Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra tur med My


Aussieglis

Recommended Posts

4568996470_ca95843ff7.jpg

Det går mot vår i nord-norge også :D

4568996666_0369a194aa.jpg

My er glad og fornøyd som vanlig og går på siden min og venter på å bli sluppet løs

4568359403_2c443eee44.jpg

"Fri!"

4568997882_de94e6fb64.jpg

Det er viktig å få løpe litt med ballen sin også, så det må det settes av tid til...

4568998124_542c9feb23.jpg

Fnis

4568360785_2b2fc0e3be.jpg

Drakamp er alltid like skøy

4568360967_110d38b0fc.jpg

Så da tar man på seg gale-trynet

4568998650_691e3d0047.jpg

"Du går såå sakte!"

4568361679_e77633cb1d.jpg

*står som ei ku* "Seee så fin æ e!"

4568361961_ff7e627100.jpg

Den er jo ikke akkurat stygg da :D

4568362327_de90e24eaa.jpg

Luske rundt på traktoregg

4568999978_8388cbfb09.jpg

Hoppe rundt på traktoregg :D

4568362687_bd6075b3a4.jpg

4569000562_29fbbf36b5.jpg

Vel :D

4568363289_5a24936932.jpg

"Va æ flink?"

4569001140_0a54e25b71.jpg

4568363977_9e9d0d799b.jpg

4569001686_7eccb99e1d.jpg

Jeg tror det var her My oppdaget at hun 1) mistet ballen sin og 2) faktisk måtte svømme i den iskalde elva for å hente den :D

4569002070_27d6f48b4e.jpg

Ballen kom trygt i land...

4569002352_8fe109eea7.jpg

Men bare siden den har en veldig målrettet hund som eier :)

4568365191_a6c3fc34ff.jpg

4568365765_0efd206f17.jpg

4568366313_fc4d8af0e3.jpg

Slik rister man av seg en hel elv, hilsen My

4568366477_35d76e12e8.jpg

På tur hjem er man skitten og fornøyd

Flere bilder og i større (bedre) versjon kan ses i galleriet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige bilder :D My er skikkelig vakker! Hadde vært kjekt å se henne ved siden av noe slik at vi kan se hvor liten hun er :) En fyrstikk eske :lol:

My + fyrstikkeske = fyrstikkeske og fyrstikker over hele stuegulvet vil jeg tro :P Og hun er jo ikke SÅ lita at hun fortjener å bli sammenlignet med en fyrstikkeske?? Emma hadde det kanskje gått med, men My? :D

Men siden du spurte...

Her er My i lek sammen med en papillon hanhund som heter Diezel:

3575084276_749e0e27ae.jpg

3574215237_11e0633c44.jpg

Her er My i lek med papillon-Diezel og Emma:

3575023108_fbd7d5be8c.jpg

Her er My og en aussietispe hun har kjent siden hun var liten:

3574267159_653a265c22.jpg

My som løper omkapp med dverg pinscher:

3665094621_042326b885.jpg

Emma og My:

4339938663_b7ec6312af_o.jpg

Ble du klokere nå? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige bilder :D My er skikkelig vakker! Hadde vært kjekt å se henne ved siden av noe slik at vi kan se hvor liten hun er :) En fyrstikk eske :lol:

My + fyrstikkeske = fyrstikkeske og fyrstikker over hele stuegulvet vil jeg tro :P Og hun er jo ikke SÅ lita at hun fortjener å bli sammenlignet med en fyrstikkeske?? Emma hadde det kanskje gått med, men My? :D

Men siden du spurte...

Her er My i lek sammen med en papillon hanhund som heter Diezel:

3575084276_749e0e27ae.jpg

3574215237_11e0633c44.jpg

Her er My i lek med papillon-Diezel og Emma:

3575023108_fbd7d5be8c.jpg

Her er My og en aussietispe hun har kjent siden hun var liten:

3574267159_653a265c22.jpg

My som løper omkapp med dverg pinscher:

3665094621_042326b885.jpg

Emma og My:

4339938663_b7ec6312af_o.jpg

Ble du klokere nå? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My + fyrstikkeske = fyrstikkeske og fyrstikker over hele stuegulvet vil jeg tro :lol: Og hun er jo ikke SÅ lita at hun fortjener å bli sammenlignet med en fyrstikkeske?? Emma hadde det kanskje gått med, men My? :lol

Ble du klokere nå? :)

Haha :D Hun var jo faktisk veldig liten! Den dverg pincheren så jo nesten stor ut! Samme med papillonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :lol: skal bli godt når det blir litt mer grønt så kulissene blir litt penere! Her er de også brungråe, og til dels hvite :)

