Gå til innhold
Hundesonen.no

hundebånd (tips)


Recommended Posts

Hallo i luken!

Er det noen som har en viss aning om hva slags hundebånd som er best, kvalitetsmessig og ordtaket "mye for pengene" ??

Det koster jo flesk, så vil ikke legge alt for mye penger i det heller.

Har søkt etter tråder, men ettersom hundebånd "oppdaterer" seg hele tiden, så spør jeg igjen!

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du med hundebånd mener helt vanlig kobbel, så er vel ikke det hverken særlig dyrt eller noe som oppdaterer seg hele tiden? Bruker for tiden mest et 2 m langt nylonkobbel som kostet under 100-lappen. Bruker i tillegg en kobbelforlenger for å få lengst mulig bånd på daffeturer, og så kan det være greit å ha et kortere til trening, når man skal gå i sentrum e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittbåndene mine er kjøpt på matbutikken på Nordby (Sverige), og koster hele 40 SEK. God kvalitet, de er vel 1.5-2 meter lange og billige. Vanlige stoffbånd (jeg liker ikke lær). Da slipper jeg å være hysterisk om det skjer noe med de. Billig å erstatte... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker leietau til hest jeg,gode å holde i og tåler "alt".Kjøpte dem billig på Jarlsberg travbane tror jeg det var.

Til trening har jeg noen korte stoffbånd,restesalg på en utstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittbåndet mitt er et smalt lærbånd på 180cm, med ringer i hver ende og på midten. Passe langt på vanlig tur, og når vi synes båndet skal være kortere er det veldig enkelt å korte det inn med en tredjedel eller halve lengden. Kjøpte det på dyrebutikk, tror det kosta et sted mellom 200 og 250kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sånne kjipe nylon leiebånd - kjøpt i Sverige eller på en utstilling for langt under 100-lappen. Mine går i arv fra hund til hund, så noen er vel i alle fall et par ti-år gamle..

Halsbånd: litt "morsommere", men ikke spes. dyre. Kjøpt på svenske bc.klubben - halvstrup, brede og "polstret", en m/hundens navn på, de tre andre med annen tekst og/eller mønster.

Colour-coordinated of course - rød til tispen, sort til den sorte hannen min, blått til den blå og brunt til den brune..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i bånd jeg liker å holde i, så alt fra nylon til godt lær. Meste kjøpt når jeg har kommet over tilbud på utstillinger og liknende.

Halsbåndene mine blir jo aldri ødelagt, og ikke koster de fleste halsbåndene mine veldig mye heller. Her også alt fra nylon til lær.

(nesten) Alle mine bånd varer "evig". Mens bånd brukt av andre (lik kvalitet), blir ødelagt med en gang. Nå har jeg ikke hunder som biter i båndene, eller lar bånd slepes etter hundene på hardt underlag, så det er nok noe av grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo alt av alt når det gjelder halsbånd og kobbel.

Nå har jeg gått til investering av et rundt lærhalsbånd, da dette sliter ekstremt lite på pelsen. Og av min erfaring holder lær ut ihvertfall et hundeliv, det blir bare penere med alderen. Det er heller ikke mye vedlikehold som skal til :D

Ellers så har jeg jo noen nylonbånd, og ikke noe å klage på halvstrup fra Hurtta eller andre bånd. Kun at de blir seende mye mer skitne ut.

Det samme gjelder for kobbel, bruker omtrent kun lær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er ute etter skinnbånd i utrolig bra kvalitet så er det hos;www.kenjan.dk eller www.tjenestehund.no er samme båndene i forskjellig lengder.

Jeg har jo det meste av bånd/halsbånd og har aldri sett noe så bra kvalitet på skinnbånd før.Myke og gode holde i også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens, men jeg tenkte på et turbånd generelt, med halsbånd og "tau/strikk" :lol: det koster jo fort noen hundringser. eller, er jeg på villspor?

Er litt usikker på hva du mener..? Mener du elastisk kobbel? Det bør du i hvert fall ikke bruke i kombo med halsbånd, men med sele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss bruker disse båndene på tur også. Alt kommer jo til smak, behag og lommebok. Jeg har eks aldri strikk i mine bånd, men går heller med Baggen belte og sele om vi skal ha lengre båndturer (der sitter elastisiteten i beltet og ikke båndet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mykt lærbånd på 180cm :D Liker det båndet veldig godt og har kjøpt noe liknende til min neste valp også :)

Har et bånd med strikk som jeg bruker når hun har sele og jeg belte, så vi skal slippe rykk og napp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss bruker disse båndene på tur også. Alt kommer jo til smak, behag og lommebok. Jeg har eks aldri strikk i mine bånd, men går heller med Baggen belte og sele om vi skal ha lengre båndturer (der sitter elastisiteten i beltet og ikke båndet).

Samme her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Snusern så sverger jeg til Kenjan sine lærbånd (tjenestehund.no) - handla før de bytta eier jeg da - så betalte betraktelig mindre for dem, har ei lang rett line på 2,5 meter og ei med kroker og ringer som er like lang.

Til basselusken bruker jeg foreløpig et bånd fra cleanrun som jeg hadde tenkt å ha som drakampbånd til Kahlo, men kroken er altfor liten, så jeg er redd det ikke tåler henne. Passer utmerket til Kasko. :lol: Lett i vekt og behagelig å holde i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...