Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjennomført Mentaltest


PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

For oss som må ha det inn med t-skje... Jeg gikk MH med Gulli i vår, og hun (vi) ble brutt etter kjeledressen av beskriverne. Kunne hun ha startet i bruks i Norge? i Sverige? Og er det sånn at jeg nå ikke kan melde på en ny MH senere siden det var beskriver og ikke jeg som brøt? (og hvorfor sa ingen det før i så fall)

Skrevet

Og jeg må også ha det inn med t-skje. Jeg gikk MH og ble brutt etter skrammelet. På skjemaet de har gitt meg (det man krysser av), har de notert øverst: "Brutt av beskriver - Kjent mental status".

Er det slik at hun har kjent mental status nå, eller har de notert feil?

Guest Dratini
Skrevet

Etter å ha pratet med flere beskrivere (deriblandt medlem av FK), så skal en hund ha "gjennomført MH" så lenge det er kryss i ruten 1-5 på skudd (og ifølge testleder som var til stede på begge MH som ble nevnt i TS innlegg, så har begge hundene fått gjennomført MH).

Skrevet

Dette var jammen forvirrende lesing. Jeg gikk MH med min hund i Norge i 2008. Vi avbrøt etter to skudd (i samråd mellom testleder og meg). Får 5 på skuddet og IKKE gjennomført MH. Er dette da altså feil? Er jo fristende å få det rettet opp i såfall - det tar seg liksom ikke like bra ut når det står IKKE gjennomført MH på reg.beviset.. (selv om jeg vet hvorfor vi brøt).

Dette bør det virkelig ryddes opp i fort. Så ulik praksis som det tydeligvis er på dette, sånn kan det ikke være! Og det burde være en enkel sak å få klare regler om hvordan det skal håndteres.

Skrevet

Gikk MH i helgen. Avstod fra alle skuddene med hunden min, fikk kryss i rute 5 og "gjennomført MH". Om det er det dere fortsatt diskuterer :P

Nei jeg (og tror de andre og) lurer på hvor mye som skal til for å få kjent mentalstatus, nok til å starte i bruks. Om det går selv om hunden blir brutt. (Har ikke noe med skudd å gjøre, om den blir brutt før man kommer så langt.)

Skrevet

Nei jeg (og tror de andre og) lurer på hvor mye som skal til for å få kjent mentalstatus, nok til å starte i bruks. Om det går selv om hunden blir brutt. (Har ikke noe med skudd å gjøre, om den blir brutt før man kommer så langt.)

Så lenge hunden klarer å avreagere og er noe sosial så kommer du deg nok igjennom.

Skrevet

Så lenge hunden klarer å avreagere og er noe sosial så kommer du deg nok igjennom.

Det er jo forståelig, men det er ikke det som er spm.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Etter å ha pratet med flere beskrivere (deriblandt medlem av FK), så skal en hund ha "gjennomført MH" så lenge det er kryss i ruten 1-5 på skudd (og ifølge testleder som var til stede på begge MH som ble nevnt i TS innlegg, så har begge hundene fått gjennomført MH).

Ja, begge fikk gjennomført, men først etter at spørsmålet kom opp fra oss. DA ble reglene sett gjennom, og "ikke gjennomført" ble endret til "gjennomført" på den siste hunden.

Jeg klager ikke på noe som helst med dette altså, er bare nysgjerrig :whistle:

Gikk MH i helgen. Avstod fra alle skuddene med hunden min, fikk kryss i rute 5 og "gjennomført MH". Om det er det dere fortsatt diskuterer :wub:

Så bra :wub:

Dette var jammen forvirrende lesing. Jeg gikk MH med min hund i Norge i 2008. Vi avbrøt etter to skudd (i samråd mellom testleder og meg). Får 5 på skuddet og IKKE gjennomført MH. Er dette da altså feil? Er jo fristende å få det rettet opp i såfall - det tar seg liksom ikke like bra ut når det står IKKE gjennomført MH på reg.beviset.. (selv om jeg vet hvorfor vi brøt).

Dette bør det virkelig ryddes opp i fort. Så ulik praksis som det tydeligvis er på dette, sånn kan det ikke være! Og det burde være en enkel sak å få klare regler om hvordan det skal håndteres.

Ja, ut fra sånn det ble gjort på test med siste hunden vi var der med, så skal da hunden din ha gjennomført MH slik jeg forstår det... Kryss i alle ruter = Gjennomført. (Om det da ikke skal ha noe å si at DU også var med på avgjørelsen om å bryte etter 2 skudd da???)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...