Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmetyding

Wheaten terrier

Recommended Posts

Skrevet

Hadde en merkelig drøm natt, ikke særlig hyggelig. Jeg mistet alle tennene mine :whistle:

Og så synes jeg at jeg har lest et eller annet sted at akkurat det skal ha en spesiell betydning, men jeg kommer ikke på hva...?

Noen som har hørt om det samme?

Hadde vært gøy å vite om det faktisk hadde noen sammenheng, eller om det bare er utslag av tankespinn...

Og bare for å ha nevnt det, så er ikke det å miste tennene noe jeg har bekymret meg spesielt for i det siste :rolleyes2:

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at hvis man drømmer at tennene faller ut, så er det noen som kommer til å dø (i din omgangskrets), men jeg har aldri hørt at det faktisk har skjedd :rolleyes2:

Skrevet

Du kan jo se om du finner noe her: http://www.droemmetydning.com/

Tenner

Skjeve tenner betyr løgn eller liten selvrespekt. Det samme gjelder hvis tennene faller ut. Den som har ”problemer” med tennene er den som vil lyve eller har liten selvrespekt. Hvis vedkommende lyver vil han/hun snart bli avslørt. Svelger du en tann vil du snart måtte innrømme du har sagt noe feil. Et gebiss betyr hjelp til å løse et problem. Utslitte eller ødelagte tenner betyr slutten på et forhold eller vennskap. Vonde tenner betyr familiekrangler. Blir tennene reparert vil du få gode nyheter. Blir de trekt vil du få en god mulighet når det gjelder investeringer. Løse tenner betyr at du har venner som du ikke kan stole på. Råtne tenner betyr helseproblemer. Pene tenner betyr lykke og fremgang. En tann som er lengre enn de andre symboliserer dårlige nyheter. Pusser du tenner vil du komme over det som har holdt deg tilbake. Bruker du en tannpirker eller pirker i tennene på andre måter, har du en falsk venn.

Skrevet

Uh, lover ikke godt.. løgner og lite selvrespekt :rolleyes2:

Men det er jo faktisk noe sannhet i det, haha, lå og vurderte om jeg ble nødt til å ty til en bitteliten løgn, i går før jeg la meg, i dag :wub:

Morsomt... :ahappy:

Må forresten nevnes at bare den nedre rekka med tenner datt ut, de andre satt lite fast... Bare for å komplisere det litt :whistle:

Skrevet

Jeg har en drømme bok hjemme der står det:

Tenner

Tenner kan representere brodd, effektivitet eller kraft. De kan stå for bitende bemerkninger eller sårende ord. De er din evne til å "tygge" deg gjennom et problem, eller få smak av, eller dorsøke å erfare, det du funderer på. Hvis du drømmer at tennene faller ut, kan årsaken være en følelse av å miste en person du elsker eller en som står deg nær. Dette ettelater et hull i tilværelsen, slik det føles når man mister en tann. Tenner som mangler, indikerer også at man blir eldre, eller følelser eller frykt i forbindelse med aldring.

Skrevet

Enn om man drømmer at reven stikker av med p-pille-brettet ditt?

Eller om man drømmer at man kjefter opp x'en til stefaren sin?? :flowers:

... Jeg er i en merkelig periode hvor jeg drømmer og drømmer om natta. Helt merkelige ting, og ofte ekle/skumle ting :/ Igår våknet jeg av meg selv som ropte "NEEEEEEEEEEEEEIIIIIII" i søvne :hyper:

Skrevet

Enn om man drømmer at reven stikker av med p-pille-brettet ditt?

Eller om man drømmer at man kjefter opp x'en til stefaren sin?? :D

... Jeg er i en merkelig periode hvor jeg drømmer og drømmer om natta. Helt merkelige ting, og ofte ekle/skumle ting :/ Igår våknet jeg av meg selv som ropte "NEEEEEEEEEEEEEIIIIIII" i søvne :hyper:

Yey. Flere skrikere :flowers: Jeg våkner til stadighet over megselv skrike. "BINGO!!" - lurer på om gevinsten var stor?? :D

Skrevet

Jeg har hørt at å miste tenner i en drøm betyr at man skal få penger jeg da! Så den ville jeg satset på! :flowers:

Skrevet

hmmm... jeg har også hørt at det å miste tenner i en drøm betyr død. men det trenger ikke nødvendigvis bety at et menneske (eller dyr) skal dø. det kan også bety slutten på noe. at den fase i livet ditt er over feks. :flowers:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...