Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeførervest

Guest LXT

Recommended Posts

Skrevet

Jeg synes jeg har så liten plass i lommer på jakke/bukse når jeg trener, og lurer på om det hadde vært kjekt med en hundeførervest. Har dere en vest dere er fornøyd med som dere kan anbefale? Er Canis sin ok? Har sett at det finnes flere typer, og da vet jeg plutselig ikke helt hvem jeg skal velge...

Jeg liker å prøve før jeg kjøper, men jeg har ikke sett noen i butikker ennå, så det ser ut til at jeg må ta en sjanse og bestille over nett. Det går vel an å returnere hvis strl ikke passer og.

Anbefalinger, meninger?

:blink:

Skrevet

Jeg kjøpte verktøys/snekkerbelte på Clas Ohlson for en snau hundrings jeg. Mye billigere, og man slipper å tenke på hvilke klær man skal ha under, eller at det blir for varmt. :blink: De har snekkervester også, for de mer kresne. :P

Skrevet

Jeg kjøpte verktøys/snekkerbelte på Clas Ohlson for en snau hundrings jeg. Mye billigere, og man slipper å tenke på hvilke klær man skal ha under, eller at det blir for varmt. :blink: De har snekkervester også, for de mer kresne. :P

Ah, det var lurt! Det skal jeg ta en kikk på :jump:

Skrevet

Euro Jo selger gode vester, og de jeg har sett fra "Viking Dogwear" virker som er nesten identiske (men aner ikke hvem som selger det merket, så om noen veit det, så rop ut). Euro Jo sine koster litt da, men det er god kvalitet og fungerer både vinter og sommerstid. Jeg har hatt min i 3 år nå trur jeg, har skifta glidelås på den en gang og vasket den utallige ganger, og den holder enda form og farge og bærer ikke spesielt preg av mye bruk.

Gappayvestene har jeg ikke vært like fornøyd med, siden jeg synes de blir klamme om sommeren og stive om vinteren. Elers selger Bende vest og, men den har jeg aldri prøvd selv.

De vestene med ballutløser trur jeg man må se an hunden før man bruker penger på noe slikt noe. På mine hunder nytter den ikke, siden de følger med på handa mi i stede for å se når jeg drar i snora. :blink:

Skrevet

Euro Jo selger gode vester, og de jeg har sett fra "Viking Dogwear" virker som er nesten identiske (men aner ikke hvem som selger det merket, så om noen veit det, så rop ut). Euro Jo sine koster litt da, men det er god kvalitet og fungerer både vinter og sommerstid. Jeg har hatt min i 3 år nå trur jeg, har skifta glidelås på den en gang og vasket den utallige ganger, og den holder enda form og farge og bærer ikke spesielt preg av mye bruk.

Gappayvestene har jeg ikke vært like fornøyd med, siden jeg synes de blir klamme om sommeren og stive om vinteren. Elers selger Bende vest og, men den har jeg aldri prøvd selv.

De vestene med ballutløser trur jeg man må se an hunden før man bruker penger på noe slikt noe. På mine hunder nytter den ikke, siden de følger med på handa mi i stede for å se når jeg drar i snora. :blink:

Supert! Euro Jo så fin ut den, på nett. Det står ingen info om den da. Hadde vært kjekt med litt mer bilder/beskrivelse av lommer osv. Men siden du er så fornøyd som du er, så hjelper det meg :P

Skrevet

Supert! Euro Jo så fin ut den, på nett. Det står ingen info om den da. Hadde vært kjekt med litt mer bilder/beskrivelse av lommer osv. Men siden du er så fornøyd som du er, så hjelper det meg :blink:

Den har 6 lommer. Den på ryggen er delt i to, og går ikke tvers igjennom som på Gappayvesten. Ellers er de store og romslige. Minuset med lommene på brystet, er at glidelåsen går "feil vei", slik at du lukker den nedover (virker ulogisk, men man blir vant til de). Ellers er de lette å komme ned i, og man får plass til det man trenger i de. :P

Jeg synes også den henger penere på folk også, enn Gappay, for å dra inn litt forfengelighet også. :jump:

Skrevet

Den har 6 lommer. Den på ryggen er delt i to, og går ikke tvers igjennom som på Gappayvesten. Ellers er de store og romslige. Minuset med lommene på brystet, er at glidelåsen går "feil vei", slik at du lukker den nedover (virker ulogisk, men man blir vant til de). Ellers er de lette å komme ned i, og man får plass til det man trenger i de. :blink:

Jeg synes også den henger penere på folk også, enn Gappay, for å dra inn litt forfengelighet også. :P

Yey! Høres supert ut. Nå klør det i shoppe-fingern :jump:

Skrevet

Yey! Høres supert ut. Nå klør det i shoppe-fingern :blink:

Skjønner det godt. :P Trur ikke du blir misfornøyd med den. Jeg har ikke angret kjøpet, og bruker bare Gappayvestene når den andre er til vask eller noe...

Men det kan være greit å smøre litt olje på glidelåsene av og til (i følge damen som skiftet glidelås på min). Siden de brukes og belastes mye...

