Gå til innhold
Hundesonen.no

Vannhale?


Recommended Posts

Jeg tror emma har fått vannhale :thumbs:

Vi var ute å gikk tur og de fikk bade litt, og på vei hjem så ser jeg plutselig at emma henger med halen(noe hun ALDRI gjør, hun har happy tail liksom) og det ser ut som hun har det litt ubehagelig :wub:

Noen sier jeg skal bare holde henne i ro noen dager, men jeg er litt hønemor :ahappy:

Er det slik at jeg bør ringe dyrlegen imorgetidli?

Fant en artikkel det det sto det gikk ann å gi dem smartestillende, jeg har Metacan liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elwira fikk vannhale for noen år siden. Da var det det samme, halen henges hang rart etter en ukes tur på fjellet (noe den ikke gjør når vi går tur!). Vi dro til veterinæren når vi kom hjem igjen, og fikk smertestillende og beskjed om å holde henne rolig. Det gikk fort over, og vi har ikke hatt problem med det siden.

Håper det er like greit for dere! God bedring til Emma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla fikk vannhale for første gang i sitt liv for en uke eller to siden (tiden går i surr). :ahappy: Forrige hunden fikk også vannhale en gang. Det varer i noen dager, så går det mer eller mindre gradvis over. Det sies at de kan ha vondt, men jeg merket ikke noe på noen av de. Jeg gjorde ingenting med det. Hvis hunden hadde vist tydelige smerter, hadde jeg nok kontaktet dyrlegen og hørt om jeg kunne gi smertestillende, evt fått resept på smertestillende. Hvis hunden "lever som vanlig" ville jeg ikke gjort noe. Jeg skånet ingen av hundene mine, vi levde som normalt de få dagene det stod på - gikk spor og turer, og trente lydighet. Edit: Dog var jeg forsiktig med kulde og vann; de fikk ikke bade. Casper fikk vannhale på vinteren, så han passet jeg på at ikke ble veldig kald (vi gikk turer i mange minusgrader, men vi var alltid i aktivitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper hadde vannhale i vinter, hadde det skikkelig vondt og ubehagelig. Ringte en vetrinærvenn, og hun fakset inn en resept til apoteket. Men fikk ikke hentet den før dagen etter, og da var han allerede mye bedre, så valgte å ikke gi ham noe. Holdt ham i ro en uke, uten herjing i snøen og sånn. Og ikke minst, holdt ham varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...