Gå til innhold
Hundesonen.no

Kallenavn

civga

Recommended Posts

Skrevet

Ja, nå som jeg har gitt forslag på stamtavlenavn til oppdretter så mangler det jo enda kallenavn (det jeg skal kalle han til daglig). Så her er det fritt valg, og jeg sier ja takk til mange fine kallenavn :lol: Dere kan jo få se bilder av han:

IMG_8001-1.jpg

IMG_8003.jpg

29876_398406846539_587051539_469882.jpg

IMG_8007-1.jpg?t=1276023806

29876_398406891539_587051539_469883.jpg

IMG_8008-1.jpg

Skrevet

Utrolig søt og fin valp! :lol:

Jackie :lol:

Yatzy

Silver (litt feminint kanskje? Lettere å uttale det som på svensk enn som på engelsk :lol: Det er forresten også navnet på en kjent kaptein!)

Skrevet

Altså, hvis det blir Jack Sparrow hadde ikke jeg vært i tvil engang, det hadde blitt Captain/Capt'n! :lol:

Genialt forslag! :lol:

Skrevet

Det er enda ikke helt helt sikkert at det blir Jack Sparrow likevel, oppdretter ville se litt an på personligheten hans. Men kallenavn får jo jeg helt fritt valg til, og det er ikke must at kallenavnet begynner på J heller :lol: Han kan ikke hete Jack da faren allerede blir kaldt for Jack. Hm, også vil ikke jeg at han skal ha det mest vanligste navnet heller, og helst på engelsk. Er det lov å være litt kresen ? :lol:

Skrevet

Så gøy! De valpene er bare nydelige. Og faren hans :):(:) Blir nok en liten stjerne i ringen det der! Blir spennende å følge med :D

Hvordan er halen hans?

Edit: Syns han kan hete Pirat :wub:

Skrevet

Labbis: Ja, syns hele gjengen er bare så nydelige! Det var kjempe vanskelig å komme med ønske om hvilken av valpene jeg hadde som favoritt, oppdretter ville vite hvem som var favoritten min og jeg fikk han jeg hadde håpet på! :( Som sagt så vil jeg jo stille han ut masse, men tiden får vise om han blir en liten stjerne ^^ Halen hans er lang.

Captein og Pirat var noen drit kule navn som jeg helt klart likte! Spesielt om stamtavle navnet hans blir Jack Sparrow! :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg og oppdretter har snakket sammen og funnet ut at han er nok ikke en Jack Sparrow, han er en Just The Way You Are. Også har jeg funnet ut at jeg vil at kallenavnet hans skal begynne på K da Kenzo sitt også begynner på K. Syns slikt er litt kult :whistle:

Da er spørsmålet om dere har forslag til navn som begynner på K.

Jeg har funnet 2 stk, men er enda ikke helt sikker. Kobie og Keil/Kael. Men det siste tror jeg blir for lik navnet Kenzo. Dette med å finne kallenavn er vanskelig!

32196_400618526539_587051539_476198.jpg

32196_400618516539_587051539_476198.jpg

Skrevet

Likte veldig godt Kodiak, hvordan uttales den? Prøvde å uttale den, var litt vanskelig, hihi :whistle:

Skrevet

Likte veldig godt Kodiak, hvordan uttales den? Prøvde å uttale den, var litt vanskelig, hihi :whistle:

Jeg sier det slik det er skrevet :wub: Men kan sikkert uttale det på en engelsk måte også :wub: Eller hva tror du?? :lol:

Skrevet

Da er det endelig bestemt hva valpen min skal bli kalt til daglig. Valget falt på Kodak, oppdretter var også helt enig at han er nok en liten Kodak. :whistle:

newthinkingShowFileimage1277588024.jpg

Skrevet

Syns det navnet passet så bra til lille blå trollet mitt med masse hår på :D Jeg gleder meg sinnsykt masse til den 4. juli, da henter jeg han i Trondheim :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...