Gå til innhold
Hundesonen.no

Dobbelutstillingen i Nesbyen

Sasha&Kiara

Recommended Posts

Fant akkurat ut dommeroppsettet til utstillingen, men kan ikke skjønne noe annet enn at de har gjort noen skrivefeil på dommerne.

For sånn det står nå så får Japansk Spisshunder samme dommer begge dager, og jeg kan da ikke skjønne at det skal stemme??

:blink:

Blir hvertfall Sasha sin andre utstilling som junior :lol: Så vi gleder oss masse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert bare en skrivefeil - men tips dem gjerne om det, så de får rettet det op før evt., annonsen går i trykken.

Vi har to nordiske dommere i år, og begge to er i alle fall meget hyggelige å stille for. Dette, i tillegg til at Nesbyen jo er en absolutt tradisjon å reise til - så selvsagt må man dit! Absolutt ett av årets høydepunkter.

Dommerlisten finnes i alle fall på terrierklubbens hjemmeside www.ntk.org - klikk på Årsplan...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist dit selv om jeg ikke har hatt noen å stille, jeg..

Et par år på rad, faktisk - med kjedelige dommere og hunder som ikke "trenger" noe. Vips = kose-tur, ikke noe stress med å holde hunder rene og pene, slappe av, luske runt på utst.området som man vil uten å måtte passe tiden, etc.

Merkelig, ja - men veldig hyggelig det også!

I år har jeg dog hunder som skal stilles, og da blir det i alle fall litt mere spennende!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert bare en skrivefeil - men tips dem gjerne om det, så de får rettet det op før evt., annonsen går i trykken.

Ja jeg tipset de om det og de ble veldig glad for det, hehe. Og fått beskjed om ny dommer :D

Men desverre var annonsen allerede gått i hundesport og terrierbladet visstnok.

Men nå får vi hvertfall 2 forskjellige dommere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort utstillingsområdet?

Setter man opp teltet på fredagen? Får man samme ring begge dager eller blir man nødt til og flytte rundt på det?

Hvor skal folket her bo?

:D :D

Første gang jeg skal på Nesbyen :D

Sasha skal stilles som junior for 2.gang i Nesbyen. Så vi er overspent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort utstillingsområdet?

Setter man opp teltet på fredagen? Får man samme ring begge dager eller blir man nødt til og flytte rundt på det?

Hvor skal folket her bo?

Utstillingsområdet er stort ja. Teltet kan man sette opp på fredag, men som regel må man bytte ring. Vi skal som vanlig bo i campingvogn inne på selve området. Dette er et av sommerens høydepunkter! Bare det å kjøre over Valdresflya er en stor opplevelse for oss som kommer herfra.

Symra får Arne Foss på lørdag og Ove Germundsson på søndag. Den første har vi ikke stilt for før men alltid håpet å få som dommer, den andre elsket Symra sist han dømte henne (den eneste som noensinne har kalt henne "en oerhört vacker hund"). Han ga henne hennes første cert. Mye har skjedd siden det, men det blir spennende likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et stort utst.område, og det er en evig "kamp" med teltene... Uvanlig mange som camper der - og de setter såklart opp sine telt nærmest FØR arrangøren har fått opp ringene sine.

Og nei - ikke samme ring begge dager. Dommerne skal jo ikke nødvndigvis dømme de samme rasene, så de alle fleste blir nok flyttet rundt. De største rasene (antallsmessig) får kanskje samme ring, men ikke regn med det.

Overnatting: campe inne på utst.området, evt. utenfor. I fjor var det rundt 100 camp'ere der - og det er myyye. Hvis okey vær er det fullt mulig å telte der også - det kan være riktig så vamt og godt der, man får tilgang til strøm og det er toaletter og dusj(er?) som er åpne døgnet rundt.

