Gå til innhold
Hundesonen.no

Betty & La Bella Vita


ipadda
 Share

Recommended Posts

Betty er eldste tispen i "min" flokk. Hun er født 02-01-2008 i et kull på 4 - fordelt på to tisper og to hanner. Betty er HD røntget med A hofter - Øyenlyst fri 2008 og Patella sjekket UA mars 2010. Hun ble i februar 2010 Norsk Utstillings champion. Hun er fôrhund, så vinter/vår 2011 skal hun ha sitt første kull. Hennes to brødre er begge HD røntget med A hofter - hennes kullsøster vil desverre aldri bli røntget. Hun har en bror som ble eksportert til Finland, han ble for knappe 3 uker siden Finch - han har også 5 avkom etter seg i Finland.

Hennes andre bror, Frigg som bor her i Norge er utstillt med Cert.

Etterhvert som interessen for avl og oppdrett våknet til live, ble det bestemt at jeg skulle ha meg en tispe til, jeg hadde derimot ikke trodd det skulle skje så fort. Dog passet det veldig godt.

24-03-2010 ble det født et kull på totalt 5 valper, 4 tisper og en hannhund. Ventetiden var uendelig lang, og enda verre var det når fødselen aldri startet :wub: Anyway. Valpene ble jo da, selvfølgelig født og jeg endte opp med La Bella Vita. Jeg var veldig veldig sikker - fra dag en , på hvilke av valpene jeg skulle ha. Ettersom jeg bor hvor kullet er, så fikk jeg jo følge dem hele "oppveksten".

Nå gleder jeg meg til å se hva det blir utav den lille, så får vi bare hun går i gjennom "ettårskontrollen" (HD) og at hun ikke har noe annet lumkenheter.

IMG_9835.JPG

Nuch Aridgeocrat's Fantastiske Frøken Kaia

IMG_4805.JPG

Fiine jentene mine :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så søt :getlost: Hun ligner på faren sin gjør hun ikke? :banana:

I en periode så ligner hun litt på Regin ja. Nå synes jeg hun ligner mye mer på Tjorven. Faktisk så ser jeg litt av tante Betty i henne også, men det er sikker innbilning :whistle:

Iallefall er tutta nesten 16 uker (mangler 2 dager) på bildene her:

IMG_0112.JPG

IMG_0019.JPG

IMG_0168.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kanskje på tide med en oppdatering?

Bella Vita begynner å bli stor pike. I morgen (24-07-2010) er hun 4 måneder allerede. Hun er en herlig liten frøken, og jeg har virkelig fått alt i henne foreløpig. Hun vokser trygt å jevnt - til det bedre, for hver dag som går. Nå er vi påmeldte til rasetreffet, så pass på! :)

Betty blir også med, selvfølgelig.

Litt nye bilder av frøkna.

34906_451055470585_632600585_6636958_7457856_n.jpg

For to dager siden :banana:

Idag skremte hun livet av meg da hun plutselig skrek når hun skulle reise å legge seg igjen. Jeg kjente, strakk og masserte henne på bakbeina, og fant ingenting :banana: Patella var første tanken som egentlig slo meg, helt til jeg fant en død veps under henne og et stikk på låret, stakkar dustebikkje, hun har knerta en veps så lagt seg på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pene jenta :aww: Blir spennende med valpeshow da :)

Ja. Det blir veldig spennende. Både jeg og oppdretter har god tro på henne i fremtiden. Hun utvikler seg godt - og gjevnt. En smule smalt neseparti for øyeblikket.

Nå har jeg fått svar på hvorfor hun klarte å bli stukken av veps da. Dustebikkje har flere ganger til dagen fluejakt her inne. Er skikkelig fasinert av de små svarte tingene som lager surrelyder og flyr i luften. Løper etter og skal "ta" de, til hennes store fortvilelse har hun enda til gode å fange noen fluer, men jeg har hatt hjertet i halsen ved noen "jump" hun har tatt.

Nå har hun kommet i den kjekke "spøkelsesalderen" og huhey så mye spøkelser det finnes bare ute i hagen - alt må bjeffes på, hver en minste bevegelse, og pelsen heiser seg på hele bikkja, men hun er vennlig da, og hilser på nye folk, må bare boffe litt først, liksom. Raringen min :lol:

39508_454688635585_632600585_6745190_526842_n.jpg

Dustebikkja 31-07-2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser så voksen ut på en måte, kjempesøt ! blir koselig å hilse på på rasetreffet :aww:

Hun har forresten bursdag samme dag som Bali :lol:

Hun er veldig godt utviklet for alderen ja. Søt, jepp, enig hehe.

I like måte!

Naaw, bursdag på samme dag å greier, ikke gææli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Et nytt bilde av det "lille barnet"

Hun begynner virkelig å ta form nå, å jeg er bare mer og mer sikker for hver dag som går at jeg har valgt den riktige hunden i det kullet. Hun er per idag en super flott hund, sånn helt objektivt selvsagt :) Hun har mange gode kvaliteter som jeg verdsetter på rasen, å jeg gleder meg helt enormt til første valpeshow i Oktober. Hun deltok på rasetreffet, uten store resultatene å skryte av.

Her er i hvertfall den "lille" fra idag:

IMG_4501.JPG

Jeg syns hun ligner mer og mer på Tjorven, per idag har jeg vanskelig for å skille mellom dem når de er ute i hagen å jeg ser de i forbifarten. Hun har også hentet mye av de samme trekkene sånn i væremåte fra mammaen sin. En fin, stabil og god liten valp har hun blitt. Idag har hun vært med på første utstilling, som tilskuer på NKK Orre.

På samme utstilling ble også Betty utstillt og endte som 2btk :icon_confused: Broren hennes, Frigg, fikk storcertet og ble BIR. :) Fine familien. Pappa Regin ble 2bhk, så vi skal si oss fornøyde da! Supre kritikker på dem alle.

IMG_4510.JPG

IMG_4504.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...