Gå til innhold
Hundesonen.no

Første gang...


ipadda

Recommended Posts

Jeg snakket med en veninne på msn i går og vi diskuterte litt angående det å drikke alkohol og det å ha sex. Det kan for meg virke som om man bare blir yngre og yngre når man begynner å drikke, å begynner å ha sex.

Dette med sex er jo individuelt fra person til person, det samme er jo det å drikke alkohol.

Broren min har (han går i 10.klasse) ei jente i klassen som venter barn :rolleyes2: :rolleyes2: om 6-7 måneder. Broren min (vi har et veldig åpent forhold) fortalte meg og at flere i klassen hans allerede hadde hatt sex. Jeg blir litt sjokka, kjenner jeg.

At de drikker, det vet jeg. Jeg har mer en én gang kastet 13-14åringer på døren når jeg har vært på fest rundtom. Jeg ønsker rett å slett ikke å være del av de som gjør det mulig for 13-14-15 åringer å drikke alkohol....

Når drakk du alkohol for første gang? Drakk du deg full, eller smakte du bare?

Hvor gammel var du da du hadde sex første gang?

Litt privat, men det er jo frivillig å svare på det :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hjemmet vårt har barna fått smake alkohol etter eget ønske fra ganske ung alder, og vært "utsatt for" fornuftig omgang med alkohol stort sett hele livet. Jeg begynte vel å smake i tolvårsalderen, men drakk ikke noe videre før jeg var nærmere 20, ble full for første og siste gang som 24-åring (en dårlig beregning i godt selskap) jeg har aldri hatt behov for å drikke meg full). Nå drikker jeg lite, annet enn vin til bedre middager og en og annen øl og et glass portvin nå og da.

Sex? Tror jeg var 23. Faktisk er trenden også (eller var, for 4-5 år siden ihvertfall) at flere debuterer senere, selv om de første begynner stadig tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk seint ute med begge deler jeg, i forhold til de rundt meg. Var ihuga neida-jeg-drikker-ikke til jeg var litt over 15,5 år. Da hadde de jeg var sammen med drukket på fest i flere år allerede.

Når det gjelder sex så hadde jeg og ei venninne et omvendt veddemål, altså hvem har sex sist. Vinneren fikk ei hel krone. Nå viste det seg at jeg vant, men at hun ikke turte å fortelle det så hun skylder meg faktisk 2 kroner (siden jeg var ærlig og ga henne ei krone som hun tok imot!)! *grmfl* :rolleyes2: Jeg var 19 da det skjedde og igjen var de fleste rundt meg tidligere ute. Tror nok ting har forandret seg på den måten at da jeg var 15-20 så var det veldig lite sexpress, man kunne gjerne bli med noen hjem og "rote" uten at det på noen som helst måte betydde at man skulle gå all the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smakte vel på alkohol når jeg var 15, men har aldri syntes det har vært veldig godt. Så det har bare blitt litt, men unntak av et par ganger. Så første gang jeg var full var 18 tenker jeg, og andre og siste gang var vel når jeg var 19 :rolleyes2:

OM jeg skal drikke, så drikker jeg til jeg er i "form", og gir meg der. Jeg syns ikke det er gøy, eller noen vits å være dritings.

Når det kommer til sex, så var første gangen når jeg var 15 år.

Må bare nevne at jeg aldri har gjort noen av delene fordi jeg har følt meg presset til det. Mange i klassen min drakk lenge før meg, men jeg har ikke hatt noe behov. Samme med røyk, og det har jeg aldri rørt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor er det vanlig å drikke fra man går i 9-10 klasse, det samme med å ha sex. jeg var full for første gang når jeg var 13, men første gang jeg ba mamma hente meg pga jeg var for full var på 15 års dagen min. Og i den samme fasen fikk alle seg tatovering. Jeg fikk min første når jeg var 15 og startet "trenden". Mine nye venninner fra høyere utdanning som ikke bor særlig langt unna meg, men allikevel nok til at det er en forskjell, fikk helt sjokk over at jeg har tatovering (i en alder av 22). Så det er definitivt forskjeller rundt om hva som er tidlig og hva som er seint :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk for første gang da jeg var 12-13 år ett sted og drakk meg vel ganske full. Etter det var det lite før jeg ble 14, men etter konfirmasjonen drakk jeg vel knapt alkohol igjen før jeg ble 18 :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vell ganske så "unik" i forhold til mine venner på begge områder.

