Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Førde Brukshundsklubbs utstilling

Wildah

Recommended Posts

Skrevet

:icon_redface: Rina var på sin andre utstilling i Norge i dag, uten pels og høyløpsk, men fikk likevel Cert og BIR :innocent: Jeg er en ganske så fornøyd eier!

Også vet jeg om iallfall én til sonis som er kjempefornøyd med dagen :whistle:

Skrevet

Tuuuusen takk, dere :icon_redface: Jeg svever enda, hihi.

Cert og BIR tervueren ble Hnossa des Terres Bergers, hun ble også BIG4. Fineste Hnossa :innocent:

Må også få sagt at dommerne var utrolig trivelige. Ritva Raita stod og holdt og koste meg et par chi-valper, handlerne ble forvist litt, mens hun hadde en privat pratestund med de små. Og Zorica Salijevic gikk ut av ringen for å "stjele" med seg et par valper inn igjen i ringen.

Skrevet

Gjenstår og se om det blir gruppeplassering også da :blink:

Ja, vi venter spent! :lol: Vært en knall helg for Nordic Giant altså... To BIR valper og en BIM valp...:lol:

Skrevet

Tuuuusen takk, dere :lol: Jeg svever enda, hihi.

Cert og BIR tervueren ble Hnossa des Terres Bergers, hun ble også BIG4. Fineste Hnossa :lol:

Må også få sagt at dommerne var utrolig trivelige. Ritva Raita stod og holdt og koste meg et par chi-valper, handlerne ble forvist litt, mens hun hadde en privat pratestund med de små. Og Zorica Salijevic gikk ut av ringen for å "stjele" med seg et par valper inn igjen i ringen.

Gratulerer igjen, dere var kjempeflinke og hvor den jenten har utviklet seg! Og helt enig i at dommerne var fantastisk trivelige, syns det var generelt utrolig hyggelige folk der ute :blink: Gratulerer også til alle andre med knallresultater!

På Nemi ble det BIR valp og 2. BIG på debuten. Dommer Ritva Raita elsket henne og skrøt henne opp i skyene, og jeg er knallfornøyd med måten tøtten viste seg fram, og håndterte hele settingen på :)

Kritikk:

4 mnd. prop. valp med snygt hode, nette små ører, bra uttrykk og pigment. Velkroppad og vinklad. Veldig trivelig.

Og obligatorisk skrytebilde:

4551044824_c38ae3666b_o.jpg

Skrevet

Gratulerer igjen, dere var kjempeflinke og hvor den jenten har utviklet seg! Og helt enig i at dommerne var fantastisk trivelige, syns det var generelt utrolig hyggelige folk der ute :blink: Gratulerer også til alle andre med knallresultater!

På Nemi ble det BIR valp og 2. BIG på debuten. Dommer Ritva Raita elsket henne og skrøt henne opp i skyene, og jeg er knallfornøyd med måten tøtten viste seg fram, og håndterte hele settingen på :lol:

Kritikk:

4 mnd. prop. valp med snygt hode, nette små ører, bra uttrykk og pigment. Velkroppad og vinklad. Veldig trivelig.

Stort grettis til Nemi :lol: Utrolig bra :) Så du gruppe 2 med valper også?? Hvem plasserte seg?

Skrevet

På Nemi ble det BIR valp og 2. BIG på debuten. Dommer Ritva Raita elsket henne og skrøt henne opp i skyene, og jeg er knallfornøyd med måten tøtten viste seg fram, og håndterte hele settingen på :lol:

Kritikk:

Gratulerer!! Så morsomt! Også knall bra kritikk da...:lol:

Jeg er også nysgjerrig på hvem som plasserte seg i gruppe 2... Søsteren til Aimee er nemlig med...:)

Skrevet

Tusen takk! :blink:

Stort grettis til Nemi :lol: Utrolig bra :lol: Så du gruppe 2 med valper også?? Hvem plasserte seg?

Gratulerer! Så morsomt! Også knall bra kritikk da...:)

Jeg er også nysgjerrig på hvem som plasserte seg i gruppe 2... Søsteren til Aimee er nemlig med...:D

Beklager, jeg blir fryktelig virrete på utstillinger (nerver) så jeg fikk det ikke med meg. Jeg har kun noe fra valp i gruppe 5 siden en venn stilte der og ble 2. BIG med mittelspitz (jeg har forøvrig noen passe uskarpe bilder av dere fra grupperingen Sasha). Vinner av gruppe 5 valp ble pomme, 4. har jeg ikke. Fikk med meg noe fra gruppe 1 voksen siden det var venner med der: 4. terv (Hnossa som nevnt) 3. beardis (mangler navn) 2. pumi (Fre to's Lottas Æling) og 1. Briard ( N DK UCH Isfolket's Queen Mercedes)

Skrevet

Juhuuuu. Der kom du med resultatet på Nemi, så jeg får gratulert her også :lol: Flinkeste lille tøtten som fikk en knalldebut. Det skal bli så gøy å se hva hun vokser opp til, tror det blir mange, mange fantastiske resultater på den vakre jenten :blink:

Rinas kritikk:

Sterk og muskuløs, typisk hovud, sterk nakke, sterk over og underlinje, gode vinkl, bra pigm. og pelskvalitet. Excellent.

Skrevet

Juhuuuu. Der kom du med resultatet på Nemi, så jeg får gratulert her også :lol: Flinkeste lille tøtten som fikk en knalldebut. Det skal bli så gøy å se hva hun vokser opp til, tror det blir mange, mange fantastiske resultater på den vakre jenten :lol:

Rinas kritikk:

Sterk og muskuløs, typisk hovud, sterk nakke, sterk over og underlinje, gode vinkl, bra pigm. og pelskvalitet. Excellent.

Tusen takk snille du :blink::) Syns jo hun er ganske vakker selv, men så er det den objektiviteten da :D Nei, vi får satse på litt flere turer etter hvert med småpikene tenker jeg, så kanskje vi begge får jobbet litt med nervene begge to (ikke det at jeg så noe til dine inni ringen, dere er blitt flinke!)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...