Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater rakkestad 1mai

Kaja

Recommended Posts

Skrevet

Cosmo ble 2 beste hannhund på tross av idiotisk oppførsel i ringen, men fin kritikk!

4 mnd, vel plasserte ører, mørke øyne, tenner i felling, harmoniske vinkler fram og bak. VAKKER nakkebue , stram overlinje, god benstamme til størrelse. Beveger seg OK når han vil.

vårt første valpeshow :lol::lol:

Skrevet

Cosmo ble 2 beste hannhund på tross av idiotisk oppførsel i ringen, men fin kritikk!

4 mnd, vel plasserte ører, mørke øyne, tenner i felling, harmoniske vinkler fram og bak. VAKKER nakkebue , stram overlinje, god benstamme til størrelse. Beveger seg OK når han vil.

vårt første valpeshow :lol::lol:

Alle sonenhundene gjorde det bra som vanlig :lol:

Skrevet

Elvis ble BIM i dag med en super kritikk :D

4 mnd hannvalp av god størrelse, korrekt hodeform, mørke vakre øyne,velplasserte og bårne ører, korrekte rynker i pannen, korrekt bitt, men underkjeven ennå for smal, harmonisk vinklet foran og bak, beveger seg meget godt, meget god pelskvalitet, Velvist

bilder kommer senere i kveld

Skrevet

Aimee ble BIR valp i dag...:D

Kritikken kan dere se her:

5 1/2 måned, feminin tispe, uttrykket forstyrres noe, for løse nedre øyelokksrenner, kunne hatt noe mer parallelle linjer i hode, men hode har god lengde, god dybde i snuteparti, velansatte ører, kunne hatt noe mer øyenbrynsbuer, flott hals, meget godt vinklet fram og bak, meget god benstamme til størrelsen, beveger seg fritt, trivelig temperament.

Skrevet

Den hadde veldig pene bevegelser!:)

Og så kan jeg vel skryte litt av meg og pelsen, ble BIR og 1BIG:D

ÅÅÅHH var det du som hadde aussien :lol: Den var skikkelig fin :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...