Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Sunndalsøra


Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Flere som har stilt i dag?

Jeg er superfornøyd med dagen! :whistle:

Nellyvill's Bon Bon "Aslak", broren til Bella, hadde comeback i ringen etter 1,5-2 års utstillingspause. Endelig har han fått mer pels og kropp og har blitt skikkelig fin! Han vant åpenklassen på 6 stk. med ck og endte til slutt opp som 2bhk med cert. :icon_redface:

Nellyvill's Easy Joy "Dropse" ble beste tispe med sitt 9'ende cert og endte opp som BIM.

Broren hennes Nellyvill's Entertain You "Nero" vant unghund med ck og ble 3bhk.

BIR ble kullbroren til pappan til Oliver. Han ble også nr. 2 i gruppa! :innocent:

I valperingen ble Oliver for første gang BIM og søstra hans, Freia, ble BIR og vant også gruppa!

Kritikken til Oliver:

"Hode med bra linjer og uttrykk. Kraftig perfekt bitt. Vakker halslinje. Mycket bra overlinje og underlinje. Bra vinkla fram og bak. Kraftig benstamme. Bra steg. Bra farge, men pelsen er fortsatt ikke ferdig. Fortsatt valpig."

Jøss, tenk at en valp på 5 mnd. fortsatt er valpete og ikke er ferdig i pelsen enda da! :whistle::lol:

Sunndalsra24042010116.jpg

Sunndalsra24042010119.jpg

Fin er han nå uansett da :lol:

Skrevet

Aridgeocrat's Jublende Julia ble BIR og siden BIG4 på sin første valpeutstilling :D Vi er så stolte av avkommene våre idag! :D

Grattis!

Gratulerer med en knallhelg, Mona!

Tusen takk! :D

Caspers forlovede, Skvå Jubilation til AnitaF fikk Cert, og ble bir og big4 begge dagene! :):D:lol: Det er jentene sine det!

Jeg så de i gruppa begge dagene, gratulerer så mye! :P

Vi har hatt en strålende dag i dag også!

Dropse fikk sitt tiende cert (sitt sjette på rad) og ble BIR og vant også gruppa! :)

Vakreste Dropsungen det!

Kullbroren hennes Nero tok hannhundcertet og ble 3bhk.

Oliver ble BIM i dag også, slått av ene søstra si. Dommeren likte han utrolig godt og syntes han hadde fantastiske bevegelser. :blink:

Søstra hans Anna vant også gruppa og endte til slutt opp som BIS 2! :D

4 cert og 3 gruppeseiere, man kan vel ikke akkurat klage over en sånn helg? :lol:

Kritikken til Oliver:

"5 mnd. hannhund av meget god type. Herlig hode. Godt utfyllt snuteparti og herlig uttrykk. Utmerket hals. Godt utviklet kropp. Meget bra overlinje. God haleansetning. Velvinklet. Meget god benstamme med gode poter. Meget velgående med godt driv. Godt pelsanlegg."

25839_436880345224_723220224_5768788_4902_n.jpg

25609_436885915224_723220224_5769012_641216_n.jpg

Skrevet

Gratulerer til alle med flotte resultater!

Som LP sa, så fikk vi BIR med cert begge dagene, og ble også plassert i gruppa som nr 4 begge dagene.

Kritikk fra lørdag for dommer Eli-Marie Klepp:

14 mnd, kraftfull tispe, gode proposjoner høyde/lengde, godt hode/uttrykk, bra underkjeve, bra skalleparti, lang fin hals, vel anlagt skulder, utmerket front, god beinstamme, står godt på beina, ok hasehøyde, kraftfulle muskler, beveger seg noe trangt bak, ok front, fantastisk driv fra siden, velvist.

Kritikk fra søndag for dommer Vigdis Nymark:

Harmonisk, velskapt 14 mnd.Harmonisk velbalansert. Meget god type. Feminint hode. Godt uttrykk. Noe halshud. God lengde i hals som går over i en velproposjonert kropp. God underlinje for alder, akseptabelt vinklet rundt om. Trivelig gemytt. Korrekt bitt. Lette fine bevegelser.

Så jeg er veldig fornøyd med helgen :blink:

Guest Dratini
Skrevet

Zira, Dratini's Beautifly, fikk sitt første cert på lørdag, samt BIM :ahappy: Zira er fra vårt b-kull og som vi har satt ut til fôrvert (som har gjort en utrolig jobb med "Zira-Pira" :)

Men som alle vet, høyt oppe en dag, langt nede neste dag. På lørdag fikk alle hoffene CK :) Mens det kun var 2 hunder som fikk rødt på søndag, resten fikk blå...

Skrevet

Caspers forlovede, Skvå Jubilation til AnitaF fikk Cert, og ble bir og big4 begge dagene! :) :) :) Det er jentene sine det!

Whåt?! Skal Casper bli pappa? Har jeg gått glipp av noe? :) Og ja, grattis til henne! :)

Gratulerer til alle med flotte resultater!

Som LP sa, så fikk vi BIR med cert begge dagene, og ble også plassert i gruppa som nr 4 begge dagene.

Kritikk fra lørdag for dommer Eli-Marie Klepp:

14 mnd, kraftfull tispe, gode proposjoner høyde/lengde, godt hode/uttrykk, bra underkjeve, bra skalleparti, lang fin hals, vel anlagt skulder, utmerket front, god beinstamme, står godt på beina, ok hasehøyde, kraftfulle muskler, beveger seg noe trangt bak, ok front, fantastisk driv fra siden, velvist.

Kritikk fra søndag for dommer Vigdis Nymark:

Harmonisk, velskapt 14 mnd.Harmonisk velbalansert. Meget god type. Feminint hode. Godt uttrykk. Noe halshud. God lengde i hals som går over i en velproposjonert kropp. God underlinje for alder, akseptabelt vinklet rundt om. Trivelig gemytt. Korrekt bitt. Lette fine bevegelser.

Så jeg er veldig fornøyd med helgen :ahappy:

:D Fantastisk morsom kritikk! *flir*

Grattis til alle som har deltatt - det var jo bare strålende resultater å melde jo..! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...