Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Førde Brukshundsklubbs utstilling


Wildah

Recommended Posts

Skrevet

:icon_redface: Rina var på sin andre utstilling i Norge i dag, uten pels og høyløpsk, men fikk likevel Cert og BIR :innocent: Jeg er en ganske så fornøyd eier!

Også vet jeg om iallfall én til sonis som er kjempefornøyd med dagen :whistle:

Skrevet

Tuuuusen takk, dere :icon_redface: Jeg svever enda, hihi.

Cert og BIR tervueren ble Hnossa des Terres Bergers, hun ble også BIG4. Fineste Hnossa :innocent:

Må også få sagt at dommerne var utrolig trivelige. Ritva Raita stod og holdt og koste meg et par chi-valper, handlerne ble forvist litt, mens hun hadde en privat pratestund med de små. Og Zorica Salijevic gikk ut av ringen for å "stjele" med seg et par valper inn igjen i ringen.

Skrevet

Gjenstår og se om det blir gruppeplassering også da :blink:

Ja, vi venter spent! :lol: Vært en knall helg for Nordic Giant altså... To BIR valper og en BIM valp...:lol:

Skrevet

Tuuuusen takk, dere :lol: Jeg svever enda, hihi.

Cert og BIR tervueren ble Hnossa des Terres Bergers, hun ble også BIG4. Fineste Hnossa :lol:

Må også få sagt at dommerne var utrolig trivelige. Ritva Raita stod og holdt og koste meg et par chi-valper, handlerne ble forvist litt, mens hun hadde en privat pratestund med de små. Og Zorica Salijevic gikk ut av ringen for å "stjele" med seg et par valper inn igjen i ringen.

Gratulerer igjen, dere var kjempeflinke og hvor den jenten har utviklet seg! Og helt enig i at dommerne var fantastisk trivelige, syns det var generelt utrolig hyggelige folk der ute :blink: Gratulerer også til alle andre med knallresultater!

På Nemi ble det BIR valp og 2. BIG på debuten. Dommer Ritva Raita elsket henne og skrøt henne opp i skyene, og jeg er knallfornøyd med måten tøtten viste seg fram, og håndterte hele settingen på :)

Kritikk:

4 mnd. prop. valp med snygt hode, nette små ører, bra uttrykk og pigment. Velkroppad og vinklad. Veldig trivelig.

Og obligatorisk skrytebilde:

4551044824_c38ae3666b_o.jpg

Skrevet

Gratulerer igjen, dere var kjempeflinke og hvor den jenten har utviklet seg! Og helt enig i at dommerne var fantastisk trivelige, syns det var generelt utrolig hyggelige folk der ute :blink: Gratulerer også til alle andre med knallresultater!

På Nemi ble det BIR valp og 2. BIG på debuten. Dommer Ritva Raita elsket henne og skrøt henne opp i skyene, og jeg er knallfornøyd med måten tøtten viste seg fram, og håndterte hele settingen på :lol:

Kritikk:

4 mnd. prop. valp med snygt hode, nette små ører, bra uttrykk og pigment. Velkroppad og vinklad. Veldig trivelig.

Og obligatorisk skrytebilde:

4551044824_c38ae3666b_o.jpg

Stort grettis til Nemi :lol: Utrolig bra :) Så du gruppe 2 med valper også?? Hvem plasserte seg?

Skrevet

Gratulerer igjen, dere var kjempeflinke og hvor den jenten har utviklet seg! Og helt enig i at dommerne var fantastisk trivelige, syns det var generelt utrolig hyggelige folk der ute :blink: Gratulerer også til alle andre med knallresultater!

På Nemi ble det BIR valp og 2. BIG på debuten. Dommer Ritva Raita elsket henne og skrøt henne opp i skyene, og jeg er knallfornøyd med måten tøtten viste seg fram, og håndterte hele settingen på :lol:

Kritikk:

4 mnd. prop. valp med snygt hode, nette små ører, bra uttrykk og pigment. Velkroppad og vinklad. Veldig trivelig.

Og obligatorisk skrytebilde:

4551044824_c38ae3666b_o.jpg

Gratulerer!! Så morsomt! Også knall bra kritikk da...:lol:

Jeg er også nysgjerrig på hvem som plasserte seg i gruppe 2... Søsteren til Aimee er nemlig med...:)

Skrevet

Tusen takk! :blink:

Stort grettis til Nemi :lol: Utrolig bra :lol: Så du gruppe 2 med valper også?? Hvem plasserte seg?

Gratulerer! Så morsomt! Også knall bra kritikk da...:)

Jeg er også nysgjerrig på hvem som plasserte seg i gruppe 2... Søsteren til Aimee er nemlig med...:D

Beklager, jeg blir fryktelig virrete på utstillinger (nerver) så jeg fikk det ikke med meg. Jeg har kun noe fra valp i gruppe 5 siden en venn stilte der og ble 2. BIG med mittelspitz (jeg har forøvrig noen passe uskarpe bilder av dere fra grupperingen Sasha). Vinner av gruppe 5 valp ble pomme, 4. har jeg ikke. Fikk med meg noe fra gruppe 1 voksen siden det var venner med der: 4. terv (Hnossa som nevnt) 3. beardis (mangler navn) 2. pumi (Fre to's Lottas Æling) og 1. Briard ( N DK UCH Isfolket's Queen Mercedes)

Skrevet

Juhuuuu. Der kom du med resultatet på Nemi, så jeg får gratulert her også :lol: Flinkeste lille tøtten som fikk en knalldebut. Det skal bli så gøy å se hva hun vokser opp til, tror det blir mange, mange fantastiske resultater på den vakre jenten :blink:

Rinas kritikk:

Sterk og muskuløs, typisk hovud, sterk nakke, sterk over og underlinje, gode vinkl, bra pigm. og pelskvalitet. Excellent.

Skrevet

Juhuuuu. Der kom du med resultatet på Nemi, så jeg får gratulert her også :lol: Flinkeste lille tøtten som fikk en knalldebut. Det skal bli så gøy å se hva hun vokser opp til, tror det blir mange, mange fantastiske resultater på den vakre jenten :lol:

Rinas kritikk:

Sterk og muskuløs, typisk hovud, sterk nakke, sterk over og underlinje, gode vinkl, bra pigm. og pelskvalitet. Excellent.

Tusen takk snille du :blink::) Syns jo hun er ganske vakker selv, men så er det den objektiviteten da :D Nei, vi får satse på litt flere turer etter hvert med småpikene tenker jeg, så kanskje vi begge får jobbet litt med nervene begge to (ikke det at jeg så noe til dine inni ringen, dere er blitt flinke!)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...