Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Valpene 1 uke og 2 dager gamle. Klarer jo ikke mottstå fristelsen å ta bilder av de i fleng :ahappy:

Balrog,

40105_10150243568685072_834435071_14177029_977614_n.jpg

Wizard, en ordnetlig tjukkas. Den eneste som egentlig skiller seg ordnetlig i str om du ser de ligge sammen.

40105_10150243568690072_834435071_14177030_7073441_n.jpg

Fangorn

38988_10150243568640072_834435071_14177026_790845_n.jpg

Ikke

39082_10150243591685072_834435071_14177419_7224688_n.jpg

Sting

38857_10150243568770072_834435071_14177033_6804265_n.jpg

Strider

40045_10150243569045072_834435071_14177037_5571857_n.jpg

Sånn som det ser ut akkurat nå så er Wizard og Fangorn mine favoritter. Men det forandrer seg dag for dag og time for time *ler*

IKKE og Strider er de som viser mest temperamang i kassen. DE er sinnavalper de, og naturlig nok vanskeligst å ta bilder av :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fine! Nå har jeg brukt hele kvelden på å lese gjennom tråden, alle 31 sidene(!), som jeg, av en eller annen grunn(? *slår meg selv i hodet*) ikke har vært innom før. De er heeerlige! :) De ser ut som små nøtte(mandel?)-pølser(marsipan med sjokoladetrekk?), noe som jo passer bra for noe som skal bli ekorn etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå får du skikkelig kjeft av Ebba her, stakkars hundemammaer trenger mye mat. :) Det er veldig slitsomt å være storprodusent av melk. Særlig hvis man i utgangspunktet er et matvrak, :)

De er jo bare så utrolig søt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå får du skikkelig kjeft av Ebba her, stakkars hundemammaer trenger mye mat. ;) Det er veldig slitsomt å være storprodusent av melk. Særlig hvis man i utgangspunktet er et matvrak, ;)

De er jo bare så utrolig søt. :)

Talli har nok dengt meg i sitt stille sinn både hardt og jevnlig ;)

Nå får hun så mye mat hun bare kan få, vel å merke med litt begrensning. Om dette matvraket får fritilgang så hadde hun stått å spist hele dagen :)

Talli sine måltider ser slik ut nå den: Ca 400g RC start til frokost, med tilskudd av fiskeolje. "lunsj" ca 200g V&H med youghurt eller geitemelk, middag 400g RC start, og tilslutt kveldsmat ca 200g V&H med ett rått egg.

Så nå ser Talli mett og god ut, så får hun heller bli litt rund... (hater feite hunder)

Stakkars Bestemor Blaze blir jo helt fortvilet over all denne maten, så hun får en skje youghurt eller litt geitemelk til lunsj og ett egg til kveldsmat hun også *ler*

Skal se om jeg greier få det på film når de prøver "løpe" rundt i biabeden i morgen. De har forandret seg MYE siden de ble født. Nå begynner de jo bli søte nå ;) (nei jeg syns faktisk ikke nyfødte valper er noe pene) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg spilte av denne mens Blondie var her. Hun ble helt vill! Hun løp rundt og boffet, tittet ut vinduet etter valpene, før hun fant ut at lyden kom fra pc'en min sånn ca. Da stod hun og skakket på hodet mens de peip, før hun fant ut at hun MÅTTE finne ut hvor disse stakkars valpene var henn slik at hun kunne ende deres pining og gi dem mat :rolleyes2: Så leitet hun under sofaen og under pc'en, men hun fant jo dem aldri. Haha, stakkars lille fortufsette skulle-ønske-hun-var-mamma hunden min :whistle:

Søteste lydene. Må si jeg gleder meg mer til de blir 3 uker og opppover :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg spilte av denne mens Blondie var her. Hun ble helt vill! Hun løp rundt og boffet, tittet ut vinduet etter valpene, før hun fant ut at lyden kom fra pc'en min sånn ca. Da stod hun og skakket på hodet mens de peip, før hun fant ut at hun MÅTTE finne ut hvor disse stakkars valpene var henn slik at hun kunne ende deres pining og gi dem mat :rolleyes2: Så leitet hun under sofaen og under pc'en, men hun fant jo dem aldri. Haha, stakkars lille fortufsette skulle-ønske-hun-var-mamma hunden min :whistle:

Søteste lydene. Må si jeg gleder meg mer til de blir 3 uker og opppover :whistle:

Hihi, Sita her reagerte også på valpepiping!

Hun skakket på hodet frem og tilbake, frem og tilbake, kikket på meg, oppdaget at valpene var på skjermen, skakket på hodet noen flere ganger, snuuusa på skjermen, prøvde å skrape litt med labben, kikka på baksiden av skjermen, og konkluderte med at dette var nok en gang slike hunder man bare hører og ser såvidt, men ikke kan nå tak i, og krølla seg sammen i sofaen igjen! :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville ha vært vedig forsiktig med å ta bilder med blits nå som de har åpnet øynene (men det er meg da :lol: ).

Kom på det etter at jeg hadde tatt bildene, 36 timer våken gir vist ikke helt logisk tankegang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...