Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Skrevet

Har hengt med hele veien jeg også, men ikke hatt noe fornuftig å kommentere egentlig :P Er jo helt sinnsykt at folk prøver seg på sånne usle triks, og jeg klarer ikke la være å le når jeg tenker på at pr. i dag er det faktisk du som har svindlet svindlerne! :P Vil ikke tro de hadde regnet med det akkurat! Men stå på videre, kanskje blir det endelig slutt på disse idiotiske Kamerun-annonsene?

• Svar 677
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har hengt med hele veien jeg også, men ikke hatt noe fornuftig å kommentere egentlig :) Er jo helt sinnsykt at folk prøver seg på sånne usle triks, og jeg klarer ikke la være å le når jeg tenker på at pr. i dag er det faktisk du som har svindlet svindlerne! :P Vil ikke tro de hadde regnet med det akkurat! Men stå på videre, kanskje blir det endelig slutt på disse idiotiske Kamerun-annonsene?

:P Ja jag hoppas det, om inte det blir ett slut på det så kanske det i alla fall har väckt de som faktiskt kan göra något med saken. Och göra dem uppdaterade på nya tillvägagångssätt svindlarna har utvecklat.

Tycker bara det är så otroligt sorligt hur folk faktiskt har hjärta att göra så fula saker, lura oskyldiga människor på pengar. Har de ingen skam i kroppen?!

Hur känns det i hjärtat och i samvetet hos svindlarna undrar jag... Men det ser ju inte ut som att de har något samvete så. Bara synd de tror de kan bli lyckliga genom att lura andra människor.

Skrevet

For en trist historie.. Desverre tror jeg nok det bare er svidnel..

Samme type historier har florert de siste årene både i hunde og hestemiljøet..

Det er vel ikke det at man sender det lille beløpet tilbake , det er det at når det er gjort så har man plutselig en hel masse penger på konto, og de har de opplysningene man trenger for å klare tappe kontoen etterhvert. Og plutselig er man ufrivillig med på hvitevasking av penger..

Var det forresten bare et menneske du snakket med på flyplassen?

Du kan jo ha fått et direktenr til en som er med på svindelen..

Håper virkelig for din del at dette ikke er tilfelle

Skrevet

For en trist historie.. Desverre tror jeg nok det bare er svidnel..

Samme type historier har florert de siste årene både i hunde og hestemiljøet..

Det er vel ikke det at man sender det lille beløpet tilbake , det er det at når det er gjort så har man plutselig en hel masse penger på konto, og de har de opplysningene man trenger for å klare tappe kontoen etterhvert. Og plutselig er man ufrivillig med på hvitevasking av penger..

Var det forresten bare et menneske du snakket med på flyplassen?

Du kan jo ha fått et direktenr til en som er med på svindelen..

Håper virkelig for din del at dette ikke er tilfelle

Det meste står skrevet her inne. Er mange sider å lese, men anbefaler det.

Skrevet

Jag har fått ett nytt mail! (som jag inte har läst)

Det kommer inte från mailadressen till "svindeldama" denna gången men det står att det är från "Monroe Legals"

och överskriften är: LEGAL ISSUE BETWEEN (svindeldama) AND (mig). :innocent:

Skrevet

Jag har fått ett nytt mail! (som jag inte har läst)

Det kommer inte från mailadressen till "svindeldama" denna gången men det står att det är från "Monroe Legals"

och överskriften är: LEGAL ISSUE BETWEEN (svindeldama) AND (mig). :innocent:

Eksisterer ikke på Google. :banana:

Skrevet

Googlet "Monroe Legals" jeg, og ingenting kom opp. Tviler veldig sterkt på at dette er et reelt firma. Det er nok bare enda et forsøk på å få pengene :innocent:

Skrevet

Dette er bare nok et forsøk på å skremme deg, tror jeg. Tror nok de færreste advokatfirma sender mail til den anklagede via e-posten til kunden sin liksom :banana: Uansett så ringer man jo ikke en advokat hvis man får frastjålet penger, man ringer polisen, og det blir jo litt vrient for svindlere :innocent:

Guest Dratini
Skrevet

Bruker du outlook express eller outlook som mailprogram? Om du gjør det, kan du høyreklikke på den mailen, gå på "egenskaper". Der inne kan du se fra hvilken mail-adresse den kommer fra og hva som er svar-adressen. Kunne ha vært moro å se hvilket domene for mailer de bruker :innocent:

Skrevet

Garmen: Ja helt säkert :innocent: han skrev ju i ett av de mail han skrivit "I´ve got my lawers ready, trust me" :banana: stackars...

