Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

De hadde lav fødselsvekt for å være AK valper. Men det ser ikke ut til å plage de nevnverdig :wub:

Tervvalpene var vel litt store, de lå vel fra 430 g og oppover, om jeg ikke husker helt feil.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 986
  • Created
  • Siste svar

De hadde lav fødselsvekt for å være AK valper. Men det ser ikke ut til å plage de nevnverdig :wub:

Er Talli liten eller stor AK-tispe? Jeg syns det virker som om det er en del store hunder rundt om også. Personlig syns jeg Talli-str virker perfekt, ikke for liten og ikke for stor :wub: Kanskje det er greit med ikke-så-gigantiske valper siden de er gutter "alle sammen" nesten! Blir spennende å følge beibiene hennes ut i livet! Er glad man vet at man kan følge med på lille Ikke-frøken ihvertfall :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Talli liten eller stor AK-tispe? Jeg syns det virker som om det er en del store hunder rundt om også. Personlig syns jeg Talli-str virker perfekt, ikke for liten og ikke for stor :wub: Kanskje det er greit med ikke-så-gigantiske valper siden de er gutter "alle sammen" nesten! Blir spennende å følge beibiene hennes ut i livet! Er glad man vet at man kan følge med på lille Ikke-frøken ihvertfall :)

Er frekk og svarer jeg :wub: Hun er på den større siden, men ikke akkurat av den tunge typen, så hun virker ikke så stor egentlig :wub: Og jeg er enig der, synes de som er små ofte blir FOR små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Talli liten eller stor AK-tispe? Jeg syns det virker som om det er en del store hunder rundt om også. Personlig syns jeg Talli-str virker perfekt, ikke for liten og ikke for stor :wub: Kanskje det er greit med ikke-så-gigantiske valper siden de er gutter "alle sammen" nesten! Blir spennende å følge beibiene hennes ut i livet! Er glad man vet at man kan følge med på lille Ikke-frøken ihvertfall :D

Er frekk og svarer jeg :wub: Hun er på den større siden, men ikke akkurat av den tunge typen, så hun virker ikke så stor egentlig :D Og jeg er enig der, synes de som er små ofte blir FOR små.

Frekkeste :)

:wub:

Nei som Caroline sier. Talli (og Blaze) er faktisk maks + str for rasestandaren. Men ingen av de er noe tunge/grove så dermed blir folk ganske overrasket over det synsbedraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg Talli er glad langt ned i magen sin :aww:

Hun begyntne være litt "urolig" i går og i dag. Kom opp på stuen til meg og Blaze, og forsvant ned igjen etter en liten stund. Så gikk det 5-10 min så kom hun opp i stuen igjen osv. Sånn holdt hun på i går i perioder og i dag. Jeg sjekker valper, bytter underlag, slår på viften, slår av viften, legger kjøleelementer under teppe i ene hjørnet. Men skjønner fortsatt ikke hva hun egentlig vil :aww:

Sånn ca midt på dagen i dag, 1 time etter hun normalt får mat. Begynnte det vokse en ide fram. Om jeg gir henne mat hvergang hun kommer opp hva skjer da? Så hun fikk ett egg, en liten V&H klump e.l. som mellom måltid (hun får 4 måltider for dagen nå. 2 veldig store og 2 normal).

Men nå når hun har kommet å "mast" og fått seg en liten matbit så har hun brått blitt borte i 2-3 timer før hun igjen har dukket opp og fått seg ett lite mellommåltid og forsvunnet i 2-3 timer.

Stakkars hund, hun var sulten hun :aww:

Jamen ikke lett å formidle at man trenger mer mat, men med de pølsene som ligger nede så burde jeg vel ha skjønnt det *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund, hun var sulten hun :aww:

Jamen ikke lett å formidle at man trenger mer mat, men med de pølsene som ligger nede så burde jeg vel ha skjønnt det *ler*

:aww::aww: Stakkars Talli som har en eier som forsøker å sulte henne ihjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at i dag er de en uke alt :aww:

De fikk sin første ormekur i dag og fysj det var slemt. Jeg har aldri sett så søte rynke "liker ikke" tryner og så sinna stemmer, men samtidig veldig søte da :aww:

Vokser og frodes gjør hele gjengen. Alle har dobblet kroppsvekten sin og nå rundet 0,5kg.

Ett par av de har nesten tripplet vekten sin, imens Balrog "bare" har akkurat dobblet. Men så var det også han som hadde værst diare første dagen og gikk litt ned i vekt.

Nå er jeg spent på om de begynner glippe med øynene iløpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at Talli ikke har vært ute på vift og slått seg sammen med en labbe eller noe? For det var da voldsomt til små tjukkasser da! :aww: Regner med at det blir bisker som kan belønnes med mat på trening senere - uten at det er nøye med hva maten er for noe :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...