Men, My er da ikke noe liten tispe, hun er jo godt over "minimumsmålet" for aussien. Og den aussietispen hun ble sammenlignet med er vel heller i det høyre sjiktet, om ikke over "maksgrensen" for aussietisper? Min frøken er vel ca like stor som My vil jeg tippe :D

Uansett er hun nå en passelig størrelse for seg selv! :D

Edit; altså.. missforstå meg rett her; i forhold til mange av tispene i Norge i dag er nok My (og Lir) liten, men i forhold til å være aussie er de ikke små, de er begge godt over grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mange svar det var kommet siden sist jeg var innom :D Koselig! :P

Haha :D Hun var jo faktisk veldig liten! Den dverg pincheren så jo nesten stor ut! Samme med papillonen.

Ikke veldig liten, men liten og kompakt - og kanskje litt mindre enn de fleste aussier man møter på rundt om lengre sør i landet, men som Mailin sier så er hun innen standaren :) Selv syns jeg det er litt synd at folk flest tror aussien "skal" være stor og klumpete, og at en aussiekropp blir for "tung" for agility f.eks.

Hun ser så utrolig søt ut :D

Takk! :D Hun er veldig søt!

Fine My :) Størrelse spiller vel ingen rolle når man har en så nydelig og målbevisst hund vel? Synes det var veldig modig av henne å svømme ut for å redde ballen :D

Målbevist var et godt ordvalg for å beskrive My :D Jeg var redd hun skulle bli skeptisk til vann da hun ramla nedi med hele kroppen og hodet da hun var liten valp, men hun svømmer etter alt som ramler uti vannet enten det er ballen hennes eller en pinne som jeg kaster. Veldig greit for det er så god trim å svømme! Om ikke lenge kan vi bruke samme elva som på bildet til å trimme i, for den har akkurat passe strøm og er akkurat passe dyp til at My kan svømme i den og få litt motsand mens hun svømmer. ;)

Søteste My! Jeg vet jeg har spurt før, og jeg vet jeg har fått svar før, men teflonhjernen min er helt i orden. (altså, teflondelen). Hvor høy er hun igjen?

Teflonhjerne er mellomnavnet mitt :P My er rett under 48cm høy (+/- da jeg er langt ifra verdensmester med målebånd :P)

Er hun SÅ liten? :D Synes å huske hun ikke var så liten da vi møtte dere, men da var hun kanskje valp? Flere med teflonhjerne her...

My var jo bare lille fleece-dåtten når vi møtte dere utenfor SAS :P Hun har vokst masse siden da! Du får jo hilse på henne nå i sommer også hvis du ikke stikker fra byen når vi kommer oppover :P

Fine bilder :P skal bli godt når det blir litt mer grønt så kulissene blir litt penere! Her er de også brungråe, og til dels hvite ;)

Men, My er da ikke noe liten tispe, hun er jo godt over "minimumsmålet" for aussien. Og den aussietispen hun ble sammenlignet med er vel heller i det høyre sjiktet, om ikke over "maksgrensen" for aussietisper? Min frøken er vel ca like stor som My vil jeg tippe :P

Uansett er hun nå en passelig størrelse for seg selv! :D

Edit; altså.. missforstå meg rett her; i forhold til mange av tispene i Norge i dag er nok My (og Lir) liten, men i forhold til å være aussie er de ikke små, de er begge godt over grensa.

Jaa, det er så deilig at det går mot vår! Nå begynner det å spire grønt gress utenfor i hagen, og krokkisene spretter opp om kapp med hestehoven. :P Er mange hvite flekker rundt om her og hvor sola ikke kommer ordentlig til... Og imorges snødde det, men det smeltet til klokka ble 12 heldigvis.

Ja, My (og Lira) er vel nesten 2cm og 1kg over "minimumsmålet" for aussien :) Jeg vet ikke hvor høy/stor Embla er, men jeg tror ikke hun er over maks på noe vis. Hun er kanskje ganske høy, men hun er ikke veldig tung tror jeg. :) Jeg syns Lira og My går foran med et godt eksempel faktisk :D Man må ikke være stor, tung og klumpete for å være en aussie!

