Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Åh, dette er sååå spennende altså! Har lest hele tråden, men ikke svart før, for jeg har ikke hatt noe særlig nytt å komme med ... Men det blir spennende å se hva politiet sier. Håper de tar seg tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Helt ærlig så tror jeg ikke det er noe farlig. De kan jo ikke gjøre noe, dette er jo folk som holder seg lavt.

Det eneste de ønsker er å svindle penger, evt. hvitvaske. Det er ikke som om de kommer til å dra hjem til TS og bryte seg inn! Ihvertfall ikke i natt, nå blir politiet koblet inn på saken imorgen.

Nei, det håper ikke jeg heller at det er. Men poenget er at verken du eller noen andre her vet stort om disse menneskene, sant? Sorry hvis min bekymring ødelegger påskekrimmen din, liksom. Men det er vel ikke nødvendig å ta skumle sjanser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det håper ikke jeg heller at det er. Men poenget er at verken du eller noen andre her vet stort om disse menneskene, sant? Sorry hvis min bekymring ødelegger påskekrimmen din, liksom. Men det er vel ikke nødvendig å ta skumle sjanser heller.

Jeg er helt enig med deg! Jeg synes hun å hun burde vente med å ha mer kommunikasjon før hun har snakket med politiet. For i siste mailen, virker mannen truende rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

Hei! hadde jeg vært deg så hadde jeg nok ikke gjort noe særlig mer på egenhånd. Du vet jo ingen ting om disse menneskene. Kanskje de faktisk er ærlige mennesker , kanskje ikke, men jeg må jo inrømme at hele situasjonen er merkelig, men som sagt du vet ikke hvem disse menneskene er, så jeg ville nok ikke rotet så mye mer i den grøten på egenhånd. Det hadde nok jeg personlig vært litt for pysete til. Tror du politiet gjør så mye med en slik sak da? Det er jeg spent på, og blir det ikke noe oppfølging der så står du jo alene mot de. Jeg hadde nok betalt tilbake de pengene til den kontoen de kom i fra, også hadde jeg sett meg om etter en annen hund. Det har stått flere fine hunder for omplassering og som gis bort på Finn og Blocket.Dette er min mening da. Er litt pysete jeg se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du politiet gjør så mye med en slik sak da? Det er jeg spent på, og blir det ikke noe oppfølging der så står du jo alene mot de.

Unnskyld min frekkhet, men er dine initialer tilfeldigvis LMK? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld min frekkhet, men er dine initialer tilfeldigvis LMK? :lol:

Og nå ble hvertfall ikke jeg nysgjerrig, da jeg kjenner noen med de initialene, med Melissa i midten :lol:

Denne tråden er altfor spennende, men jeg er glad det ikke er jeg som har rotet meg oppi dette. Er for paranoid, så hadde vært redd de hadde kommet på døra en dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, jeg har fulgt med på hele tråden jeg også. Jeg er spent på hvordan dette avsluttes. Hvis jeg leste riktig, skulle du kontakte poliitet/kriminalavdelingen i dag kl to. Og jeg lurer også på om du har fått ringt den norske damen i Porsgrun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror politiet vil gjøre en jobb altså... De gjorde ihvertfall en god jobb for meg da jeg ble svindlet (ble ikke lurt, men en på den tiden god venn hadde kopiert kortnr mitt...).

Spent spent spent! Og litt nervøs kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke svart hverken på mail eller tlf noe mer nå. Kun forholdt meg til hva politet og banken sier. Jeg hadde IKKE overført pengene til andre enn den norske kontoen de kom fra, dersom det er snakk om å gi de tilbake.

En annen ting, er at de opptrer truende når TS forsøker å få så mye og rikig info som mulig. Når de oppdager at hun ikke er så lettlurt som de kanskje er vant til at folk er, så blir de truende og spiller på følelser. At det er henne som får valpen drept, hun som ikke holder avtalen osv. Det er jo deres måte å få en svak sjel til å sjelve i buksene og miste troen på seg selv. Og dermed gjør som de sier.

Det har aldri vært noe å lure på dette her, det er tullball fra ende til annen. Dersom det hadde vært en ærlig sak dette her, så hadde de ikke reagert på den måten når TS ønsker nødvendig info og forklarer at de sikkert forstår at hun ikke vil bli svindlet. Enhver person forstår veldig godt at man kan være engstlig for å bli svindlet i en sak som dette.

Sitter her på jobb og smugleser så ofte jeg kan! Skulle virkelig ønske de ble tatt, men det gjør de nok ikke. Skal veldig mye til å finne ut hvem disse personene er. De lever kanskje av denne type svindel, og er dermed flinke til å sjule spor og identiet. Men men, lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag varit i kontakt med Kriminalvakta

Han jag pratade med sa att det var svårt att säga något om detta i telefon men han sa att jag har ju i alla fall inte fått något ekonomiskt tap. Men han bad mig komma in på Polis stationen idag innan kvällen. Då blir det enklare att gå in i detta och jag skulle ha med mig dokumentationer. Spännande värre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag varit i kontakt med Kriminalvakta

Han jag pratade med sa att det var svårt att säga något om detta i telefon men han sa att jag har ju i alla fall inte fått något ekonomiskt tap. Men han bad mig komma in på Polis stationen idag innan kvällen. Då blir det enklare att gå in i detta och jag skulle ha med mig dokumentationer. Spännande värre!

