Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekvalitet på avatarer o.l


Recommended Posts

Jeg lastet nettopp opp et nytt personlig bilde som er 100 x 150 og 16,5 kB, men på forumet ble det plutselig forstørret til 111 x 167 og fikk veldig dålig kvalitet. :lol: Hva skjedde?

Jeg synes også at veldig mange av avatarene ser ut som de har fått dårligere bildekvalitet. La spesielt merke til 2ne sitt som har fått veldig utydelig skrift... Og mitt har også blitt mer "blasst", på en måte.

Men bildene i selve innleggene ser bildene helt fine ut.

Er det bare meg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart. Jeg hadde nemlig ikke slått på mulighet for større bilde for medlemmer. Kun for administratorer :lol:

Hvis du prøver igjen nå da?

Avatarene skal egentlig ikke ha blitt rørt... kun mulighet for og legge de ut større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet blir fortsatt forstørret litt når jeg laster det opp, og bildekvaliteten dårligere. :lol: Prøvde et annet bilde nå, men det ble like dårlig.

Kanskje avatarene lever sitt eget liv? :) Men er det ingen andre som ser forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget en ny avatar nå for å se tydeligere.

Før:

avatar.jpg

Etter:

raravatar.jpg

Det er 11 pixler høyere og bredere, og mer utydelig.

Samme med profilbildet. Det er større enn da jeg lastet det opp... Gå inn på profilen min, og deretter åpne bildet i et eget vindu i nettleseren, så ser du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at veldig mange av avatarene ser ut som de har fått dårligere bildekvalitet. La spesielt merke til 2ne sitt som har fått veldig utydelig skrift... Og mitt har også blitt mer "blasst", på en måte.

Min? Men jeg har jo ikke gjort noe med den, og den er så vidt jeg kan se like stor som den har pleid å være? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst surret litt. Avatarene har normal størrelse i innleggene, men når man er inne på avatarinnstillingene er i alle fall min litt større. Men det har jo ingenting å si. Men jeg mener fortsatt at profilbildet mitt er forstørret...

Min? Men jeg har jo ikke gjort noe med den, og den er så vidt jeg kan se like stor som den har pleid å være? :)

Men skrifta er jo så utydelig? Eller er det bare her?

Jaja, hvis det bare er hos meg det er rart så er det jo ikke noe å bry seg om. Kanskje jeg har smittet dataen min med noe. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...