Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er det altså galt at man plukker opp etter hunden i byen her...


Hampus

Recommended Posts

Vi går mye tur med hunenden både i sentrum og turområdene her i Tromsø.

Og vi tar ALLTID opp hundebæsj og kaster den i søpla, ikke i privae dunker, men de offentlie.

Nå er visst dete også galt.

Hva med å bare si et ut at hunder er uønsket?

Ikke lenge siden renovasjonen sa at hundebæsj er estavfall, men nå er det visst ikke dt lenger.

http://www.itromso.no/nyheter/article362104.ece#debate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette en problemstilling her i byen så vidt jeg vet. Men jeg lurer på en ting dersom det plutselig skulle bli aktuelt.

Noen av oss hundeeiere benytter oss jo av kollektivtransport enten til eller fra eller begge veier til treninger/fellesturer osv. Skal man da drasse bæsjeposen (som unektelig lukter vondt!) på bussen/toget? :aww:

Nei. Helt seriøst, jeg tror rett å slett ikke jeg hadde brydd meg. Noenplass må man få hive bajsen vi og... enten det eller så får andre folk gå å drasse i dritt. Det må da være mye bedre med overfyllte søppeldunker en dritt på hvert et hjørne?

Jeg tror aldri Norge blir fornøyde med oss hundeeiere, punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende lesing, egentlig.. Håper han der får seg en "skrape" av sjefene sine - vi er jo PÅLAGT å plukke opp etter hundene. Og jobben til de gutta' der er å tømme søppel, selvsagt uten å blande seg oppi hva slags søppel det er..

Joda, direkte farlige ting skjønner jeg at de kan reagere på (sprøyter og sånt) - men det er likevel søppel - og skal tas hånd om av de som jobber med dette.

Hundebærsj er ikke noe værre søppel enn mye annet, og tåler man ikke såpass kanskje en annen jobb hadde vært det riktige valget?

At de ikke har økonomi nok til å tømme søplekassene bør kanskje sies på annen måte enn å klage på de som kaster noe...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare for dumt!

Tror ikke jeg kjenner en eneste hundeeier som tar driten med seg hjem, åpner så posen og heller det ut i do. Og jeg ser virkelig ikke grunnen til det. :aww:

Ser ikke bort fra at det ender opp med mer hunde drit på veiene i Tromsø den neste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med det teiteste jeg ever har hørt. Ikke skal man kaste bæsjeposen o private søppelkasser, ikke skal man kaste de i offentlie. Men man skal altså ta med seg den sammenknyttede bæsjeposen hjem, knyte opp, vrenge den og kaste det i do.... :P:aww:

Lurer på om det er lov å kaste den tomme posen noe sted etter at man har tømt innholdet i do??

Desidert det dummeste jeg har hørt noensinne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nu lo æ godt å længe!

Tromsø har jo alltid vært et sært land, men nå tar de jammen kaka.

Jeg vet ikke helt om jeg hadde slutta å plukke opp, eller om jeg hadde samla bæsjposene og levert de på trappa til Bydrift, slik at de kunne åpne de og helle i do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg kan forstå at hundebæsj kanskje ikke er det kjekkeste å tømme osv. Det lukter skikkelig dritt, men det gjør jo **** meg all søppel. Det finnes da vitterlig værre ting de må tømme en overfyllte søppeldunker med hundemøkk.

Egentlig synes jeg de drar dette i veldig feil rettning. De burde vært glade for at søppelbøttene er overfyllte med hundedritt, for det betyr at folk er flinke å plukke opp etter hundene sine.

Man kan ikke skrike om at folk skal plukke opp etter hundene sine, for så å klage når man gjør det. Det blir litt.. hva skal jeg kalle det? *sett inn det ordet/den settningen som passer*

"PLUKK OPP DRITTEN ETTER BIKKJA, MEN FOR ALL DEL, IKKE HIV DEM I SØPPELBØTTEN, DET ER ÆSJ FOR OSS SOM MÅ GJØRE TØMMEJOBBEN, YIIIHA!"

Nei virkelig. Jeg tror media rett å slett er ute etter oss hundeeiere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GudBEDRE! *puste dypt inn og ut et par ganger for ikke å eksplodere her*

Ok, da foreligger følgende alternativ:

- Alle hundeeiere slutter å plukke opp etter seg.

- Bydrift må begynne å tømme søppeldunkene oftere.

- Kommunen må sette opp egne dunker langs turstier/områder

- Kommunen kan evt bare forby hundehold, samt "barnehold", ettersom bleier fulle av dritt ikke skal kastes i restavfallet.

I denne forbindelse vil jeg også gjerne høre om noen vet av hundevennlige kommuner å bo i? Jeg kjenner at her har jeg ikke lyst til å bli værende. :aww: For om dette er en spøk, så er det en særdeles dårlig en. Dette kan de fort mene seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til å flytte tilbake. :aww: Her i England er det røde dunker "overalt" som er tilegnet dritt, og kun dritt. Drittbra! :P

Flere ganger når jeg har vært usikker på om det er lov med hund på park og naturområder, så har jeg bare sett etter de røde dunkene, er de der, så er det et sikkert tegn. :wub: (og de er der som oftest!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk egne dunker for hundebajs her... 2 stk tenk.

