Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Valpene 1 uke og 2 dager gamle. Klarer jo ikke mottstå fristelsen å ta bilder av de i fleng :ahappy:

Balrog,

40105_10150243568685072_834435071_14177029_977614_n.jpg

Wizard, en ordnetlig tjukkas. Den eneste som egentlig skiller seg ordnetlig i str om du ser de ligge sammen.

40105_10150243568690072_834435071_14177030_7073441_n.jpg

Fangorn

38988_10150243568640072_834435071_14177026_790845_n.jpg

Ikke

39082_10150243591685072_834435071_14177419_7224688_n.jpg

Sting

38857_10150243568770072_834435071_14177033_6804265_n.jpg

Strider

40045_10150243569045072_834435071_14177037_5571857_n.jpg

Sånn som det ser ut akkurat nå så er Wizard og Fangorn mine favoritter. Men det forandrer seg dag for dag og time for time *ler*

IKKE og Strider er de som viser mest temperamang i kassen. DE er sinnavalper de, og naturlig nok vanskeligst å ta bilder av :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fine! Nå har jeg brukt hele kvelden på å lese gjennom tråden, alle 31 sidene(!), som jeg, av en eller annen grunn(? *slår meg selv i hodet*) ikke har vært innom før. De er heeerlige! :) De ser ut som små nøtte(mandel?)-pølser(marsipan med sjokoladetrekk?), noe som jo passer bra for noe som skal bli ekorn etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå får du skikkelig kjeft av Ebba her, stakkars hundemammaer trenger mye mat. :) Det er veldig slitsomt å være storprodusent av melk. Særlig hvis man i utgangspunktet er et matvrak, :)

De er jo bare så utrolig søt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå får du skikkelig kjeft av Ebba her, stakkars hundemammaer trenger mye mat. ;) Det er veldig slitsomt å være storprodusent av melk. Særlig hvis man i utgangspunktet er et matvrak, ;)

De er jo bare så utrolig søt. :)

Talli har nok dengt meg i sitt stille sinn både hardt og jevnlig ;)

Nå får hun så mye mat hun bare kan få, vel å merke med litt begrensning. Om dette matvraket får fritilgang så hadde hun stått å spist hele dagen :)

Talli sine måltider ser slik ut nå den: Ca 400g RC start til frokost, med tilskudd av fiskeolje. "lunsj" ca 200g V&H med youghurt eller geitemelk, middag 400g RC start, og tilslutt kveldsmat ca 200g V&H med ett rått egg.

Så nå ser Talli mett og god ut, så får hun heller bli litt rund... (hater feite hunder)

Stakkars Bestemor Blaze blir jo helt fortvilet over all denne maten, så hun får en skje youghurt eller litt geitemelk til lunsj og ett egg til kveldsmat hun også *ler*

Skal se om jeg greier få det på film når de prøver "løpe" rundt i biabeden i morgen. De har forandret seg MYE siden de ble født. Nå begynner de jo bli søte nå ;) (nei jeg syns faktisk ikke nyfødte valper er noe pene) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg spilte av denne mens Blondie var her. Hun ble helt vill! Hun løp rundt og boffet, tittet ut vinduet etter valpene, før hun fant ut at lyden kom fra pc'en min sånn ca. Da stod hun og skakket på hodet mens de peip, før hun fant ut at hun MÅTTE finne ut hvor disse stakkars valpene var henn slik at hun kunne ende deres pining og gi dem mat :rolleyes2: Så leitet hun under sofaen og under pc'en, men hun fant jo dem aldri. Haha, stakkars lille fortufsette skulle-ønske-hun-var-mamma hunden min :whistle:

Søteste lydene. Må si jeg gleder meg mer til de blir 3 uker og opppover :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg spilte av denne mens Blondie var her. Hun ble helt vill! Hun løp rundt og boffet, tittet ut vinduet etter valpene, før hun fant ut at lyden kom fra pc'en min sånn ca. Da stod hun og skakket på hodet mens de peip, før hun fant ut at hun MÅTTE finne ut hvor disse stakkars valpene var henn slik at hun kunne ende deres pining og gi dem mat :rolleyes2: Så leitet hun under sofaen og under pc'en, men hun fant jo dem aldri. Haha, stakkars lille fortufsette skulle-ønske-hun-var-mamma hunden min :whistle:

Søteste lydene. Må si jeg gleder meg mer til de blir 3 uker og opppover :whistle:

Hihi, Sita her reagerte også på valpepiping!

Hun skakket på hodet frem og tilbake, frem og tilbake, kikket på meg, oppdaget at valpene var på skjermen, skakket på hodet noen flere ganger, snuuusa på skjermen, prøvde å skrape litt med labben, kikka på baksiden av skjermen, og konkluderte med at dette var nok en gang slike hunder man bare hører og ser såvidt, men ikke kan nå tak i, og krølla seg sammen i sofaen igjen! :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville ha vært vedig forsiktig med å ta bilder med blits nå som de har åpnet øynene (men det er meg da :lol: ).

Kom på det etter at jeg hadde tatt bildene, 36 timer våken gir vist ikke helt logisk tankegang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...