Når det kommer til alkohol så har jeg ennå til gode å drikke en eneste dråpe :rolleyes2: I en alder av 24 har jeg ennå til gode å faktisk få lyst til å drikke. Det begynte med at foreldrene mine lovet å betale for bil lappen dersom jeg ikke drakk eller røykte før jeg var 18. (Da mormoren min døde av kreft i en altfor ung alder var røyking aldri aktuelt for meg.) Siden så jeg mer enn nok av hvordan folk oppfører seg når de drikker mye alkohol og det fristet lite å oppføre meg på den måten. Jeg syns heller ikke vin lukter noe godt i det hele tatt og det frister ikke å smake på det. Øl sier jo de fleste at man trenger å venne seg til smaken av, og jeg så aldri noe poeng av å venne meg til noe som jeg kom til å bruke så mye penger på og som ikke en gang var "bra for meg". De fleste sier jo til meg i dag at jeg kan jo drikke ulike drinker med sprit i...for de smaker man jo ikke spriten i. Men da svarer jeg bare at dersom jeg ikke smaker det og kan få like gode alkoholfrie drinker ser jeg ikke poenget.

På den andre siden var jeg sen til å debutere seksuelt, men det var ikke etter eget ønske. Jeg ønsket å ha sex og var veldig seksuelt utviklet allerede i 14 års alderen. Men da jeg ikke hadde noe ønske om å ha sex med en full person (la oss innse at 16 år gammle gutter ikke helt har teket i edru tilstand engang) og ingen meldte sin interesse i å ha sex med meg i edru tilstand så ble det ingenting ut av det før jeg var 19. Veldig trist da..men litt glad for det nå i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått smake av ren nyskjerrighet så lenge jeg kan huske :D

Første gang jeg virkelig drakk meg full var jeg vel 13, da drakk jeg meg full på fars gode gamle brune brennevin.. *kremt* Siden den gang har jeg aldri rørt cognac :rolleyes2: Eller annen brun brennevin

Men drikker stadighet litt til kos :jump: Er gøyalt å ta seg en fest og bli litt løs i dansefoten :wub:

Sex, eh.. joda. Jeg var vel 13, angrer sårt på det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholen ventet eg med, var vel 17 første gangen eg tok han helt ut. Men har alltid fått smake litt hjemme.

Så var det sexen jah.. Var nok bare 13. Ser på 13 åringer nå å tenker ka f!??!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var full var vel våren i første klasse på vgs troor jeg, sånn ordentlig full. Det var et ganske greit tidspunkt for meg egentlig! Hadde også en relativt fornuftig "progresjon" når det gjaldt sex, hadde noen skikkelige "roterunder" hvor jeg gikk lenger og lenger for hver gang (men ALDRI lenger enn at det føltes greit, og jeg har heldigvis bare rotet med mine beste guttevenner, så de hørte vakkert på mine nei de :rolleyes2: ), før jeg til slutt hadde sex med en jeg var skikkelig forelsket i. Jeg har aldri fått alkohol hjemme (før jeg var lovlig), og kommer aldri til å gi mine barn det heller :D

EDIT: Nå skal det legges til at jeg var relativt moden som 16/17 åring (mistet jomfrudommen nøyaktig fire uker etter 17.årsdagen min), min lillesøster på 15 er laaangt fra der enda, og har heldigvis ingen interesse av å eksperimentere med alkohol enda heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var noen dager over 16, faktisk. 16-årsdagen min falt samtidig som vinterferie på skolene, og da kom TJ reisende på besøk (for ja, vi er sammen enda, litt over 8 år senere!). Første gang jeg var full var jeg mellom 16 og 17 år, første året på vgs. Smakte alkohol tidligere enn det og, men da var det bare smaking og ikke noe mer. Jeg var forøvrig seint ute i forhold til andre på hjemplassen min, men der er de (både var, er og kommer nok til å være) tidlig ute med både det ene og det andre. Alt for tidlig etter min mening ...

