Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Guest Dratini

Exakt så tänker jag också, förstår inte deras problem. Varför kunde de inte gett mig reg.nummret från början då om de faktiskt hade det, hon sa ju att hon inte hade papprena för att de är i tullen :lol:

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

Jeg har fulgt med på denne tråden siden starten og venter i spenning på fortsettelsen :lol: Skal bli spennende å høre hva politiet sier i morgen, samt om du får pratet med den personen som har overført penger til deg (sikkert en annen som har blitt lurt av dem det også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 680
  • Created
  • Siste svar

"hi. look, i have a 7 months old scam terrier that do not thrive in cold norwegian winters. If you can pick up the pup in cameroon airport ill be glad to give the scammy to you..All you have to do is send me the money for the air ticet,and she will be your for free

Im in a very tricky situation, and i dont know any othe people hwo could help. Then i thought of you, and i am convinsed that you and the litle scammy girl would be a perfect match..

Just send me 2500NOK, and i promise shell be all yours. I swear.

Thank you - J. "

:lol: Men jag vill ju fortfarande verka seriös och förtrolig, i allafall tills jag fått pratat med polisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hun damen har vel hatt hunden en stund, så da burde hun vite reg.nr. til den? :lol: Jeg kan reg-nr. til alle våre hunder (både de vi har nå og tilbake til de som mine foreldre hadde) samt til alle valper fra våre kull. Og jeg tror at de fleste hunde-eiere (som har hunder registrert i en eller annen kennelklubb) vet sin hunds reg.nr.

Jeg har fulgt med på denne tråden siden starten og venter i spenning på fortsettelsen :lol: Skal bli spennende å høre hva politiet sier i morgen, samt om du får pratet med den personen som har overført penger til deg (sikkert en annen som har blitt lurt av dem det også).

Jeg kan faktisk ikke nr. til Tinka i hodet. Men nå har jeg aldri brukt det i noen påmelding eller noe :)

Men hadde nok kunnet det om jeg brukte det litt mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller den som har satt penger til deg er med på hele greia.. og bare er en medhjelper ? Men pga div regler ikke får satt inn penger til personen i Kamerun pga det er jo sikkert en del regler for hvor ofte og mye man kan sette overføre til utlandet? Eller pga de vil skjule et eller annet med og overføre småbeløp gjennom tilfeldige personer for og dekkke over noe langt større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri pugget regnr på noen av mine, så at man ikke har det i hodet syns jeg ikke er så skrekkelig merkelig. Spesielt ikke om man ikke driver med noe aktivt innen utstilling/konkuranse. Ikke for det, jeg kunne ikke registreringsnr i hodet da jeg drev aktivt heller jeg.

Men satser på at politiet kan finne ut hvem pengene egentlig tilhører og disse får seg en støkk om ikke annet og tenker seg to ganger om før de prøver å svindle "intetanende" folk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri pugget regnr på noen av mine, så at man ikke har det i hodet syns jeg ikke er så skrekkelig merkelig. Spesielt ikke om man ikke driver med noe aktivt innen utstilling/konkuranse. Ikke for det, jeg kunne ikke registreringsnr i hodet da jeg drev aktivt heller jeg.

Men satser på at politiet kan finne ut hvem pengene egentlig tilhører og disse får seg en støkk om ikke annet og tenker seg to ganger om før de prøver å svindle "intetanende" folk igjen.

Måste säga mig enig i det att jag heller aldrig kunnat reg.nr i huvudet på mina hundar.

Men från det ena till det andra nu så har jag prövat söka på egen hand efter telefonnummer till den norska kvinnan som sänt över pengarna till mig. Kommer inte fram till något annat än skattelistan där hela hennes namn står.

Det står också att hon betalat 0.- i skatt :lol:

Har föresten poststed: Herre någon conection till Porsgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre er ikke så langt unna Porsgrunn. Håper ikke den dama begynner på M, men når jeg tenker meg om, så kan det jo ikke være mamma allikevel, ho bor i Porsgrunn ho, ikke Herre. :lol:

Haha nej denna damen börjar inte på M :lol:

Okej för pengarna är ju satt in i Porsgrunn, men när jag letar efter nummer till henne så är det ingen träff någonstans. Kommer bara in på skettelistan hela tiden och då är det en dam som heter det samma och har poststed: Herre. Undrar om det kan vara hon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men nei? Jeg kan labradoren min sitt fordi jeg stadig må hente det (hun ligger ikke under "mine hunder" på dogweb), men det hender jeg blander bokstavene hennes. Min andre hund sitt kan jeg absolutt ikke. Begge to meldes på stevner og utstilliger stadig vekk. Vet ikke om det sier mest om meg eller deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jag har hittat ett nummer som kan vara hennes. Hon har två efternamn och när jag tog bort det ena så fick jag upp en person som heter det och ett telefonnummer. Ska jag pröva ringa det och höra om det är henne jag söker?

