Gå til innhold
Hundesonen.no

Lanchashire heeler valper

Poter

Recommended Posts

Skrevet

Besøkte tre små søte heeler valper i dag hos Kennel Småfotan :banana: De er nå omlag 3 uker og begynner å bli ganske så sjarmerende. En trivelig gjeng og ikke minst hyggelig mor. Jeg trener agility sammen med mor. Og nei, jeg skal ikke ha heeler denne gang :ahappy:

ellievalper2.jpg

Det er 3 gutter

ellievalper12.jpg

Veldig søt denne brune

ellievalper9.jpg

Men det er nå virkelig de to sorte også

ellievalper11.jpg

ellievalper10.jpg

ellievalper7.jpg

ellievalper6.jpg

ellievalper5.jpg

Mamma Ellie viste gladelig frem valpene sine

ellievalper4.jpg

:ahappy:

elliervalper8.jpg

ellievalper3.jpg

ellievalper1.jpg

Ellie-pellie :frantics:

Skrevet

Utrolig søte! :getlost: Heeleren er vel en av de få rasene jeg ville vurdert om jeg skulle hatt en mindre hund enn jeg har nå :hmm:

Skrevet

Heeleren er virkelig kul! Sporty og kule hunder man kan bruke til det meste. Den rette typen kan hevde seg høyt i ag og kanskje lp også. Da tenker jeg mest på kroppstypen, at de ikke har for korte bein, men selvsagt også mentaliteten, men de er jo gjeterhunder, så noe spunk har de.

• 1 month later...
Skrevet

Nå er valpene blitt 8 uker og i går var de på besøk hos oss :wave:

Heelervalpenepbesk01.jpg

Det er litt mer liv i dem nå, ja :lol:

Heelervalpenepbesk02.jpg

Kattestativet falt i smak.

Heelervalpenepbesk03.jpg

Det samme gjorde kattelekene

Heelervalpenepbesk05.jpg

To av dem foretrekker drakamp, mens den tredje liker å løpe etter ball

Heelervalpenepbesk06.jpg

Søt.no

Heelervalpenepbesk08.jpg

Litt gale, ja. Flaks at de er så små :)

Heelervalpenepbesk10.jpg

Limegrønn leke stod godt til brun og svart pels

Heelervalpenepbesk11.jpg

Heelervalpenepbesk12.jpg

Heelervalpenepbesk13.jpg

Oppdretterfanget er godt å ha :icon_cry:

Heelervalpenepbesk14.jpg

Han her var så søt når vi løftet ham eller holdt ham, da lagde han knirkelyder :whistle:

Heelervalpenepbesk15.jpg

Heelervalpenepbesk16.jpg

Små pirayaer som også elsker å henge seg i buksebein :whistle:

Heelervalpenepbesk17.jpg

:wave:

Heelervalpenepbesk18.jpg

Sjokolade til folket!

Skrevet

Så heldige dere er som har hatt besøk av disse sjarmtrollene! Jeg har alltid ment at heeleren kan brukes til veldig mye forskjellig, og bildene gir litt inntrykk av at de egner seg som katt også :icon_cry:

Skrevet

Så fine de har blitt :icon_cry:

Ja, de er noen søtnoser. Virkelig synd at en av dem ikke ble din! :whistle:

Så heldige dere er som har hatt besøk av disse sjarmtrollene! Jeg har alltid ment at heeleren kan brukes til veldig mye forskjellig, og bildene gir litt inntrykk av at de egner seg som katt også :whistle:

Kjempekoselig med besøk! Så morsomt å se dem bare spankulere rundt i leiligheten og ta for seg som det mest naturlige i verden. Fremmed sted? Nei, det har vi ikke lagt merke til.

Haha, ja, det har du rett i; de kan brukes som katt også :wave: Mor Ellie elsker jo å leke med katter, så kanskje de har noe katteblod i årene?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...