Gå til innhold
Hundesonen.no

xoloitzcuintle, meksikansk nakenhund


Kaja

Recommended Posts

På ccsnakk.com/treffstedet så er det vel 2 stk som er eiere av en xolo. Tror ikke noen av de er medlemmer her, men du kan jo ta turen inn dit og høre deg litt rundt :getlost: Tror ikke rasen er stor nok til at det finnes ett eget forum for de. Jeg synes rasen er fasinerende, men chinese crested er nok hjertet nærmest :ahappy: *lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt vanskelig navn, prøv og uttale det ;P

De fleste sier vist mexe eller xolo. Hehe ;P

Noen har litt hår, noen har hår og andre har ingenting. Noen blir vist barbert. Tøffeste er de med hanekam :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hilst på en håndfull stykker av dem. De har variert fra veldig sosiale til temmelig sky. Det er nok en forholdsvis primitiv rase, med alt det innebærer av krav til miljøtrening og sosialisering. En fin xolo er virkelig en fantastisk flott hund. Absolutt fascinerende dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill og Jenny her inne har vel endel erfaringer med de.. Hvertfall Jenny... Men husker jo pokker ikke nicket hennes her inne :ahappy:

Er Jenny hun som har sheltie og korthåret collie? Kite eller noe? Eller blander jeg kanskje? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg møtte 6 slike hunder når vi var på en ranch i mexico for et par år siden! Den første hadde litt hår, og så egentlig ut som den hadde skabb :ahappy:

Disse 6 hundene gikk løs på ranchen blant alle hønene, hestene og menneskene! De var nysgjerringe og rolige, hilste høflig på store og små og jaget verken hønene eller hestene :getlost: Vet ikke om dette er vanlig for rasen, men slik var i allefall de individene jeg møtte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på LP-kurs med én, så all erfaring er basert på den ene hunden. Veldig sosial og morsom hund, og hun gikk fint overens med alt av folk og hunder. Lydighet var litt oppskrytt, syntes hun :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, gemytt varierer veldig- Og de MÅ sosialiseres, men ikke tvinges. Det er ikke en rase man kan regne med kommer til å hilse velvillig på folk osv osv, og det er heller ikke en rase man kjøper for å trene noe spesielt med, men om man får til noe mer- Så se det på som en bonus. En utrooolig fascinerende og herlig rase, uten tvil.

http://www.kennel-poulot.net/ Har planlagt kull

http://www.localhero.no/index.html

Lykke til!

blade%20copy.jpg

Carlos, en utrooolig stillig Xolo (Og herlig gemytt), selv om han har for mye crest- Noe som ikke er normalt, ei veldig ønskelig etter det jeg har skjønt

4764_jbr_16_IMG_8979mpc.jpg

carlos001.jpg

Alle er fra kennel Local Hero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også dette er en tøff rase! Har vært litt innom den, men har mest vært og sett på canaanhund. Da kom jeg innom en anerkjent oppdretter som visstnok er flinke og seriøse.

Hedehuset nemlig, som holder til i Danmark.

Forøvrig så er det tre (To, spørs litt fra land til land) forskjellige størrelser på dem, de jeg har linket til driver med den den store størrelsen da jeg så det var det du la ut bildet av i første innlegg, mens hedehuset i Danmark driver med den minste/mellomste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så er det tre (To, spørs litt fra land til land) forskjellige størrelser på dem, de jeg har linket til driver med den den store størrelsen da jeg så det var det du la ut bildet av i første innlegg, mens hedehuset i Danmark driver med den minste/mellomste

Det visste jeg ikke, takk for informasjon :P Kan jo hende det blir en sånn på meg en gang om lenge, men da ville også jeg hatt den største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...