Skrevet

Uuuuh! Perfekt tråd, siden jeg leter etter vest selv :blink:

Noen som har en link til den Euro Jo? Jeg har kikket litt på Canis sin vest og syns den ser fin ut. Liker spesielt godt at det er en stoor lomme bak, sånn at man har plass til bitepølsa. Noen som har noen erfaringer med Canis sin? Er den varm om sommeren?

Ikke meningen å kuppe tråden altså :P Håper det går greit?

Skrevet

Jeg har en vest fra Berra som jeg er superfornøyd med. Enkel vest med store gode lommer forran og bak. Ikke foret, men er i samme stoffet som Euro jo og Viking sin.

Har også en fra Bende som jeg forsåvidt også er fornøyd med, minuset med den er at den er foret og blit litt klam på sommeren.

Til vinterbruk har jeg en belcandovest som jeg synes er helt grei.. Litt klumpete og litt små lommer, men ellers helt grei.. i alle fall til vinterbruk.

Skrevet

Euro Jo selger gode vester, og de jeg har sett fra "Viking Dogwear" virker som er nesten identiske (men aner ikke hvem som selger det merket, så om noen veit det, så rop ut).

Hvis det er Viking Dog sine vester du mener, så selges de gjennom Oslo hundeskole.. Oppdretteren min er visst daglig leder på Viking dog, så hvis du vil ha mail adressen hennes kan jeg sende den på PM :blink:

Skrevet

Jeg har en vest fra Berra som jeg er superfornøyd med. Enkel vest med store gode lommer forran og bak. Ikke foret, men er i samme stoffet som Euro jo og Viking sin.

Har også en fra Bende som jeg forsåvidt også er fornøyd med, minuset med den er at den er foret og blit litt klam på sommeren.

Til vinterbruk har jeg en belcandovest som jeg synes er helt grei.. Litt klumpete og litt små lommer, men ellers helt grei.. i alle fall til vinterbruk.

Har du en link til den Berra vesten? :blink:

Neal Wallis selger Euro Jo produkter: http://www.alphak9services.com/

Litt rotete side da...

Tusen takk :P Forferdelig rotete side ja!

Skrevet

Berra. Siden funket vist bare på finsk og tysk nå, men funket på engelsk for bare noen uker siden.

Edit:

Webshop :blink:

Tuuusen takk :P Men siden jeg ikke er så dreven på finsk, er det stor lomme bak på ryggen?

Skrevet

Oki nå er jeg dårlig til å klare å svare på flere på en gang her, prøvde mulitquote jeg, men det var visst ikke den heller.

Så sorry for rotete svar nå:

Marianne&Java: bare å kuppe! :blink:

Blondiemamma: har du pris? send meg gjerne mailadressen hennes så kan jeg høre med henne

Nirm: Jeg fant Euro Joe vest her: http://sportshund-norge.no/hundefoerervest-svart-small-p-54.html?osCsid=4875e0837e4b0a435fce19a9e9df726c (det er vel den samme?)

Skrevet

Nei, jeg trur det er en annen type...

Hm.. ok, da har jeg sett på feil :blink:

Skrevet

Tuuusen takk :blink: Men siden jeg ikke er så dreven på finsk, er det stor lomme bak på ryggen?

Denne har stor lomme bak på ryggen. Ganske lik Gappay og bende sine lommer bak, et stort rom.

Skrevet

Hvis det er Viking Dog sine vester du mener, så selges de gjennom Oslo hundeskole.. Oppdretteren min er visst daglig leder på Viking dog, så hvis du vil ha mail adressen hennes kan jeg sende den på PM :blink:

jeg er veldig fornøyd med den gjennom Oslo hundeskole. (altså oppdretteren din sin :P) Mange og store lommer. Mange av de andre vestene som har sånn "flapp" over lommene så det tar lengere tid å komme til godbiten.. Minner meg forresten at jeg må ordne glidlåsen til den.. :jump: (Jeg som har fått ødelagt den altså, ikke vesten sin skyld :wub:)

Skrevet

Jeg fikk min vest fra BT Dogsport igår, og er så langt kjempefornøyd :-)

Stor lomme på ryggen, avtagbar godbitlomme (kan vaskes alene), og flere gode lommer foran. I tillegg noen kroker til å feste forskjellig i (noe jeg savnet på mange av de andre jeg så på).

Finnes i 4 farger. Link

Skrevet

Stor lomme på ryggen, avtagbar godbitlomme (kan vaskes alene), og flere gode lommer foran. I tillegg noen kroker til å feste forskjellig i (noe jeg savnet på mange av de andre jeg så på).

Finnes i 4 farger. Link

Fyttikatta for en pris, sier jeg!

Skrevet

Fyttikatta for en pris, sier jeg!

Ja, heelt enig. Men det blir faktisk billigere i lengden, når man slipper å ødelegge alle jakkene med godbit-søl. Koster med nye jakker...

Skrevet

Jeg har tilgode å ødelegge en jakke på godbitsøl... Og man får mange gode jakker for 800 kr! For ikke å snakke om magevester og verktøysbelter. :ahappy:

Nei, blir nok ikke noe hundeførervest på meg.

Skrevet

Finnes i 4 farger. Link

Hvordan synes du den er i størrelsen? Er den spesielt stor/liten?

Edit: og hvor lang tid tok det fra du bestilte til du fikk den?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...