Dratini: Det är bara hotmail jag använder...

Skrevet

Hihi, betale advokat masse for å få tilbake 2600,-...? Uhum... :innocent:

Men that said så synes jeg du er kjempetøff som ikke gir etter! Håper du ikke lar deg skremme! :banana: Uansett da så skal du gjøre det du føler er rett, ikke det vi snokete, underholdningssjuke her ikke synes. Iallefall veldig spennende og det hadde virkelig vært artig om lille du alene var grunnen til at noe ble ordentlig ødelagt i svindlerverden! :)

Skrevet

Hihi, betale advokat masse for å få tilbake 2600,-...? Uhum... :D

Men that said så synes jeg du er kjempetøff som ikke gir etter! Håper du ikke lar deg skremme! :D Uansett da så skal du gjøre det du føler er rett, ikke det vi snokete, underholdningssjuke her ikke synes. Iallefall veldig spennende og det hadde virkelig vært artig om lille du alene var grunnen til at noe ble ordentlig ødelagt i svindlerverden! :innocent:

Hihi tack du :banana:

Ja jag gör bara det jag själv tror är det rätta, tar gärna emot goda råd men i slutet är det jag själv som avgör vad jag tror och tänker är det rätta :) hoppas det blir något gott utav detta äventyr :D

Guest Dratini
Skrevet

Garmen: Ja helt säkert :innocent: han skrev ju i ett av de mail han skrivit "I´ve got my lawers ready, trust me" :banana: stackars...

Dratini: Det är bara hotmail jag använder...

Høyreklikk inne på mailen på hotmailkontoen. Velg "view message source" da får du opp det samme.

Der kan du se:

From: "x" <[email protected]>

To: <[email protected]>

Return-Path: [email protected]

----

Og du kan også se om mailen har vært innom flere andre kontoen også :) (er spent på hvilket domene som er oppgavet til mailen, tipper gmail, hotmail eller yahoo :D ).

Skrevet

Høyreklikk inne på mailen på hotmailkontoen. Velg "view message source" da får du opp det samme.

Der kan du se:

----

Og du kan også se om mailen har vært innom flere andre kontoen også :banana: (er spent på hvilket domene som er oppgavet til mailen, tipper gmail, hotmail eller yahoo :) ).

Oh det ska jag testa :innocent:

Guest Dratini
Skrevet

Ikke legg ut hele mailadressen da :banana: Men jeg er spent på det bak "@" :innocent:

Skrevet

hihi Jeg synes du er tøff jeg :banana:

Liker tanken på at det er svindlerne som blir svindlet her, håper virkelig du hører noe fra Økokrim snart :innocent:

Skrevet

Der kan du se:

----

Og du kan også se om mailen har vært innom flere andre kontoen også :innocent: (er spent på hvilket domene som er oppgavet til mailen, tipper gmail, hotmail eller yahoo :banana: ).

Menar du att jag ska se på Return-Path, och den adressen som står bakom det?

Skrevet

Menar du att jag ska se på Return-Path, och den adressen som står bakom det?

Ja, både evt den, men også avsender. Poenget er at du skal skrive det som står bak alfakrøllen (@) til avsenderen. :innocent:

Guest Dratini
Skrevet

Oh haha okej tack då förstår jag :)

Då är det alltså: [email protected] :innocent:

www.eml.cc : FREE Email!

Tviler på at ett advokatfirma bruker epost som er fra leverandør som gir gratis mailadresser :D Garantert mail fra svindlerne og ikke en advokat :D

Sjekk også opp mot de andre mailene du har mottatt :banana:

Skrevet

www.eml.cc : FREE Email!

Tviler på at ett advokatfirma bruker epost som er fra leverandør som gir gratis mailadresser :innocent: Garantert mail fra svindlerne og ikke en advokat :banana:

Sjekk også opp mot de andre mailene du har mottatt :)

De andra mail jag fått som är från svidlerdama är en mai som slutar med: @gmail.com

och mail jag fick från "flygbolaget" hade en mailadress som slutar med: @eml.cc

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...