Oj hadde vært morro hvis de faktisk fant ut hvem det var og hva slags hensikt de hadde :) Når skal du til dem da? Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ditt nå da? Ta med deg alt du har :) Har du hørt noe mer fra svindlerfolka?

Jag ska ordna mig först, skriva ut alla mail jag fått osv. och ta ut Leo på en tur först.

De på Polis stationen sitter där till klockan 20.00 ikväll sa han så jag har god tid.

Detta mail har jag fått idag

De är bara rädda för att inte få sina fördömda pengar!

"You have the right to know everything about lucky, but you take thedelight to confiscate my wife's money because you want to know aboutLucky or because you want to take him. The money is not your money,why should you insist on keeping the money because you must getinformation about Lucky? One thing i don't get clear from you, SO IFWE DO NOT SEND YOU THE COPIES OF THE PAPERS OR LUCKY'S REG NUMBER, YOUWE KEEP MY WIFE'S MONEY???? MUST YOU BE THE ONE TO SAVE LUCKY? OK, Ido not want you to safe him, we will send him to an animal rescuehome. I have tried to get contact with a few and i will send them thepapers to check out everything. The question now is, you want to keepmy wife's money forever because you will not have Lucky???? If youwant to keep the money, then i know what to do".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg de virker direkte truende. Har du fått klarsignal fra banken om å sende pengene til den kontoen du fikk de fra? Litt skummelt dette synes jeg, siden du ikke vet noe om hvem disse menneskene er. Du får ignorere sonisenes lyst til å få mer krim, og vente til du hører hva politiet sier. Kjipt om det skal få noen følger for deg liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru! siden disse har kontakter i Norge og du vet IKKE om dette er uskyldige folk eller folk som faktisk er innvolvert som har sent deg pengene så for all del ikke mail eller ring eller no med disse folkene før du har vært i kontakt med poltiet... Hvilken garantier har du for at disse personene som du mailer med ikke er i Norge selv liksom.. og nå truer dem deg. Hvem vet hva slags folk det er snakk om.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på den! Ikke si noe tilbake. Vent til du har vært hos Politiet! Alle ting du svarer han med nå, trigger han bare enda mer. Det er avslørt at det er svindel, så da er det ingen poeng i å dra dette lenger. Hør med politiet hva du gjør med pengene, og bytt tlfnr og mail. Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Er du 20 år eller tok han bare en vill gjett? Siden han påstod at du bare var en 20 år gammel jente..Kan ditt nr spores opp? er det registrert på deg?

Hvorfor i all verden har han sendt papirene til respektive hundemottak når han ikke kunne sende de til deg? :)

Edit: la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på den! Ikke si noe tilbake. Vent til du har vært hos Politiet! Alle ting du svarer han med nå, trigger han bare enda mer. Det er avslørt at det er svindel, så da er det ingen poeng i å dra dette lenger. Hør med politiet hva du gjør med pengene, og bytt tlfnr og mail. Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Er du 20 år eller tok han bare en vill gjett? Siden han påstod at du bare var en 20 år gammel jente..Kan ditt nr spores opp? er det registrert på deg?

Hvorfor i all verden har han sendt papirene til respektive hundemottak når han ikke kunne sende de til deg? :)

Edit: la til noe

Sorry, blev borta en stund eftersom jag inte kunde motstå Leo som satt och stirrade mig i sänk här haha.

Nej jag ska inte svara dem någonting alls innan jag varit hos polisen, jag ska heller inte röra pengarna.

Jag blev 21 i januari, jag skrev det i mitt första mail när jag kontaktade dem för första gången...

Ja alltså detta börjar bli riktigt våldsamt här och svindel paret är nu väldigt lättprovocerade därför ska jag ligga lite lågt nu så inte detta får förödande konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge første innlegget, har trådstarter oppgitt mobilnr (selvsagt, siden de sender sms nå), kontonummer og adresse. Så de vet hvor hun bor da.

Håper politiet har noe fornuftig og komme med, synes også dette begynner å bli litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, blev borta en stund eftersom jag inte kunde motstå Leo som satt och stirrade mig i sänk här haha.

Nej jag ska inte svara dem någonting alls innan jag varit hos polisen, jag ska heller inte röra pengarna.

Jag blev 21 i januari, jag skrev det i mitt första mail när jag kontaktade dem för första gången...

Ja alltså detta börjar bli riktigt våldsamt här och svindel paret är nu väldigt lättprovocerade därför ska jag ligga lite lågt nu så inte detta får förödande konsekvenser.

Ok men da er det greit. Jeg synes bare det var litt skummelt at han "plutselig" visste hvor gammel du var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...