Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

ØKOKRIM

Telefon: 23 29 10 00

Telefaks: 23 29 10 01

Besøksadresse: C. J. Hambros plass 2B, 0164 Oslo

Postadresse: Postboks 8193 Dep., 0034 Oslo

E-post: okokrim@okokrim.no

Åpningstider: 08.00-15.45 (14.september til 15. mai) , 08.00-15.00 (15. mai til 14. september)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Jeg vil bare si at jeg støtter de som foreslår økokrim. Det var smart!

Drømte forresten om den saken her i natt :) Kanskje jeg skal slutte å følge med :(

hengiven mann og kvinne Yorkshire terrier valper for adopsjon. — Svelvik

Sted: Svelvik, Vestfold, Norge

Dato satt inn: juni 7

Jeg har to yorkshire terrier valper som jeg vil dele dem ut til et nytt hjem

Jeg bor i nærheten av Svelvik, kanskje jeg skal dra ditt å få meg gratis valp :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg støtter de som foreslår økokrim. Det var smart!

Drømte forresten om den saken her i natt :) Kanskje jeg skal slutte å følge med :(

Jeg bor i nærheten av Svelvik, kanskje jeg skal dra ditt å få meg gratis valp :wub:

Økokrim høres ut som en god ide! Da er man jo i kontakt med noen som bør vite hvordan man skal håndtere denne situasjonen. Og forhåpnetligvis har vært borti noe lignene før.

...jeg drømmte også om denne saken i natt, flere urolige drømmer faktisk ( med tanke på jeg var oppe 4 ganger med jentungen i natt) så startet drømmen på nytt hver gang liksom .. .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økokrim høres ut som en god ide! Da er man jo i kontakt med noen som bør vite hvordan man skal håndtere denne situasjonen. Og forhåpnetligvis har vært borti noe lignene før.

...jeg drømmte også om denne saken i natt, flere urolige drømmer faktisk ( med tanke på jeg var oppe 4 ganger med jentungen i natt) så startet drømmen på nytt hver gang liksom .. .. :(

Hahaha! Godt å høre at det ikke bare er meg :) Trodde jeg var klar for diagnosen "smårar" nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg tviler på at Økokrim kommer til å løfte en finger - det er snakk om 2900 kroner liksom.

Jeg hadde gjort som politiet sa jeg, tilbakebetalt pengene til kontoen de kom fra og sendt en mail til svindlerne om hva du har gjort - fordi du hadde problemer med å få overført pengene via Western Union.

Sålenge pengene er på din konto kan ingen ta de ut igjen unntatt deg - og jo lenger du beholder dem jo værre er det.

Det er jo bare idioti å ha de stående og erte på seg disse menneskene mer. De har sikkert folk her de kan benytte seg av om de bestemmer seg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at Økokrim kommer til å løfte en finger - det er snakk om 2900 kroner liksom.

Er nok ikke det - det er snakk om organisert svindel/hvitvasking. Dette er kun bare et forsøk, men mange kan kontakte de og de har flere forsøk på svindel, så det 'lille' beløpet blir til mye når de svindler mange. Totalt sett når man ser på hvor mange slike forsøk på svindel det er og xxx antall folk som blir svindlet pr forsøk, så er det snakk om masse penger. Så dette er svindel i stor stil hvis man ser det i helhet og det er klart(bør være) økokrim er interessert i å ta noen av de hvis de kan - spesielt de som opererer i norge som mellommenn/kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag pratat med de på Økokrim!

Det är jag väldigt glad för, pratade med en fantastisk kvinna som var mycket intresserad i saken.

Hon var väldigt glad för att jag ringde för att nu får de se en helt ny femgangsmåte för svindlare, som de inte sett förr.

Det att jag faktiskt fick pengarna in på mitt konto var otroligt.

Hon tyckte att det var väldigt märkligt att Polisen inte ville ta tag i detta eftersom det är mycket information jag sitter på som är intressant.

Alla namn blev uppskrivna och hon prövade också hitta numret till Porsgrunn dama utan att lyckas, hon har troligtvis hemligt nummer.

Därimot fick hon fram adressen men den har de inte lov att ge ut.

Hon jag pratade med ville dra in en till kunnig person i detta som har god erfaring.

Det de kom fram till var att för det första finns det ingen hund.

För det andra så har de nog lurat Porsgrunndama att betala pengar, så är de truende mot mig för att göra mig så rädd att jag sänder pengarna vidare med western union.

Hon prövade också trösta mig som var helt på gråten och sa att jag behöver inte vara rädd, det är bara ett sätt de uppför sig på för att pengarna ska bli sänt.

De råd jag fick var:

*Inte öppna fler mail

*Inte ta telefon om de ringer

*ev. byta e-post och telefonnummer

*sitt på pengarna så länge...

Imorgon skulle hon pröva kontakta Porsgrunndama och höra varför hon har sänt pengarna till mig.

Det sista hon sa var att jag skulle lova att inte svara i telefonen om de ringde och inte läsa fler mail. Jag skulle bryta kontakten helt.

Så skulle jag sitta på pengarna så länge tills de på Økokrim kontaktat mig igen.

Nu känns det mycket bättre att jag faktiskt kommit i kontakt med kunniga personer som bryr sig och engagerar sig i saken. Det kommer gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Dette er ulidelig spennende! Bra at Økokrim vet å sette pris på at du tar kontakt, men på den annen side så er de faktisk helt avhengig av at folk gjør som deg - melder i fra! Kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Dette er ulidelig spennende! Bra at Økokrim vet å sette pris på at du tar kontakt, men på den annen side så er de faktisk helt avhengig av at folk gjør som deg - melder i fra! Kjempebra! :)

Hihi... Tusen tack för goda ord!

Signerer den :(

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Utrolig bra at du nå får hjelp fra Økokrim, og jeg signerer de andre her: Kjempebra at du gikk videre med det, det er slettes ikke alle som "har baller nok" til å gjøre det du nå ha gjort! a041.gif Toppers jobba! d032.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra at du nå får hjelp fra Økokrim, og jeg signerer de andre her: Kjempebra at du gikk videre med det, det er slettes ikke alle som "har baller nok" til å gjøre det du nå ha gjort! a041.gif Toppers jobba! d032.gif

:lol: Tack för det :ahappy:

Du er en tøffing! Stor klem til deg :lol:

:lol: Tusen tack!

:lol: tillbaks till dig!

Å, så bra. Jeg har fulgt med saken i spenning, og er så glad for at du står på, har samlet all denne informasjonen, og virkelig stått på for å få den til politiet. Kjempebra jobbet :lol:

:getlost::ahappy: Tack hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Du er tøff, og flott at du tok kontakt med økokrim, og ikke minst at de faktisk var villige til å ta tak i saken! Supert!

Tack :ahappy: Ja jag är väldigt glad för att de tog tag i det och visade sådant engagemang och faktiskt var glada över att jag kontaktade dem.

Det var veldig bra at du ringte dit altså! :lol:

:lol: Jag är jätte glad för att jag fick tips om det. Jag visste ju inte ens att det fanns något som hette Økokrim :getlost::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...