Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Åh, dette er sååå spennende altså! Har lest hele tråden, men ikke svart før, for jeg har ikke hatt noe særlig nytt å komme med ... Men det blir spennende å se hva politiet sier. Håper de tar seg tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Helt ærlig så tror jeg ikke det er noe farlig. De kan jo ikke gjøre noe, dette er jo folk som holder seg lavt.

Det eneste de ønsker er å svindle penger, evt. hvitvaske. Det er ikke som om de kommer til å dra hjem til TS og bryte seg inn! Ihvertfall ikke i natt, nå blir politiet koblet inn på saken imorgen.

Nei, det håper ikke jeg heller at det er. Men poenget er at verken du eller noen andre her vet stort om disse menneskene, sant? Sorry hvis min bekymring ødelegger påskekrimmen din, liksom. Men det er vel ikke nødvendig å ta skumle sjanser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det håper ikke jeg heller at det er. Men poenget er at verken du eller noen andre her vet stort om disse menneskene, sant? Sorry hvis min bekymring ødelegger påskekrimmen din, liksom. Men det er vel ikke nødvendig å ta skumle sjanser heller.

Jeg er helt enig med deg! Jeg synes hun å hun burde vente med å ha mer kommunikasjon før hun har snakket med politiet. For i siste mailen, virker mannen truende rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Melissa

Hei! hadde jeg vært deg så hadde jeg nok ikke gjort noe særlig mer på egenhånd. Du vet jo ingen ting om disse menneskene. Kanskje de faktisk er ærlige mennesker , kanskje ikke, men jeg må jo inrømme at hele situasjonen er merkelig, men som sagt du vet ikke hvem disse menneskene er, så jeg ville nok ikke rotet så mye mer i den grøten på egenhånd. Det hadde nok jeg personlig vært litt for pysete til. Tror du politiet gjør så mye med en slik sak da? Det er jeg spent på, og blir det ikke noe oppfølging der så står du jo alene mot de. Jeg hadde nok betalt tilbake de pengene til den kontoen de kom i fra, også hadde jeg sett meg om etter en annen hund. Det har stått flere fine hunder for omplassering og som gis bort på Finn og Blocket.Dette er min mening da. Er litt pysete jeg se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du politiet gjør så mye med en slik sak da? Det er jeg spent på, og blir det ikke noe oppfølging der så står du jo alene mot de.

Unnskyld min frekkhet, men er dine initialer tilfeldigvis LMK? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld min frekkhet, men er dine initialer tilfeldigvis LMK? :lol:

Og nå ble hvertfall ikke jeg nysgjerrig, da jeg kjenner noen med de initialene, med Melissa i midten :lol:

Denne tråden er altfor spennende, men jeg er glad det ikke er jeg som har rotet meg oppi dette. Er for paranoid, så hadde vært redd de hadde kommet på døra en dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, jeg har fulgt med på hele tråden jeg også. Jeg er spent på hvordan dette avsluttes. Hvis jeg leste riktig, skulle du kontakte poliitet/kriminalavdelingen i dag kl to. Og jeg lurer også på om du har fått ringt den norske damen i Porsgrun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror politiet vil gjøre en jobb altså... De gjorde ihvertfall en god jobb for meg da jeg ble svindlet (ble ikke lurt, men en på den tiden god venn hadde kopiert kortnr mitt...).

Spent spent spent! Og litt nervøs kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke svart hverken på mail eller tlf noe mer nå. Kun forholdt meg til hva politet og banken sier. Jeg hadde IKKE overført pengene til andre enn den norske kontoen de kom fra, dersom det er snakk om å gi de tilbake.

En annen ting, er at de opptrer truende når TS forsøker å få så mye og rikig info som mulig. Når de oppdager at hun ikke er så lettlurt som de kanskje er vant til at folk er, så blir de truende og spiller på følelser. At det er henne som får valpen drept, hun som ikke holder avtalen osv. Det er jo deres måte å få en svak sjel til å sjelve i buksene og miste troen på seg selv. Og dermed gjør som de sier.

Det har aldri vært noe å lure på dette her, det er tullball fra ende til annen. Dersom det hadde vært en ærlig sak dette her, så hadde de ikke reagert på den måten når TS ønsker nødvendig info og forklarer at de sikkert forstår at hun ikke vil bli svindlet. Enhver person forstår veldig godt at man kan være engstlig for å bli svindlet i en sak som dette.

Sitter her på jobb og smugleser så ofte jeg kan! Skulle virkelig ønske de ble tatt, men det gjør de nok ikke. Skal veldig mye til å finne ut hvem disse personene er. De lever kanskje av denne type svindel, og er dermed flinke til å sjule spor og identiet. Men men, lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag varit i kontakt med Kriminalvakta

Han jag pratade med sa att det var svårt att säga något om detta i telefon men han sa att jag har ju i alla fall inte fått något ekonomiskt tap. Men han bad mig komma in på Polis stationen idag innan kvällen. Då blir det enklare att gå in i detta och jag skulle ha med mig dokumentationer. Spännande värre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag varit i kontakt med Kriminalvakta

Han jag pratade med sa att det var svårt att säga något om detta i telefon men han sa att jag har ju i alla fall inte fått något ekonomiskt tap. Men han bad mig komma in på Polis stationen idag innan kvällen. Då blir det enklare att gå in i detta och jag skulle ha med mig dokumentationer. Spännande värre!

