Gå til innhold
Hundesonen.no

Metall lukt.. HASTER..


SCRM

Recommended Posts

Det lukter metall aktig nedentil på tispa mi.. Ganske sterk lukt.. Hun har også utflod som lukter ganske metall aktig, kom først idag.. Det er litt brun aktig, men tynt flytende, det var bare en dråpe..

Kjente det også litt igår, men det har blitt værre idag.. Hva kan det være?? UVI?? Hun er også litt hoven, det er ikke løpetid, siden det hadde hun på mai..

Må jeg dra til dyrlegen idag?? Litt dårlig forklart, men hvis det er noe dere trenger mer info om, så bare spør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte vakthavende, men der fikk jeg beskjed om at hvis hunden fortsatte slik over helgen måtte jeg dra til dyrlegen på mandag... :banana:

Det var ikke nødvendig å komme inn med henne idag sa dyrlegen.. :icon_redface: Jeg synes det er lenge til mandag hvis det er noe alvorlig..

Forklarte også hva som feilet henne, men h*n trodde det var lite sannsynlig at hun hadde livmorbetennelse siden hun er så ung.. Blir jo litt nervøs, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe deg med å finne noen andre å ringe (får håpe det er noen lokale, evt. noen som er bedre å google enn meg som kan hjelpe til der), men jeg syns absolutt du skal få henne sjekket så fort som mulig. Det at hun er ung syns jeg ikke er nok i seg selv til å fastslå at det ikke er livmorsbetennelse, så ville definitivt heller vært overforsiktig her enn å se det an. Har selv hatt en tispe der det ble tatt i siste liten, kan være riktig skumle greier. Lykke til, og håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye nyttig ja, og det står jo faktisk der at det som regel skjer i forbindelse med løpetid, gjerne innen 12 uker, og hun hadde løpetid i mai!?

Ja, jeg ville dratt jeg. De kan jo ikke nekte deg å dra, kan de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakkes jeg med vakthavende på Stjørdal, så da ser det ut til at det blir en tur til stjørdal, for dyrlegen der trodde det var livmorbetennelse... Takk alle sammen for svar.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakkes jeg med vakthavende på Stjørdal, så da ser det ut til at det blir en tur til stjørdal, for dyrlegen der trodde det var livmorbetennelse... Takk alle sammen for svar.. :icon_redface:

Så bra!

Du får komme med positive oppdateringer når du er tilbake da!

LYKKE TIL :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter metall aktig nedentil på tispa mi.. Ganske sterk lukt.. Hun har også utflod som lukter ganske metall aktig, kom først idag.. Det er litt brun aktig, men tynt flytende, det var bare en dråpe..

Kjente det også litt igår, men det har blitt værre idag.. Hva kan det være?? UVI?? Hun er også litt hoven, det er ikke løpetid, siden det hadde hun på mai..

Må jeg dra til dyrlegen idag?? Litt dårlig forklart, men hvis det er noe dere trenger mer info om, så bare spør..

Jeg har hørt enkelte betegne lukten fra fulle analkjertler som "metallaktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke livmorbetennelse, men anal kjertel betennelse.. Hun har aldri hatt det før, så jeg ante jo ingen ting om det, men jeg er veldig glad for at jeg dro.. Dyrlegen tømte de og jeg fikk en resept på antibiotika kur hvis matlysten ikke kom tilbake og hvis hun fikk feber. Hun tok også å sjekket urinen, men den var helt fin, var heller ikke noe iveien med livmoren.. Så bortsett fra att bikkja har vondt i stompen er hun 100% frisk.. :wub: Men tuusen takk alle sammen for alle svar.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke livmorbetennelse, men anal kjertel betennelse.. Hun har aldri hatt det før, så jeg ante jo ingen ting om det, men jeg er veldig glad for at jeg dro.. Dyrlegen tømte de og jeg fikk en resept på antibiotika kur hvis matlysten ikke kom tilbake og hvis hun fikk feber. Hun tok også å sjekket urinen, men den var helt fin, var heller ikke noe iveien med livmoren.. Så bortsett fra att bikkja har vondt i stompen er hun 100% frisk.. :wub: Men tuusen takk alle sammen for alle svar.. :wub:

Så bra! Det er jo en lettelse :wub:

Men det er greit å få vært hos veterinær så er man en erfaring rikere til neste gang. Man har jo tross alt hunden i over 10 år, som regel, og da er det ikke dumt å kjenne forskjellige symptomer og hva de betyr!

God bedring til vofsen da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant..

Ja, jeg lærte faktisk noe nytt idag.. :wub: Det er jo såå mange symptomer på de forskjellige tingene, men denne tror jeg nok jeg kommer til å huske, for en lukt det var når hun tømte de.. :aww: Ble rett i dusjen når hun kom hjem og nå lukter hun kjempe godt.. :wub: Litt bustete, men det er bare søtt.. :wub:

Voffsen sier tusen takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...