Edit: Prövade ringa det med det var inte i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det håper jeg ikke er tilfelle, for jeg kan ikke sånt utenat - og tror heller aldri det er slikt jeg kommer til å huske :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jag har hittat ett nummer som kan vara hennes. Hon har två efternamn och när jag tog bort det ena så fick jag upp en person som heter det och ett telefonnummer. Ska jag pröva ringa det och höra om det är henne jag söker?

Ja ring, hun vil nok være takknemlig selvom det kanskje er litt sent. Om hun har mistet pengene sine da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: usj, er det virkelig ikke andre som kan hunden(es) reg.nr. utenat? :lol:

(føler meg som en freak her jo :lol: )

hehe kanke Kita sitt jeg heller, enda det er blit maaange utstillinger i løpet av ett år :lol:

Men tilbake til tema :) Skulle politi forklare litt mer hva de skulle gjøre i morra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: usj, er det virkelig ikke andre som kan hunden(es) reg.nr. utenat? :lol:

(føler meg som en freak her jo :lol: )

OT: Jo, jeg kan nummeret på X'en og Even. Men jeg kan ingen andre av de vi har hatt før. Det vil si, jeg kan Embi, som var søstra til Even. De var fra et kull på seks, Even har første nummer og Embi siste, så jeg kan telle meg fram til hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til tema :lol: Skulle politi forklare litt mer hva de skulle gjøre i morra??

Alltså jag sa bara vad saken gällde och då bad han mig ringa till kriminalvakta i fredrikstad imorgon innan kl.14.00 det var allt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...så skummelt. Ikke de beste folkene dette. Kanskje det holder med kontakt med dem inntil du har fått snakket med politiet? Blir litt redd på dine vegne, jeg.

Det blir jeg også. Spennende å følge med her men dette kan være folk som ikke er gode å ha med å gjøre.

Jeg ville prøvd å få saken så fort ut av livet mitt som mulig. Etter politiet er involvert selvfølgelig.

De har kanskje noen gode råd.

Lykke til :lol:

Man vet man er hundenerd når... :D:)

Jeg kan såvidt fødseldatoen på ungene jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jeg også. Spennende å følge med her men dette kan være folk som ikke er gode å ha med å gjøre.

Jeg ville prøvd å få saken så fort ut av livet mitt som mulig. Etter politiet er involvert selvfølgelig.

De har kanskje noen gode råd.

Lykke til :lol: :

Tack :lol:

Har föresten kontakt med en färsk Polis just nu i detta ögonblick :lol:

Skriver med han för att höra vad han tänker om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratini: Jeg kan Tulla sitt, men that's it! :lol:

Leo:

"Ok, I understand that you don't have Lucky's papers. But if you could give me the number to the custums where he's at, I can give them a call and ask them to check his papers and give me his registration number. That would be super - thanks a lot!

I also want to see more pictures of him, I'm just sitting here waiting for Thursday so that I can transfer the money, and would really like a new pic to look at in the meanwhile. Do you have any puppy pictures of him? Maybe a picture of yourself with him as well? I'm really curious of who I'm mailing and talking with on the phone, and would love to see pictures of you with Lucky!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dratini: Jeg kan Tulla sitt, men that's it! :lol:

Leo:

"Ok, I understand that you don't have Lucky's papers. But if you could give me the number to the custums where he's at, I can give them a call and ask them to check his papers and give me his registration number. That would be super - thanks a lot!

I also want to see more pictures of him, I'm just sitting here waiting for Thursday so that I can transfer the money, and would really like a new pic to look at in the meanwhile. Do you have any puppy pictures of him? Maybe a picture of yourself with him as well? I'm really curious of who I'm mailing and talking with on the phone, and would love to see pictures of you with Lucky!"

Great great great! :lol:

Da kommer det jo enda mer bevis!

Uff, vil nesten ikke legge meg med denne tråden her! Jaja, dere får vente med å oppdatere til i morgen :lol: hihi neida.. men er nok her inne tidlig imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...