Gå til innhold
Hundesonen.no

Mobiltlf uten abonnement


Matmora

Recommended Posts

Jeg må nå gå til det drastiske skritt å kjøpe meg en ny mobil, har blitt anbefalt å kjøpe uten abonnement denne gangen; av Mobildata.

Er det noen som har noen forslag til tlf? Nå har jeg en Nokia 5310 xpressmusic, vil helst ha nokia igjen.

Kan jeg bruke minnebrikken som sitter i denne i andre mobiler også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nå gå til det drastiske skritt å kjøpe meg en ny mobil, har blitt anbefalt å kjøpe uten abonnement denne gangen; av Mobildata.

Er det noen som har noen forslag til tlf? Nå har jeg en Nokia 5310 xpressmusic, vil helst ha nokia igjen.

Kan jeg bruke minnebrikken som sitter i denne i andre mobiler også?

Hva skal du bruke mobilen til? Og hva slags prisklasse ser du for deg?

Det er mange bra mobiler der ute, men hvert til sitt bruk, og pris :ahappy:

Minnebrikken kan du bruke så lenge det er samme type som i den nye mobilen, og den støtter den størrelsen du har (i MB).

Hva slags abonnement har du nå forresten? Og hvor lenge har du hatt det? Hvorfor har du blitt anbefalt å kjøpe uten abonn., og av hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke mobilen til? Og hva slags prisklasse ser du for deg?

Det er mange bra mobiler der ute, men hvert til sitt bruk, og pris :ahappy:

Minnebrikken kan du bruke så lenge det er samme type som i den nye mobilen, og den støtter den størrelsen du har (i MB).

Hva slags abonnement har du nå forresten? Og hvor lenge har du hatt det? Hvorfor har du blitt anbefalt å kjøpe uten abonn., og av hvem?

Nå har jeg et Frihet fra Telenor, betaler kun for bruken da bindingstida har gått ut. Har vært og sett på Nokia 6700 Slide i dag, den koster 2100 på Mobildata, det er uten binding. Det var han fyren på mobildata som mente det var lurt å kjøpe uten binding.

Jeg bruker tlf til å ringe, sende sms og ta noen få bilder med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et Frihet fra Telenor, betaler kun for bruken da bindingstida har gått ut. Har vært og sett på Nokia 6700 Slide i dag, den koster 2100 på Mobildata, det er uten binding. Det var han fyren på mobildata som mente det var lurt å kjøpe uten binding.

Jeg bruker tlf til å ringe, sende sms og ta noen få bilder med.

Vil du bytte til kontantkort? Eller vil du fortsette med abonnement?

For det hender ofte at du får gode tilbud på mobiler om du starter opp et nytt abonnement. Ringer du mest, eller sender du mest meld?

Jeg fant den helt nedi nesten 1500kr u/abonnement, så da ville jeg nok gått et annet sted enn Mobildata. Bare hos telenor koster denne mobilen 1899kr og med ditt nåværende abonnement koster den 99kr også betaler du 199kr i måneden (regner med at du betaler 99kr nå?) Evt. kan du kjøpe den til 1599kr med Kort&Kontant, da får du 50kr i ringetid på et nytt simkort som du bare kan legge i en skuff om du vil, og du betaler ikke noe i mnd, altså det samme som å kjøpe uten abonnement bortsett fra at mobilen er låst til Telenor, noe som forsåvidt er greit for deg da du har dette abonnementet.

Her er linken

Evt. kan du ta en telefon til Telenor, forklare hva du ønsker og hva du bruker telefon og abonnement til. Jeg har utrolig god erfaring med deres kundeservice, for tanken dems (siden de er så store) er å få flest mulig kunder og beholde de de har, ikke selge mest og dyrest mulig :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig tenkt å beholde det abonnementet jeg har, kan vel ikke kjøpe med kort&kontant da? På elkjøp koster den 1800, sånn cirka. Kan jeg bruke det gamle sim-kortet selv om jeg kjøper med kort&kontant? Blir på en måte litt svindel da, heheh

På expert koster den 2000 uten abonnement

Med det abonnementet jeg har nå så betaler jeg ikke noe fast i måneden, kun bruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig tenkt å beholde det abonnementet jeg har, kan vel ikke kjøpe med kort&kontant da? På elkjøp koster den 1800, sånn cirka. Kan jeg bruke det gamle sim-kortet selv om jeg kjøper med kort&kontant? Blir på en måte litt svindel da, heheh

På expert koster den 2000 uten abonnement

Med det abonnementet jeg har nå så betaler jeg ikke noe fast i måneden, kun bruken.

