Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig! Valp etter over ett års prat og planlegging

studenten

Recommended Posts

Skrevet

Må bare spre gleden over å endelig være i påvente av valp, (etter min mening) verdens nydeligste Berner Sennen hann. :ahappy:

Navn er klart, utstyrshandelen har så vidt startet og det eneste jeg klarer å tenke på i måneden vi venter, er å få den lille i hus.

Noen som har vært førstegangseiere av Bernervalp og som fikk noen spesielle overraskelser da valpen var kommet i hus? Noe en bør være spesielt obs på? (Tenker ikke på dette med ledninger og biting i møbler og slikt)

Hilsen en som er i syvende himmel :ahappy:

Skrevet

Gratulerer!

Hvor er valpen din fra? :ahappy: Du må nok svare på det før eller siden uansett, siden vi har noen bernerentusiaster her inne :ahappy:

Valpen er fra Triomar Kennel i Sarpsborg. En super dame med nydelige hunder :-)

Skrevet

Gratulerer! :ahappy: Det blir nok kjempemorro! Og det er jo så morro å kjøpe inn alt man trenger! =)Hjelper litt på ventetiden det :ahappy:

Skrevet

Gratulerer! Håper du blir aktiv på sonen sånn at jeg kan avstandsbeundre valpisen litt :ahappy:

Skrevet

Gratulerer! Jeg føler med deg i ventetiden. Jeg har litt i underkant av tre uker igjen å vente på valpen min. Og det går fryktelig sakte... :ahappy: Gleder meg til å se bilder, berner valper (og voksne) er virkelig helt supernydelige :ahappy:

Skrevet

Gratulerer! Jeg føler med deg i ventetiden. Jeg har litt i underkant av tre uker igjen å vente på valpen min. Og det går fryktelig sakte... :P Gleder meg til å se bilder, berner valper (og voksne) er virkelig helt supernydelige :D

Ja det er veldig rart - en ting var planleggingen og så avtalen om å komme for å se på valpene, men det ok liksom helt av da jeg fikk se den vi skal ha. Han er top-of-mind hver dag :P Rart at det går an å være en så stor hjerteknuser fra starten av.

Tenker jeg skal legge ut bilder når vi får ham hjem. :P

Ellers takk for alle gratulasjoner :P:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det viktige her er ikke ditt hjerte, for det skinner igjennom. Tror rasen du velger er viktig. Det er viktig å velge rett hund til jobben, og omvendt. Jobben kan være lange turer, sofakos, eller totalt kaos. Jeg fikk en portugisisk vann hund som valp. Gleden var stor, helt til den gikk nesten berserk ved 7 måneders alder. Hørte ikke etter lenger, dro i båndet, spiste alt, inkludert steiner og pinner. Det er tross alt forskjell på og tygge å spise pinner. Nå, etter at jeg leste meg opp og fulgte rådende, så jeg problemet i et annet lys, og fikk en god respons hos hunden.  
    • Ja, valpeshow har vel "alltid" vært uoffisielt. Om det er flere enn for to år siden, kanskje klubbene begynner å komme seg igjen etter pandemien?
    • Det er ikke så mange store uoffisielle utstillinger.  Det er mange uoff. Valpeshow hvor junior og veteraner også kan delta. Disse blir  ikke registrert noen steder og det deles ikke ut cert. Har ingenting med mange uregistrerte hunder å gjøre. 
    • Hvor finner du uoffisielle utstillinger? Jeg antar det kan ha noe med mengden uregistrerte hunder å gjøre, uten at jeg vet noe mer om det.
    • Hvorfor er det så mange uoffisielle utstillinger nå enn for ca to år siden? Gjelder ingenting når det er uoffisielt? Blir det det samme som valpeshow da for voksne hunder?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...