Gå til innhold
Hundesonen.no

Aldersgrense på junior


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg prøvde å søke etter det, men jeg fant ikke, så derfor spør jeg på nytt.

Nitro blir 18 mnd den 11 juni, og han skal på utstilling den 19 og 20 juni. Går han som junior da? Det står 9-18 mnd, og han har jo passert 18 mnd, men er det sånn at til han fyller 19 mnd, så går han under 18 mnd på utstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å søke etter det, men jeg fant ikke, så derfor spør jeg på nytt.

Nitro blir 18 mnd den 11 juni, og han skal på utstilling den 19 og 20 juni. Går han som junior da? Det står 9-18 mnd, og han har jo passert 18 mnd, men er det sånn at til han fyller 19 mnd, så går han under 18 mnd på utstilling?

Den dagen han fyller 18 mnd må han opp i neste aldersklasse. Det er til 18 mnd, ikke når han er 18 mnd.

Jeg er også nesten 99 % sikker at er det en to-dagers eller dobbelutstilling og han fyller 18 mnd andre dagen, må han allikevel stille i klassen fra 18 mnd begge dager. Aldersgrensen gjelder fra første utstillingsdag. Tar jeg feil her er jeg glad for rettelse :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen han fyller 18 mnd må han opp i neste aldersklasse. Det er til 18 mnd, ikke når han er 18 mnd.

Jeg er også nesten 99 % sikker at er det en to-dagers eller dobbelutstilling og han fyller 18 mnd andre dagen, må han allikevel stille i klassen fra 18 mnd begge dager. Aldersgrensen gjelder fra første utstillingsdag. Tar jeg feil her er jeg glad for rettelse :whistle:

Ja, hvis det er en to-dagers utstilling (som f.eks. de fleste NKK-utstillingene, Mosseutstillingen, osv) må han være i riktig alder 1. utstillingsdag (dvs. lørdagen).

Hvis det er dobbeltutstilling - dvs to separate utstillinger (klubber/arrangører (som Nesbyen, Våler, etc) gjelder det den utst.dagen man har meldt på hunden.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...