Det er ikke svindel, for det første kjøper du den jo fra Telenor demselv. Og at de har priset Kort&Kontant billigere enn uten abonnement er jo rett og slett fordi det er kun førstnevnte som er bundet til Telenor.

Regner med at du vil spare mest mulig om du kan? :getlost:

Da jeg ble frastjålet mobilen min før jeg rakk å forsikre den, fikk jeg kjøpt en ny en med et nytt abonnement + sim-kort. Så nå betaler jeg 199kr måneden på det simkortet selvom jeg ikke bruker det, og bruker mitt gamle i den nye mobilen. I ditt tilfelle er abonnementet gratis i mnd. Dette var et forslag fra Telenr demselv.

Så du kan med god samvittighet gå inn på nettsiden og bestille, om det er den mobilen du ønsker. Ellers så kan du bare ringe dem å bestille mobilen med Telenor Frihet (da beholder du samme abonnementet, bare betaler 199kr mnd istedenfor 99kr, og kun 99kr i innkjøp) og du ber også om å beholde samme nummeret som du allerede har, om du ikke ønsker å bytte da! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg jammen at jeg skal gå inn og bestille med kort&kontant, det blir jo billigere for meg enn å bestille med Frihet. Betaler som sagt ingen mnd-avgift nå, så da sparer jeg jo på det.

Også slenger jeg bare det kontantkortet i skuffen til dårligere tider, hehe.

Takker så mye for hjelpa, var ikke klar over at det gikk an å gjøre det på denne måten jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg jammen at jeg skal gå inn og bestille med kort&kontant, det blir jo billigere for meg enn å bestille med Frihet. Betaler som sagt ingen mnd-avgift nå, så da sparer jeg jo på det.

Også slenger jeg bare det kontantkortet i skuffen til dårligere tider, hehe.

Takker så mye for hjelpa, var ikke klar over at det gikk an å gjøre det på denne måten jeg.

Det var ikke jeg heller, men så har jeg vært igjennom utrolig mye med mobiler. Trøblete telefoner som må byttes ut, garantier, abonnementer, you name it! Så nå har jeg lært masse, etter å ha satt meg grundig inn i det, og da er det bare fair at noen andre får nytten av det :hmm:

Lykke til med ny mobil :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver det samme her som jeg skrev på canis.

Enten har du ikke frihet eller så har du fått opplyst feil mnd.pris. Skal du binde frihet kan du velge mellom 0 kr, 99 kr og 199 kr i mnd. Om det lønner seg å kjøpe med binding eller ikke kommer helt an på hvordan type mobil du vil ha. Noen ganger har butikkene gode tilbud hvor totalprisen med binding blir rimligere enn å kjøpe uten binding. Så regn over det før du kjøper.

Hvordan type Nokia telefon kunne du tenke deg da? Bruker du kamera, mp3-spiller eller blir det mest ringing og meldinger? Er det noe spesielt utseende du kunne tenke deg? (skyvetelefon, klapptelefon, touchtelefon, vanlig)

Hvis du kjøper med kontantkort, så husk på at mobilen er låst til Telenor i 1 år. Det betyr at du ikke kan bytte operatør før det har gått et år. Telenor har ofte gode tilbud, men husk at hvis ting skal skje med mobilen så kan det være litt vanskelig å ikke ha han fysisk butikk man kan gå til for å få hjelp.

Jeg syns nokia 6700 slide til 2100 kr var dyrt. Jeg jobber selv på Elkjøp og vi har den til 1800 (om jeg husker riktig i farta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver det samme her som jeg skrev på canis.

Enten har du ikke frihet eller så har du fått opplyst feil mnd.pris. Skal du binde frihet kan du velge mellom 0 kr, 99 kr og 199 kr i mnd. Om det lønner seg å kjøpe med binding eller ikke kommer helt an på hvordan type mobil du vil ha. Noen ganger har butikkene gode tilbud hvor totalprisen med binding blir rimligere enn å kjøpe uten binding. Så regn over det før du kjøper.

Hvordan type Nokia telefon kunne du tenke deg da? Bruker du kamera, mp3-spiller eller blir det mest ringing og meldinger? Er det noe spesielt utseende du kunne tenke deg? (skyvetelefon, klapptelefon, touchtelefon, vanlig)

Hvis du kjøper med kontantkort, så husk på at mobilen er låst til Telenor i 1 år. Det betyr at du ikke kan bytte operatør før det har gått et år. Telenor har ofte gode tilbud, men husk at hvis ting skal skje med mobilen så kan det være litt vanskelig å ikke ha han fysisk butikk man kan gå til for å få hjelp.