Selv kunne jeg tenkt meg en aussie som hadde vært et hakk mindre enn My igjen - fordi det er så praktisk med en såppass mellomstor/liten hund. Men størrelsen har egentlig veldig lite å si, det er jo det som er inni pakken som er viktigst - ikke pappeska i seg selv :(

Nydelige bilder! :lol: Bruker du "Auto" eller stiller du inn kameraet ditt i en spesiell modus selv? Prøver å lære litt :D Elsker forresten di bildene der hun hopper rundt på traktoregg :P

Jeg bruker manuelle innstillinger, har ikke "auto" på kameraet mitt faktisk :P På disse bildene brukte jeg ISO 200-800 og blender på 2.5-4 og stilte inn lukkerhastigheten etter lysforholdene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte bilder! som alltid :jump: Og hun er så cuuuuute!

Tror du hun ville turt å leke med Nitro? :blink: De fleste jeg har møtt har syns han har blitt i meste laget for dem (selv om de er sosiale fra før) Det krever sin dame å håndtrere denne karen :P Har hun lekt med så store hunder før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig liten, men liten og kompakt - og kanskje litt mindre enn de fleste aussier man møter på rundt om lengre sør i landet, men som Mailin sier så er hun innen standaren :blink: Selv syns jeg det er litt synd at folk flest tror aussien "skal" være stor og klumpete, og at en aussiekropp blir for "tung" for agility f.eks.

Nei nei, hun er ikke veldig liten, som i negativ liten, for liten. Posititiv liten. Søt og liten liksom :P

Men vil ikke en bordercollie slå Aussien i tempo? I forhold til hverandre, har ikke bordercollien en mer atletisk kropp for agility da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke en bordercollie slå Aussien i tempo? I forhold til hverandre, har ikke bordercollien en mer atletisk kropp for agility da?

My har lekt med noen border collies til nå, og hun har vært raskere enn dem eller like rask. Hun kjenner en liten BC tispe som er veldig lik henne selv bare i en mer langbeint versjon, og de var helt jemne i farta og lekte utrolig bra sammen siden de var så like ellers også. De var liksom på samme plan overalt :P

Men med tanke på agility tror jeg kanskje de fleste border collier har bedre fart jevnt over, da de kanskje virker til å ha bedre utholdenhet eller noe med de lange beina og den annerledes bygningen.

My har liksom farta i spurten - når hun virkelig spurter... Men når hun galloperer, eller bare "løper", så har hun ikke så høy fart (heldigvis)

Jeg tror muligens jeg hadde kommet til å måttet kjøre meg kraftig hvis My hadde skulle vært agilityhund siden hun er så liten og kjapp. Jeg hadde nok slitt med å henge med. Hun er neppe en god nybegynnerhund i agility :wub:

Så flotte bilder! som alltid :jump: Og hun er så cuuuuute!

Tror du hun ville turt å leke med Nitro? :wub: De fleste jeg har møtt har syns han har blitt i meste laget for dem (selv om de er sosiale fra før) Det krever sin dame å håndtrere denne karen :hug: Har hun lekt med så store hunder før?

Hun har lekt med svære schæfere, dobermanner(? wtf hvordan skrives det? :P ) og hun drar som en gal imot den store grand danois hannen som bor nedi gata her en plass og som vi går forbi på tur titt og stadig så jeg tror det hadde gått fint. :wub:

Jeg er forsiktig med hvem jeg lar My løpe med også, for hun blir fort for mye for mange hunder. Hun er utrolig leken og spretten og kan kanskje være for pågående for noen. Også løper hun så fort og har ingenting imot å takle en hund for å nå en pinne/ball/frisbee/whatever raskest osv. Hun mener jo ikke noe vondt med det, men det er jo ikke alle hunder som skjønner at hun bare leker. :wub: Det går bra i de fleste sammenhenger da, for hun har veldig godt språk, men noen hunder har tydelig vist at de føler seg utilpass og da får hun heller omgås dem i bånd.

Embla f.eks, en aussietispe vi går tur med av og til, er ikke verdens tøffeste hund og My overkjører henne titt og stadig. Kaster vi en frisbe og Embla faktisk kommer til den først for en gangs skyld (My er raskest) så napper My den ifra henne uten at hun sier et ord. My er også veldig hoppete og bumpete på henne når de først møtes (gjensynsglede) og da ser jeg at Embla blir litt sånn "æsj, ekkelt"

Tror egentlig det hadde gått veldig fint, for My begynner å bli såppass gammel i hodet sitt nå at hun tør å si ifra til andre hunder når de gjør noe med henne som hun ikke liker. Og hun hører på meg hvis jeg snakker til henne hvis hun gjør noe andre hunder ikke liker :wub: Også elsker hun jo å løpe fortfort, spesielt hvis hun har noe i munnen som hun kan late som den andre hunden har veldig lyst på :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...