beste hannhund får tittelen mens vinneren ikke får det.

Hmm... de har faktisk skrevet at det er Cacibvinneren som får tittelen.... rare greier. Om tre veteraner står som 1-3 så er det da altså 4. beste hannhund som får tittelen? Hmm...

Guest Jonna
Skrevet

Hvordan regler er det da?

Jeg er da av den oppfatning at det er BESTE HANNHUND/TISPE som får WW tittelen. Veteraner kan ikke få CACIB, men de kan jo bli BIR og samle titler.

Merete

Beste hannhund/tispe som IKKE kan få tittlene JWW eller VWW (dvs ikke får Cacib) får tittelen WW10, men den trenger ikke bli BIR/BIM.

Kort: Den som får Cacib får tittlene WW10 uansett plassering mot junior og veteran.

Man får ikke dobble tittler på WDS. Det samme var i 2008 og 2009.

Skrevet

Da legger jeg det her også:flowers: Bailey ble plassert som nummer 4 i åpen klasse med CK av 21 :banana: Venter på resten..

Oi så bra :banana: Det er moro :ahappy:

Siri sine resultater:

Babs til Siri ble Verdens Veteranvinner. Hannhunden slo henne som dere ser over :banana:

Gratulerer Siri!

Oi så bra! Gratulerer til Siri :whistle:

Guest Belgerpia
Skrevet

Beste hannhund/tispe som IKKE kan få tittlene JWW eller VWW (dvs ikke får Cacib) får tittelen WW10, men den trenger ikke bli BIR/BIM.

Kort: Den som får Cacib får tittlene WW10 uansett plassering mot junior og veteran.

Man får ikke dobble tittler på WDS. Det samme var i 2008 og 2009.

Men det er noe som ikke stemmer med den logikken der - og det er mulig FCI ikke har tenkt på det. Men det finnes raser som bare er midlertidig godkjent av FCI, dette er raser som IKKE kan få Cacib - i de rasene så er det Beste hannhund og Beste tispe som får tittelen WW - om begge disse er veteraner så vil de få begge titlene.

Guest Jonna
Skrevet

Men det er noe som ikke stemmer med den logikken der - og det er mulig FCI ikke har tenkt på det. Men det finnes raser som bare er midlertidig godkjent av FCI, dette er raser som IKKE kan få Cacib - i de rasene så er det Beste hannhund og Beste tispe som får tittelen WW - om begge disse er veteraner så vil de få begge titlene.

Akkurat det vet jeg ikke hvordan de løser :flowers:

Men i fjor var det iallefall en junior som vant av AK og han fikk bare junior tittlene og nr.2 hannhund m/Cacib fikk WW tittlen.

Men det ble jo også delt ut 2 Cert innen hvert kjønn på min rase 2008 i Sverige. En i bruks (som de gjør i Sverige) og en for "de andre" vinnerene. Og det ble tellene i Sverige.

Så noen planer har de om ting som vi bare ikke vet om. Ingen har funnet verken før eller siden ut av den utdelingen i 2008, men FCI og SKK har godkjent det.

Skrevet

Grattis til Siri med verdensvinner! :flowers: Ikke en velholdt veteran liksom *flir*

Grattis til andre fornøyde også!

Ang måten det gjøres på så antar jeg faktisk at noen har diskutert dette før, spesielt siden det ikke er noe nytt. Send en mail til FCI og be om forklaring - du får neppe noen her.

Guest Belgerpia
Skrevet

Men det ble jo også delt ut 2 Cert innen hvert kjønn på min rase 2008 i Sverige. En i bruks (som de gjør i Sverige) og en for "de andre" vinnerene. Og det ble tellene i Sverige.

Så noen planer har de om ting som vi bare ikke vet om. Ingen har funnet verken før eller siden ut av den utdelingen i 2008, men FCI og SKK har godkjent det.

Rare greier.

Skrevet

Gratulerer! Spesielt til Siri - så morsomt når veteranene gjør det bra! :flowers:

Fra springerringen ble det heldansk; Siegers Pool Position ble BIR, BIM ble Siegers Extra Point.

Skrevet

Gratulerer så mye til Babs og Siri,som jeg håper skammer seg over å si at en Dronning ikke er velholdt :flowers:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...