Oj hadde vært morro hvis de faktisk fant ut hvem det var og hva slags hensikt de hadde :) Når skal du til dem da? Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ditt nå da? Ta med deg alt du har :) Har du hørt noe mer fra svindlerfolka?

Jag ska ordna mig först, skriva ut alla mail jag fått osv. och ta ut Leo på en tur först.

De på Polis stationen sitter där till klockan 20.00 ikväll sa han så jag har god tid.

Detta mail har jag fått idag

De är bara rädda för att inte få sina fördömda pengar!

"You have the right to know everything about lucky, but you take thedelight to confiscate my wife's money because you want to know aboutLucky or because you want to take him. The money is not your money,why should you insist on keeping the money because you must getinformation about Lucky? One thing i don't get clear from you, SO IFWE DO NOT SEND YOU THE COPIES OF THE PAPERS OR LUCKY'S REG NUMBER, YOUWE KEEP MY WIFE'S MONEY???? MUST YOU BE THE ONE TO SAVE LUCKY? OK, Ido not want you to safe him, we will send him to an animal rescuehome. I have tried to get contact with a few and i will send them thepapers to check out everything. The question now is, you want to keepmy wife's money forever because you will not have Lucky???? If youwant to keep the money, then i know what to do".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg de virker direkte truende. Har du fått klarsignal fra banken om å sende pengene til den kontoen du fikk de fra? Litt skummelt dette synes jeg, siden du ikke vet noe om hvem disse menneskene er. Du får ignorere sonisenes lyst til å få mer krim, og vente til du hører hva politiet sier. Kjipt om det skal få noen følger for deg liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru! siden disse har kontakter i Norge og du vet IKKE om dette er uskyldige folk eller folk som faktisk er innvolvert som har sent deg pengene så for all del ikke mail eller ring eller no med disse folkene før du har vært i kontakt med poltiet... Hvilken garantier har du for at disse personene som du mailer med ikke er i Norge selv liksom.. og nå truer dem deg. Hvem vet hva slags folk det er snakk om.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på den! Ikke si noe tilbake. Vent til du har vært hos Politiet! Alle ting du svarer han med nå, trigger han bare enda mer. Det er avslørt at det er svindel, så da er det ingen poeng i å dra dette lenger. Hør med politiet hva du gjør med pengene, og bytt tlfnr og mail. Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Er du 20 år eller tok han bare en vill gjett? Siden han påstod at du bare var en 20 år gammel jente..Kan ditt nr spores opp? er det registrert på deg?

Hvorfor i all verden har han sendt papirene til respektive hundemottak når han ikke kunne sende de til deg? :)

Edit: la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar på den! Ikke si noe tilbake. Vent til du har vært hos Politiet! Alle ting du svarer han med nå, trigger han bare enda mer. Det er avslørt at det er svindel, så da er det ingen poeng i å dra dette lenger. Hør med politiet hva du gjør med pengene, og bytt tlfnr og mail. Det hadde ihvertfall jeg gjort.

Er du 20 år eller tok han bare en vill gjett? Siden han påstod at du bare var en 20 år gammel jente..Kan ditt nr spores opp? er det registrert på deg?

Hvorfor i all verden har han sendt papirene til respektive hundemottak når han ikke kunne sende de til deg? :)

Edit: la til noe

Sorry, blev borta en stund eftersom jag inte kunde motstå Leo som satt och stirrade mig i sänk här haha.

Nej jag ska inte svara dem någonting alls innan jag varit hos polisen, jag ska heller inte röra pengarna.

Jag blev 21 i januari, jag skrev det i mitt första mail när jag kontaktade dem för första gången...

Ja alltså detta börjar bli riktigt våldsamt här och svindel paret är nu väldigt lättprovocerade därför ska jag ligga lite lågt nu så inte detta får förödande konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge første innlegget, har trådstarter oppgitt mobilnr (selvsagt, siden de sender sms nå), kontonummer og adresse. Så de vet hvor hun bor da.

Håper politiet har noe fornuftig og komme med, synes også dette begynner å bli litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, blev borta en stund eftersom jag inte kunde motstå Leo som satt och stirrade mig i sänk här haha.

Nej jag ska inte svara dem någonting alls innan jag varit hos polisen, jag ska heller inte röra pengarna.

Jag blev 21 i januari, jag skrev det i mitt första mail när jag kontaktade dem för första gången...

Ja alltså detta börjar bli riktigt våldsamt här och svindel paret är nu väldigt lättprovocerade därför ska jag ligga lite lågt nu så inte detta får förödande konsekvenser.

Ok men da er det greit. Jeg synes bare det var litt skummelt at han "plutselig" visste hvor gammel du var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...