Fremdeles aldri vært full, og er 26 år. :rolleyes2: Har ingen problem med å ta et glass vin eller to, men aldri hatt noe behov for å drikke meg full.

Er da vel ikke noe å rødme for det vel? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da vel ikke noe å rødme for det vel? :D

Den biten er vond å svelge for mange, så er ikke noe jeg normalt forteller - da blir man stempla som kjipt og party pooper.

Forøvrig var jeg vel akkurat 18 da jeg mista jomfrudommen på ordentlig. Var ikke mye å skryte av, gitt. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har fått smake alkohol så lenge jeg kan huske. (øl ihvertfall)

Full.. øhm godt spørsmål.. Tror jeg ble full første gang når jeg var 12-13, men kan ikke si for sikkert idag om jeg var så full, fordi jentene og jeg vi ble ferska, men det var bare de andre som fikk konsekvenser og straff. Men skikkelig full.. må vel ha vært når jeg var rundt 15-16 år. Sex hadde jeg også første gang 15 år. Sist jeg drakk ordentlig og var skikkelig på flaska var 1 år siden, så jeg gjør drikekr ikke ofte og jeg fester ikke noe særlig lengre :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konstatert to ting. Jeg var tydeligvis et snillt barn, og jeg må tydeligvis ha "sexpraten" med 13åringen og spørre om hun trenger p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig sexdebut hos jenter kan ofte tilbakevises til et anstrengt og kaldt forhold til far. Nå skal jeg ikke ta alle under en kam, langt derifra. Jeg tenker bare at jeg vil at mine barn skal ha en far som viser de masse kjærlighet og trygghet så de slipper å søke mannlig annerkjennelse hos alle andre. Det handler selvfølgelig ikke om seksuell kjærlighet fra far. Det har en betydning hvilket forhold jenter har til sin far, for hvor mye de trekker til seg annerkjennelse fra gutter. Tror kanskje mye av den tidlige seksuelle debuten kommer av usikre jenter som gjør alt for annerkjennelse. Drikkingen kommer vel kanskje av litt "press". Ingen vil være kjipe liksom.

Jeg startet tidlig selv jeg. Var i ungdomsskolealder for begge deler, og jeg angrer aller aller mest på den seksuelle debuten... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 17 og har ikke debutert seksuelt, mulig det skjer i løpet av det kommende året. Det vet man jo aldri. Er glad jeg ikke har debutert tidligere, føler altfor mange debuterer for tidlig, men for all del. Er de klare for det så er de klare for det, spørs hva de synst om det når de blir eldre.

Ang alkohol fikk jeg smake når jeg var 10 tror jeg, ØL. Nasty saker må jeg si. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske sent ute med både alkohol og sex... Første gang jeg var på en ordentlig fest var jeg 18,5 år og drakk vel kanskje bare et par Smirnoff i løpet av hele kvelden! :rolleyes2: Første gang full som 19-åring og hadde sex for første gang et halvt år senere. Muligheten til sex hadde bydd seg flere ganger før den tid, men jeg ville vente på "den rette".

Følte meg ganske unormal på den tiden, ettersom "alle andre" debuterte MYE tidligere, men angrer ikke et sekund i dag, på at jeg lot det vente til det føltes riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg drakk alkohol var jeg vel 15 tror jeg... Første gang jeg var totalt dritings var på tiendeklasse avslutningsfesten. Da var jeg vel 16, tror jeg... Husker merkverdig mye av festen fortsatt, men var langt, langt fra edru. Er ikke veldig glad i å drikke meg innmari drita lenger, men har ingenting i mot å ta ett par øl i gode lag.

