Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåtthalsbånd av rav

Recommended Posts

Skrevet

Var det noen som brukte de flåtthalsbåndene av rav i fjor, og som var fornøyd? Og brukte du de i så fall alene, eller som tillegg til frontline e.l.?

og er det noen som har linken til hun som laget dem, finne den ikke jeg...

Skrevet

De jeg kjenner som har brukt det har hatt mindre flått enn uten.

Men de har fått Flått og det skal ikke mer enn en flått til som bærer smitte så er hunden syk.

Så de fleste jeg kjenner som satser på dette valgte itillegg bruke Frontline (som vist er den mildeste giften du kan gi, men det kan også komme Flått ved bruk av den. Jeg plukker mange Flått med bare Fronline når jeg var i ett befengt område).

Med den kombinasjonen har de fleste vært helt flått fri.

Hvor mye Flått en hund får kommer faktisk ann på hvilket område en hund lever i. Om jeg bare hadde holdt meg her jeg bor så hadde jeg antagelivis aldri trengt noe og kanskje bare fått 1-3 Flått iløpet av sesongen. Men beveger jeg meg andre steder så kan hundene får masse Flått.

Eks er Frontline brukt hjemme -ingen flått. Frontline (ny dyppet runde nr.2 for sesongen) bruke i Kil Sverige plukket 4-5 Flått hverdag i 5 dager...

Skrevet

Jeg brukte dette i fjor ( alene ) og var super fornøyd. Ingen flått - enda jeg var i Sverige hvor det kryr av flått flere helger. Andre som var med fikk flere flått mens jeg ingen.

Så jeg er super fornøyd. Nettopp kjøpt et nytt til yngste hunden også.

Det hadde ramlet av noen steiner på det jeg kjøpte i fjor, sendte i retur sammen med 40kr og fikk tilbake få dager etter.

Jeg har fuglehunder som løper mye gjennom kratt etc så at noen steiner ramler av må en kanskje regne med.

Ingen planer om å bruke noe annet i år heller så får vi se hvordan det går.

• 5 weeks later...
Skrevet

Tror jeg skal teste ut dette i år, fant en flått løpende rundt nakken til Tinka på telttur forrige helg, men vasket henne etter hjemkomst og da fant jeg ingenting :hmm: Og sjekker jo daglig over henne :blink:

Skrevet

Har aldri brukt noe mot flått jeg da det ser ut som de ikke liker hunden min så godt.Takk og pris!Men,tenkte bestille dette i morgen for det er jo ikke nå "farlig" bruke det og så er det jo kjempe fint :frantics:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...