Gå til innhold
Hundesonen.no

Are Thorsen behandlinger


Recommended Posts

Dere som har brukt han, hvorfor har dere gjort det? Hva var galt med hunden, og hadde behandlingen virkning? :aww:

Jeg har ikke brukt HAM,men ei som har gått på hans skole. Min hund hadde allergi, merk hadde, men nå er den (hunden) i balanse (frisk ).

( Sorry, Marthe, jeg bare måtte svare. Jeg har klokketro på den mannen og hans kunnskap. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hjelp av Are Thoresen. Dette var høsten 2007.

Hunden min på 10 måneder hadde to problemer.

For det første, så satt den ene testikkelen hans fast oppe i buken, og veterinæren jeg dro til sa at han definitivt måtte opereres for å få den ut. Han var for gammel til at dette kom til å ordne seg selv, sa de.

For det andre, så hadde han en stor kul på snuten, en svulst liksom, som bare vokste og vokste.

Jeg hørte om Are Thoresen visa ham jeg kjøpte Buster av, og bestemte meg for at det var verdt et forsøk.

Jeg dro opp dit, Are sa at disse to problemene hang sammen, og stakk Buster i poten og i baken. I baken fikk han 3 selvoppløselige nåler. Han ga meg en ny time litt senere for eventuell videre behandling.

Det tok nøyaktig 3 dager før testikkelen hans kom ned i pungen og begynte å vokse.

Det tok omtrent en uke før svulsten begynte å forandre seg. Det ble skorpe på den, og så falt den av, lag etter lag.

Jeg dro tilbake for èn behandling til etter den første. Det kostet meg til sammen 800 kroner. Hunden min ble helt bra etter omtrent 2 måneder, uten annen behandling enn Ares ord og noen nåler. Han er fortsatt frisk den dag i dag. Testikkelen er også frisk, den vokste seg til samme størrelse som den andre i løpet av noen måneder. Kommer selvsagt ikke til å bruke ham i avl, men han er frisk!

Mannen er et geni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har brukt han, hvorfor har dere gjort det? Hva var galt med hunden, og hadde behandlingen virkning? :aww:

Fordi han er kjent som en av de dyktigste veterinærene i østlandsområde og han er tilgjengelig. Og at i alt billigere enn "vanlig" veterinær.

Sølve hadde pga flåttbitt fått ekstremt nedsatt immunforsvar og utviklet allergi, fikk eksem i ørene og konstant kløe på potene (type gnage på potene 24/7), samt problemer med analkjertlene. Han hadde også en ryggskade som ikke ble skikkelig bra før Are behandlet den med akupressur. Allergi og immunforsvar er så godt som bra og Sølve fikk forhåpentlig sin siste behandling i går. Sølve er blitt behandlet med nåler og diettendring (V&H med 50% grønnsaker).

Selv går jeg også til Are på hans andre klinikk, da Rikshospitalet og div andre spesialistsykehus ikke har noen behandling å gi min sjeldne lungesykdom, annet symptomatisk behandling. Helsegevinsten jeg har fått etter Ares behandling er åpenbar, både for meg, mine pårørende og legene mine. Dette er faktisk det første året på 8 år, jeg har kommet meg gjennom pollenhelvete i mai uten antibiotikakur pga infeksjon i lungene (som er potensielt dødelig for meg)- og det er helt fantastisk deilig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å ta med Frøken dit, bare for å se liksom :P Vet at han er kjempeflink, har jobbet for kona hans og snakket med han endel ganger, men har liksom aldri fått bestilt noen time :wub: Pappa synes det er unødvendig å bruke penger på :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm gikk jo der i forbindelse med levra si, og fikk både noen dråper og akupunktur. Resultatet nå i forhold til før vi var der er at utviklingen på levra har stoppet opp. Om det er behandlingen, fôringen, naturlig stopp i utviklingen eller en kombinasjon av alt veit man jo ikke, og vil aldri få vite. Men resultater er i hvert fall positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, behandler han mennesker og dyr med akupunktur? Hvilke andre behandlingsformer driver han på med? Og hvor holder han til?

Han er veterinær, så behandler vel bare dyr. Holder vel mye på med hest og. Har ikke helt oversikt over hva han driver med i tillegg til akupunktur, så det får noen andre svare på. :flowers:

Holder vel til i Re utenfor Tønsberg. En plass der mange veibeskrivelser og GPSer ikke finner fram til. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet han også driver med noe som heter puls diagnostikk.. Ikke helt sikker på hva det går ut på, men husker veternæren jeg jobbet for kjente på dyret og så kjente på sin egen puls mens hun holdt på dyret. Men hvordan dette fungerer har jeg ikke helt styring på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm gikk jo der i forbindelse med levra si, og fikk både noen dråper og akupunktur. Resultatet nå i forhold til før vi var der er at utviklingen på levra har stoppet opp. Om det er behandlingen, fôringen, naturlig stopp i utviklingen eller en kombinasjon av alt veit man jo ikke, og vil aldri få vite. Men resultater er i hvert fall positivt.