Sex-debuten var i en alder av 16, og selvom den "utvalgte" viste seg å være en gigantisk idiot har jeg faktisk aldri angret.

Når det gjelder begge deler må jeg nok takke min kjære mamma for at ingen av erfaringene ble innmari dumme. Hun har alltid vært veldig åpen og enkel å prate med om alle deler av livet. Har aldri følt at jeg har vært nødt til å skjule noe som helst for mamma (pappa er en annen historie) og det har jeg alltid satt stor pris på. F.eks. hadde jeg selvsagt lovet henne å ikke drikke på tiendeklassefesten, men vel, når jeg kom hjem lettere bedugget, i ett kjempe(!) godt og veldig unnskyldende humør fikk jeg ikke kjeft eller noe sånt, hun bare smålo, ga meg noen brødskiver, vann og fikk meg i seng... Blir fortsatt mobbet for det der forøvrig. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk virkelig at de er sene/trege når de debuterer seksuelt som 16-19-åringer? Begynner man å krysse 25 kan man snakke om det, men jeg ser da virkelig ikke poenget i å ha sex så snart det blir lovlig... :rolleyes2: (selv om folk har ulike grunner, for all del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man overhører enkelte samtaler mellom "fjortiser" idag, så er jeg faktisk overrasket over hvor seksuelt aktive de er allere de i 13-15 års alderen. En del jenter har hatt et tosifret antall partnere, og flere har faktisk rukket å pådra seg kjønnssykdommer.

Da jeg var ung (starter å bli litt lenge siden), så hadde vi et fåtalls personer som debuterte seksuelt på uskolen. Og ei jente som hadde flere partnere over kort tid (en del av guttene i klassen hennes debuterte med henne...). De fleste startet med slike aktiviteter på vgs. Og mange ikke før de siste årene. Så det virker som om alderen går nedover. Ingen av mine klassekamerater debuterte som 13 åringer faktisk. Mange syntes da 16 var tidlig...

Alkohol starter man ofte tidligere med. Jeg har alltid fått smake alkohol hjemme, i starten å bare dyppe fingeren en gang i et glass (da var jeg vel 7-8 år), og jeg var vel 14 år første gang jeg fikk et glass vin til maten. Det har alltid blitt omsatt lite alkohol i vårt hjem, og det har vært type "kose seg til maten" opplegg. Det har aldri vært noe "forbudent opplegg", "voksen brus" eller slikt. Jeg var vel 16 år første gang i 1994 (OL var da, så husker det godt. :rolleyes2: ), men det gikk mange år til neste gang. Og etter en liten periode på knappet 2 år med festing, så er det betraktelig lite alkoholkonsum her. Full var jeg vel sist for 2 år siden eller noe.... :jump: Det er bare så utrolig bortkasta bruk av frihelger.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte med at foreldrene mine lovet å betale for bil lappen dersom jeg ikke drakk eller røykte før jeg var 18.

Åh måtte mine barn å ha slik respekt for en slik avtale. Jeg hadde den avtalen med mine stebarn, men de datt igjennom og klarte det ikke. De ble litt lange i maska når de lurte på om vi kunne betale for lappen deres. Næh, dere hadde sjangsen, dere drakk dere så drita at stemor måtte hente og beskytte mot eitranes forbanna pappa, så lappen vinket dere farvel til sammen med at spyet ble trukket ned i do.

Jeg har konstatert to ting. Jeg var tydeligvis et snillt barn, og jeg må tydeligvis ha "sexpraten" med 13åringen og spørre om hun trenger p-piller.

Jeg blir litt skremt jeg... min lille søte gutt er jo snart 13 han :rolleyes2: Han er jo bare liten ennå! Vi har hatt praten da heldigvis.

Jeg debuterte seksuelt når jeg var ca 19, og drakk første gang når jeg var ca 15 (tror jeg) Jeg drakk frem til jeg var 27 og da var det bråslutt. Nå rører jeg sjeldent alkohol og kommer aldri mer til å bli full igjen!

Rak: Det står respekt av at du ikke drikker deg full!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...