Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Tøft gjort, all ære til deg for det! :getlost: Godt at saken ble tatt alvorlig til slutt. Enkeltstående er ikke denne saken "stor", men flere lignende saker med de samme bakmennene blir etter hvert til mye penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som du selv har sagt noen ganger så er de pengene bare musepiss i havet for disse folka i forhold til hvor mange de svindler, så jeg ser ikke helt den store konsekvensen av å overføre pengene rett til Kamerun, og på den måten få saken ut at livet til TS. Det er tross alt sikkerheten hennes det er snakk om her. Om dama i Porsgrunn er uskyldig, så er det selvfølgelig veldig kjedelig for henne, men igjen, sikkerheten til TS må vel prioriteres over noen tusenlapper (og prinsippet om å ikke støtte svindlere)? Økokrim hadde vel uansett hatt like stor sjangs til å få tatt disse folka.

Når det er sagt, så tror jeg egentlig ikke det er farlige folk du har med å gjøre, eller at de ville gjort deg noe (for den summen med penger). Jeg tror det er mennesker som vet hva de må skrive for å få deg til å overføre pengene. Men, stikkordet her er tror, og derfor hadde ikke jeg klart å slappe av om kvelden for å si det sånn.

Flott at økokrim tok saken alvorlig! Og som de andre sier; du har gjort en utrolig bra jobb, LivetmedLeo! :getlost:

Tilogmed Økokrim vil at hun skal vente med å overføre pengene. Og jeg tror evt. de blir levert tilbake til en uskyldig dame i Porsgrunn, ellers så blir det samlet inn som bevis.

Det ville vært veldig dumt å trosse Økokrim sitt råd og overføre pengene til Kamerun. Som sagt, det kan være viktig bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilogmed Økokrim vil at hun skal vente med å overføre pengene. Og jeg tror evt. de blir levert tilbake til en uskyldig dame i Porsgrunn, ellers så blir det samlet inn som bevis.

Det ville vært veldig dumt å trosse Økokrim sitt råd og overføre pengene til Kamerun. Som sagt, det kan være viktig bevis.

Og de bevisene forsvinner dersom hun overfører pengene, fordi..?

Om jeg var redd for min egen sikkerhet, hadde jeg gitt blanke f'en i hva økokrim sa at jeg skulle/ikke skulle gjøre. De sitter jo trygt og godt på kontoret sitt, så jeg ser ikke helt hvordan det at de er "på saken" hjelper TS noe som helst, dersom det plutselig står noen på døren hennes. Igjen, jeg prøver ikke å skremme deg LivetmedLeo, jeg tror som sagt at dette er folk som truer deg i et håp om at du skal overføre pengene. Men om det skulle ligge noe mer bak truslene, så er det heller ikke snakk om at de dreper for noen tuselapper, (hva skulle de tjent på det forresten?) men hva om de kommer ansikt til ansikt for å kreve pengene sine tilbake? De har tydeligvis kontakter i Canada, så hvorfor ikke Norge?

Det er snakk om noen tusenlapper liksom. Penger vs trygghet/sikkerhet rett og slett, og det er nettopp det som gjør meg litt oppgitt her jeg sitter. Eller er det bare jeg som er uvanlig lettskremt, og ikke klarer å se hvordan det at TS hadde overført pengene til Kamerun, kunne fått alvorlige konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta är det sista mail jag fått idag (som jag egentligen inte skulle öppna) :whistle:

"Finally, you are the cause of Lucky's death. This is what you wanted.I need the money today. Send my money now so i can use to bury Lucky. If you do not send that money today, then, it means you are really thetrouble looking type.

I will call you shortly".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...