Henger meg på denne, jeg. Stitch hadde masse utslett og kløe (og i følge Thoresen problemer med lever, noe som ikke vistes på blodprøver). Meeeen, nå hadde halvbroren hans samme problemer, som ble borte i toårs alderen, uten noe "mirakelbehandling" - akkurat som Stitch ble bra i toårs alderen :flowers:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, behandler han mennesker og dyr med akupunktur? Hvilke andre behandlingsformer driver han på med? Og hvor holder han til?

Han driver også med sakralterapi.

Det står en del om behandling og sykdomsforløp i bloggen til Stitch (link nederst i innlegget). Behandlingen foregikk fra november i fjord til mars i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig, behandler han mennesker og dyr med akupunktur? Hvilke andre behandlingsformer driver han på med? Og hvor holder han til?

Han er utdannet "vanlig" veterinær, men er også utdannet innen akupunktur, homeopati, urteterapi og osteopati. Eksempelvis har Sølve blitt behandlet med en flytende urtemiks, nåler, akupressur og B12 injeksjoner. Jeg har bare fått nåler og blitt anbefalt en type te jeg skal drikke.

Klinikken for mennesker ligger i Sandefjord, mens hundeklinikken ligger i Ramnes - langt ute i gokk. Jeg har som sagt veldig god erfaring med Thoresen, han er ærlig og direkte og veldig dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er utdannet "vanlig" veterinær, men er også utdannet innen akupunktur, homeopati, urteterapi og osteopati. Eksempelvis har Sølve blitt behandlet med en flytende urtemiks, nåler, akupressur og B12 injeksjoner. Jeg har bare fått nåler og blitt anbefalt en type te jeg skal drikke.

Klinikken for mennesker ligger i Sandefjord, mens hundeklinikken ligger i Ramnes - langt ute i gokk. Jeg har som sagt veldig god erfaring med Thoresen, han er ærlig og direkte og veldig dyktig.

Ramnes er da ikke langt uti gokk :hyper::flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramnes er da ikke langt uti gokk :hyper::flowers:

Hehe.. Ramnes bare føles veldig i langt uti gokk når veien dit (til Are) er kjempesmal, svingete og grusbelagt med vaskebrettmønster og du må kjøre gjennom gårdstun på gårdstun. Men det er veldig fint når en kommer fram altså. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet han også driver med noe som heter puls diagnostikk.. Ikke helt sikker på hva det går ut på, men husker veternæren jeg jobbet for kjente på dyret og så kjente på sin egen puls mens hun holdt på dyret. Men hvordan dette fungerer har jeg ikke helt styring på...

Jeg syntes det er blandt annet at han er så god på dette, som skiller han litt ut fra andre behandlere i positiv forstand.

Tilstanden i kroppen gjenspeiles. Men dette er bare en av tingene man bruker for å diagnostisere, intervju med pasienten + fysisk undersøkelse er andre metoder. Man kan også se på tungen. Man kan altså sjekke tilstanden til indre organer andre steder på kroppen og i pulsen. Akkurat som i vestlig medisin, bare forskjellige fremgangsmåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt han på Loke.. For det første brukte han ca 2 minutter på å finne ut av hva som faktisk feilte gutten. Andre dyktige vetrinærer hadde da lett resultatløst i 2 år. Desverre er det lite å få gjort med den opprinnelige skaden (kraniebrudd), men når det kommer til smertelindring må jeg si at Loke aldri har vært så bra som de gangene han har vært hos Are. Desverre er jo problemet tilbakevendene siden skaden ikke lar seg rette, så frisk blir han aldri og nå har vi ikke vært der på en stund pga reisevei og mangel på bil.

En annen ting som overrasket meg med Are var hvor god kontakt han fikk med Loke. Loke er ikke alltid en enkel mann for andre å håndtere og speisellt menn pleier å måtte svette litt. På AlternatiVet måtte vi ofte bruke 4-5 behandlinger på å få han til å slappe av hver gang det var bytte av terapaut. Hos Are var det full tillit og ingen tull fra første sekund.. Han fikk tilmed Loke til å stå pal stille i 10 minutter, oppå et bord inni en stall, med nåler i labben! :ahappy: Hadde jeg ikke vært der selv så hadde jeg ikke trodd det. Jeg kunne nok klart å få han til å gjøre det nå. Men en fremmed mann... og for to år siden? Helt utrolig...

Jeg var i utgangspunktet svært skeptisk til Are, litt sånn mistroisk til "kvakksalvere", men jeg ble overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk for at dere deler deres erfaringer! :D Kom gjerne med flere :P

Noen som har andre gode folk, som de kan anbefale?? Rundt Hordaland??

"Belgerne" og jeg har gått til ei som er utdannet hos Are Thorsen, og er veldig fornøyd. Hun holder til i Haugesund, så det blir jo et stykke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...