Det er også endel hoteller i nærheten hvis man kommer med bil og er litt "kjærbar". Det meste av rom helt i nærheten er nok opptatt allerede, men f.eks. på Gol er det nok fortsatt noe ledig.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo blir morro og flytte dette teltet rundt på lørdagen :D

Jeg har ingen intensjoner om og slå d sammen og sette det opp igjen i og med at jeg sliter med og få satt det opp :D Men er kanskje noen barmhjertige sjeler som vil hjelpe meg :D

Vi har bestilt på Pers vi :D Er lenge siden, siden vi ville være tidlig ute med og få ønsket sted, hehe. Og oppdretteren som har vært der ørten ganger før, bestilte også tidlig og ba oss om det samme, siden det visstnok blir en del folk :) Så vi har heldigvis fått den plassen vi ønsker, med middag og alt. Hehe :D

Nesbyen gleder jeg meg vanvittig til faktisk :D Vet ikke helt hvorfor men kan jo ha noe med at det skulle egentlig være vår første utstilling som junior. Også syns jeg dobbeltutstillingene er supre :D

Nå blir jo første junior utstilling uka før i Moss da, men blir fortsatt spennende i Nesbyen, siden det er visstnok en såpass stor utstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått samme dommer begge dager vi også såvidt jeg kan se. :D

Men jeg skal! :D Dette blir MEST sannsynlig Frida sin junior debut! Boris har friår tror jeg :D Vet jo aldri, hehe :D

Har 2-3 mopser med meg regner jeg med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ja jeg tipset de om det og de ble veldig glad for det, hehe. Og fått beskjed om ny dommer :D

Hvor tipser man? Er samme dommer på Hoffene også begge dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg sendte mail til bj.kristiansen@c2i.net

Ser det ikke er blitt retter opp i da men :D Hun sa det var feil da :D

Jeg sendte en mail og spurte for hoffene jeg. Vi kommer nok ikke til å dra dit, men muligens det kommer noen valpekjøpere fra oss dit i år :D

Tusen takk for mailadressen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal, fordi Arne Foss dømmer ene dagen! :lol:

Bare så synd at det kun er valpeshow på fredagen, sånn at jeg ikke får stilt Oliver for han. :)

Men jeg melder nok på Bella og skal også stille Fredrik og kanskje Eros.

Vi skal også på i campingvogn på utstillingsplassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi tar oss en tur for å titte litt.

Jeg har aldri kommet meg opp der med hund, men hører jo at jeg virkelig har gått glipp av noe :lol:

Det ER en litt "spesiell" utstilling, ja. Kanskje fordi så usedvanlig mange bor på stedet..? Det er så mye "liv og røre" på utst.området nærmest hele døgnet - og en veldig annerledes stemning enn på andre utstillinger.

Været pleier jo å være bra - "før i tiden" var det alltid hetebølge den helgen, men nå de siste årene har det vært helt okey sommervær der (men litt kaldt på kveldene/nettene).

Området er STORT, og det ligger rett ved hovedveien (rv 7?) som går til Gol, men bare 10 min. å gå så er man midt i sentrum og har flere restauranter å velge mellom.

"Kina''n ble jo landskjent i Orderudsaken - de brukte den som alibi for at de var på Nesbyen den helgen foreldrene ble drept... (Funket dårlig, da). Likevel er det vel BARE hundefolk som spiser der den helgen - så det ligger ofte hunder strødd under utebordene deres.

Og etter alle disse år - er det ikke merkelig at damen som driver stedet aldri blir bedre på å snakke norsk...??

De siste 3-4 årene har man fått sette opp vogner inne på selve markedsplassen (innenfor gjerdet).

Før det var det et mye, mye mer begrenset område man fikk campe på. Da endte det opp med at de mest innbitte camperne kom på onsdagen før utstillingen for å sikre seg plass!

Nå får man plass inne på området - bare man sørger for å komme inn før valpeshowet starter på fredag kveld (18.00). Det, og at folk får parkere litt "som de vil" gjør at stemningen blir fin rundt de som camper der også. INGEN liker noen som går rundt og leker politi bare fordi de har refleksvest og litt makt, liksom...

Men dobb.utst. Vålerbanen var også veldig bra i fjor, da...

Den kommer seg, og med noen flere år på baken vil de absolutt kunne nærme seg Nesbyen-tradisjonen. (Utrolig hva litt strøm og nattåpne toaletter gjør for stemingen, liksom...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Almgren S som dommer på Papillon ene dagen. Aldri hørt om før. Håpet på at vi også kunne fått Ove Gerdmundson :P

Men vi skal opp ihvertfall :blink: Tror jeg overnatter på tanten til mamma sitt hotell (enda ikke sjekket om det er greit :wub: jeg er for treig med slikt). Alltid like koselig der :jump: Og rett etterpå reiser jeg avgårde på NKKU hundeleir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...