Begge i Tromsdalen, og det henger også bioposer der.

Meeeeen, de er begge i starten av lengre turløyper, det dukker ikke opp flere underveis, OG de tømmes skjelden for de renner over av bajs.

Så også her skal man tydeligvis frakte posene med seg hele turen, og så får man kaste de om man er veldig heldig å komme når dunkene er tømt.

Kjenner egentlig at jeg er litt lei av å være flink hundeeier.

Er faktisk ikke mange dagene siden ordførerern lanserte ideen om tredelte turløyper vinterstid der en del er for skigåere, en for oss med hunder, og en for forgjengere og barnevogner.

Men det blir vel samme dritten der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Kan de ikke bare forby hunder da, siden det er så plagsomt at man rydder opp etter de også. :aww:

Det er lett å være hundeeier idag...

Edit: De burde forby engangsbleier også da. Og kreve at alle brukte tøybleier. Slik at ikke noe dritt havner i søpla. Er jo ekkel lukt for stakkars søpletømmerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er merkelig om det ikke er lov å hive hundemøkk i søpla, her jeg bor er det søpledunker med jevne mellomrom hvor det står "Hundlatrin" på, så det der må være noe særtromsk noe :aww:

Når det er sagt, så syns jeg at hundefolk er noen ordentlige sutrer. Ja, tenk at noen syns hundebæsj er ekkelt. Ja, tenk at vi må bære med oss våre hunders dritt. Ja, tenk at kommunene ikke setter opp søpledunker til vår hundedritt over hele ***** Norges land. Bu freaking hu..

Det kan jo være en ide å prate med noen voksne om det istedetfor å syte på hundesonen om det? Og med "voksne" så mener jeg kommunen i dette tilfellet. Jeg tror det er langt mer konstruktivt enn å beskylde Norges hundefrie befolkning for å være hundehatere som går inn for å gjøre det vanskelig for oss stakkars hundeeiere, for det tror jeg faktisk ikke flertallet av innbyggerene i dette landet har tatt stilling til.

Og til sist så kan vi jo kanskje tenke litt på dette med at det er hundeeierene generelt som gjør det vanskelig å være hundeeier, fremfor å legge skylda på samfunnet? Både med tanke på de avisoverskriftene som er hver eneste vår om hundebæsj som tyter frem under snøsmelting, og de siste mange overskriftene om hunder uten kontroll som kverker sauer og angriper babyer, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en ide å prate med noen voksne om det istedetfor å syte på hundesonen om det? Og med "voksne" så mener jeg kommunen i dette tilfellet. Jeg tror det er langt mer konstruktivt enn å beskylde Norges hundefrie befolkning for å være hundehatere som går inn for å gjøre det vanskelig for oss stakkars hundeeiere, for det tror jeg faktisk ikke flertallet av innbyggerene i dette landet har tatt stilling til.

Så det er greit å lage tråd etter tråd etter tråd om idiotiske Finn-annonser, men ikke å klage over denne artikkelen? Fint å få det oppklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit å lage tråd etter tråd etter tråd om idiotiske Finn-annonser, men ikke å klage over denne artikkelen? Fint å få det oppklart...

Så så.. :P

Jeg gjør forøvrig ikke det heller, jeg.. Klager over idiotiske Finn-annonser :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemstillinga, det er jo bare at begge leirer overdriver når det kommer slikt på banen. Hundeeierene skal le og er dritt(hehe)lei av å få reglement etter reglement, mens de som skal tømme det er lei andre veien og ser ingen andre løsninger enn ting som er urealistisk.

Det er faktisk ekkelt med hundedritt i søppelbokser rundt omkring. Sitter du i en park og er så uheldig å havne ved siden av søppelboksen, så er det ubehagelig. For sola står på den svarte boksen, og alt inni kokes. Driten fra bikkja mi overlever jeg, men andre hunders dritt vil jeg ha meg frabedt å få "plassert i trynet på meg". Samme gjelder søppelbokser på / i bussholdeplasser/skur.

Hva kan man gjøre? Lite, i Tromsø klarer ikke kommunen å skilte korrekt på veiene, vi har latterlig dårlig kvalitet på veiene, kommunen har ikke råd til ordentlige brannbiler på flyplassen så vi får trusler om å bli kortbaneflyplass, vi har ikke råd til enkle konkrete tiltak for å forbedre hverdagen til byens innbyggere. Når ikke "basic stuff" som dette ikke blir gjort noe med, så tviler jeg på at tilegnede søppelbokser for hundebæsj blir noe realitet med det første. Until then.... så får vi stå og le hver vår vei uten at noe blir gjort :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...