Jeg syns nokia 6700 slide til 2100 kr var dyrt. Jeg jobber selv på Elkjøp og vi har den til 1800 (om jeg husker riktig i farta).

Hun sier jo at hun betaler 0kr i mnd, da kan det jo være frihet da!

Og i linken jeg ga henne så står totalprisene med de forskjellige valgene hvor Kort&Kontant har lavest totalpris. Til 1599kr altså billigere enn Elkjøp. :hmm:

Det er jo ikke noe farlig for henne om mobilen er låst til Telenor om abonnementet hennes er i Telenor og hun ikke har noen umiddelbar plan om å bytte teleselskap. Isåfall kan man betale en sum på rundt 1000kr for å på låst opp mobilen ;)

Mener å huske at det er enten Telekiosken, eller den andre (husker ikke navnet) som er Telenor sin fysisk butikk, hvor man kan levere inn mobil hvis det skulle være et problem. Ellers så er jo kundeservicen topp :getlost: Min erfaring med Expert, der jeg hadde mobiler fra før er elendig. Fra Elkjøp har jeg derimot ikke kjøpt før, så det er sikkert bra service der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo at hun betaler 0kr i mnd, da kan det jo være frihet da!

Og i linken jeg ga henne så står totalprisene med de forskjellige valgene hvor Kort&Kontant har lavest totalpris. Til 1599kr altså billigere enn Elkjøp. :hmm:

Det er jo ikke noe farlig for henne om mobilen er låst til Telenor om abonnementet hennes er i Telenor og hun ikke har noen umiddelbar plan om å bytte teleselskap. Isåfall kan man betale en sum på rundt 1000kr for å på låst opp mobilen ;)

Mener å huske at det er enten Telekiosken, eller den andre (husker ikke navnet) som er Telenor sin fysisk butikk, hvor man kan levere inn mobil hvis det skulle være et problem. Ellers så er jo kundeservicen topp :getlost: Min erfaring med Expert, der jeg hadde mobiler fra før er elendig. Fra Elkjøp har jeg derimot ikke kjøpt før, så det er sikkert bra service der ;)

Hvis du ser på første setning, skriver jeg at jeg skriver det samme her som på canis. Der skrev hun at hun hadde fått beskjed om at mnd. avgiften var 299.

Som jeg skrev, skal man beholde Telenor i 1 år fra man kjøper mobilen kan det være lurt å kjøpe den Telenor låst (det får man kjøpt i fysiske butikker også, ikke bare på nettbutikken deres). Hvis man bestemmer seg for å bytte operatør før det har gått 1 år, er det kjipt å måtte betale 1000 kr for å få låst mobilen opp i stedet for et par hundre kroner mer når man kjøper den.

Ang. garanti så har jeg kun hørt folk som har fått erfart at de må sende mobilene inn til Telenor ved problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på første setning, skriver jeg at jeg skriver det samme her som på canis. Der skrev hun at hun hadde fått beskjed om at mnd. avgiften var 299.

Som jeg skrev, skal man beholde Telenor i 1 år fra man kjøper mobilen kan det være lurt å kjøpe den Telenor låst (det får man kjøpt i fysiske butikker også, ikke bare på nettbutikken deres). Hvis man bestemmer seg for å bytte operatør før det har gått 1 år, er det kjipt å måtte betale 1000 kr for å få låst mobilen opp i stedet for et par hundre kroner mer når man kjøper den.

Ang. garanti så har jeg kun hørt folk som har fått erfart at de må sende mobilene inn til Telenor ved problemer.

Ah forstår, jeg er ikke på Canis så jeg visste jo ikke om det at hun betalte 299kr i mnd, for her skriver hun jo at hun kun betaler det hun bruker. Men men, dette får TS rette opp i, å gi korrekt informasjon her i denne tråden, som er den aktuelle her.

Ja man må være ganske sikker på at man skal bruke selskapet i minst et år, men det er man vel om man ikke ønsker å bytte nå. Men selvfølgelig en viktig faktor når man skal kjøpe ny mobil.

Jeg skal ikke slå meg fast på det med garantien jeg heller da jeg *bank i bordet* har sluppet det til nå. Det er mulig det er som du sier, men en rask telefon til Telenor kundeservice svarer jo på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at bindingstida gikk ut så betaler jeg kun for bruken, ikke noe annet.

Kommer til å bestille Nokia 6700 Slide fra Telenor sin nettbutikk, med kort&kontant. Kommer på 1619 kroner, det er inklusive frakt.

Takker så mye for alle tips og råd :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...