Gå til innhold
Hundesonen.no

Legge til masse bilder i et wordpressinnlegg lettere


Recommended Posts

Det ble litt kronglete overskrift.

Men altså,jeg blogger gjerne masse bilder på en gang, men jeg synes det er fryktelig tungvint å legge dem til i innlegget. Først må man jo laste dem opp til wordpress. Greit nok. Men så må man legge til ett og ett bilde i innlegget, klikke seg inn på "Legg til bilde", så på "galleri", så på "vis" også på legg til. Og da forsvinner man ut av bildemenyen og må gjøre alt fjaksen ganger igjen.

Noen som skjønner hva jeg mener? Jeg vil altså ha store bilder i blogge, ikke thumbnails eller slideshow. Laster jeg opp bildene til photobucket kutter bloggen dem i siden, så det kan jeg heller ikke gjøre (da må jeg isåfall lage bildene i størrelse som passer til bloggen, men det blir for smalt for bruker dem til hjemmesiden og) ja i det hele tatt, finnes det en lettere måte å få lagt masse bilder inn i innlegget på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt kronglete overskrift.

Men altså,jeg blogger gjerne masse bilder på en gang, men jeg synes det er fryktelig tungvint å legge dem til i innlegget. Først må man jo laste dem opp til wordpress. Greit nok. Men så må man legge til ett og ett bilde i innlegget, klikke seg inn på "Legg til bilde", så på "galleri", så på "vis" også på legg til. Og da forsvinner man ut av bildemenyen og må gjøre alt fjaksen ganger igjen.

Noen som skjønner hva jeg mener? Jeg vil altså ha store bilder i blogge, ikke thumbnails eller slideshow. Laster jeg opp bildene til photobucket kutter bloggen dem i siden, så det kan jeg heller ikke gjøre (da må jeg isåfall lage bildene i størrelse som passer til bloggen, men det blir for smalt for bruker dem til hjemmesiden og) ja i det hele tatt, finnes det en lettere måte å få lagt masse bilder inn i innlegget på en gang?

Har du wordpress.com blogg eller wordpress.org blogg? Jeg har wordpress.org blogg, og har installert flere plugins som gjør det å sette innlegg inn i en post lett som en fjert :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja, det var jo ikke dumt! Eneste er at jeg legger ut bilder litt forskjellige steder, orker ikke laste opp to steder så om jeg vil legge inn ett bilde fks. i tråden til Casper så må jeg ta alle. Men altså... da går det jo an å bite i seg latskapen og laste opp flere steder :banana:

Ser jo penere ut slik du har gjort det og da, med ramme og sånn. Kanskje jeg får gjøre det neste gang, lage noen sånne langbilder. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laster opp de fleste av bildene mine på facebook, så kopierer jeg bare inn url'en og limer den inn under knappen for bilde. Synes det funker greit nok jeg, men litt fram og tilbake blir det nå.. Men jeg har som regel ikke mer enn 5 bilder i en tråd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt kronglete overskrift.

Men altså,jeg blogger gjerne masse bilder på en gang, men jeg synes det er fryktelig tungvint å legge dem til i innlegget. Først må man jo laste dem opp til wordpress. Greit nok. Men så må man legge til ett og ett bilde i innlegget, klikke seg inn på "Legg til bilde", så på "galleri", så på "vis" også på legg til. Og da forsvinner man ut av bildemenyen og må gjøre alt fjaksen ganger igjen.

Noen som skjønner hva jeg mener? Jeg vil altså ha store bilder i blogge, ikke thumbnails eller slideshow. Laster jeg opp bildene til photobucket kutter bloggen dem i siden, så det kan jeg heller ikke gjøre (da må jeg isåfall lage bildene i størrelse som passer til bloggen, men det blir for smalt for bruker dem til hjemmesiden og) ja i det hele tatt, finnes det en lettere måte å få lagt masse bilder inn i innlegget på en gang?

Tror ikke du behøver å innom alle de stegene, med mindre du vil ha bildene i originalstørrelse. Når jeg blogger med bilder i innlegg laster jeg opp alle bildene jeg skal ha ( de legger seg i galleriet fortløpende), så går jeg bare inn på galleri og trykker sett inn. Men om du vil ha vært enkelt bilde i orginalstørrelse i bloggen eller på den siden du skriver på, så må man sikkert innom alle de stegene. Jeg har begynt å sette inn galleri når jeg blogger i alle fall, fordi jeg syns det var så tungvindt i utgangspunktet. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha bildene i full størrelse ja, det blir så mye klikking ellers. Hvis du ser på det nyeste innlegget i bloggen har jeg lagt inn galleri, mens innlegget under har jeg lagt det slik jeg foretrekker det. Blir som sagt mye klikking, og jeg for min del orker ikke sitte å klikke på masse bilder for å se dem, liker bedre å scrolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...