Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekvalitet på avatarer o.l

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lastet nettopp opp et nytt personlig bilde som er 100 x 150 og 16,5 kB, men på forumet ble det plutselig forstørret til 111 x 167 og fikk veldig dålig kvalitet. :lol: Hva skjedde?

Jeg synes også at veldig mange av avatarene ser ut som de har fått dårligere bildekvalitet. La spesielt merke til 2ne sitt som har fått veldig utydelig skrift... Og mitt har også blitt mer "blasst", på en måte.

Men bildene i selve innleggene ser bildene helt fine ut.

Er det bare meg kanskje?

Skrevet

Det er ikke så rart. Jeg hadde nemlig ikke slått på mulighet for større bilde for medlemmer. Kun for administratorer :lol:

Hvis du prøver igjen nå da?

Avatarene skal egentlig ikke ha blitt rørt... kun mulighet for og legge de ut større.

Skrevet

Bildet blir fortsatt forstørret litt når jeg laster det opp, og bildekvaliteten dårligere. :lol: Prøvde et annet bilde nå, men det ble like dårlig.

Kanskje avatarene lever sitt eget liv? :) Men er det ingen andre som ser forskjell?

Skrevet

Har laget en ny avatar nå for å se tydeligere.

Før:

Etter:

raravatar.jpg

Det er 11 pixler høyere og bredere, og mer utydelig.

Samme med profilbildet. Det er større enn da jeg lastet det opp... Gå inn på profilen min, og deretter åpne bildet i et eget vindu i nettleseren, så ser du det.

Skrevet

Jeg synes også at veldig mange av avatarene ser ut som de har fått dårligere bildekvalitet. La spesielt merke til 2ne sitt som har fått veldig utydelig skrift... Og mitt har også blitt mer "blasst", på en måte.

Min? Men jeg har jo ikke gjort noe med den, og den er så vidt jeg kan se like stor som den har pleid å være? :lol:

Skrevet

Jeg har visst surret litt. Avatarene har normal størrelse i innleggene, men når man er inne på avatarinnstillingene er i alle fall min litt større. Men det har jo ingenting å si. Men jeg mener fortsatt at profilbildet mitt er forstørret...

Min? Men jeg har jo ikke gjort noe med den, og den er så vidt jeg kan se like stor som den har pleid å være? :)

Men skrifta er jo så utydelig? Eller er det bare her?

Jaja, hvis det bare er hos meg det er rart så er det jo ikke noe å bry seg om. Kanskje jeg har smittet dataen min med noe. :lol:

Skrevet

Men skrifta er jo så utydelig? Eller er det bare her?

hehe - Nei, skrifta har alltid vært utydelig, den tålte ikke å bli forminsket :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...